Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ja naa faar jeg ikke sove... Og er jabbsjuk! Hvilke dialekter liker dere? Jeg synes kristiansand og stavanger dialektene er kjempefine! Ogsaa tromsoe dialekten:-) :-) 0 Siter
Gjest @lphaBeth@ Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg liker aller best Stord-dialekten. Også spans, da. Tenk å få hvisket stord'sk eller spansk inn i øret i en romantisk setting ;o) 0 Siter
Gjest Eg e på Stord nett no, men er ikkje herifrå Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg liker aller best Stord-dialekten. Også spans, da. Tenk å få hvisket stord'sk eller spansk inn i øret i en romantisk setting ;o) Hvorfor akkurat Stord-dialekta? 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg liker aller best Stord-dialekten. Også spans, da. Tenk å få hvisket stord'sk eller spansk inn i øret i en romantisk setting ;o) Og jeg er saa heldig aa vaere sammen med en spanjol:-) *glise* 0 Siter
Gjest @lphaBeth@ Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hvorfor akkurat Stord-dialekta? Fordi den er umåtelig _sexy_, rett og slett ;o) Hør rundt deg, og nyt!! *din heldiggris* 0 Siter
Gjest @lphaBeth@ Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Og jeg er saa heldig aa vaere sammen med en spanjol:-) *glise* Er det sant?? Din dobbeltheldiggris!! Er det derfor du skriver "aa" osv, fordi du _er_ i Spania? 0 Siter
Dalai1365380918 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hvorfor akkurat Stord-dialekta? Sunnmøredialekt er helt nydelig. Hadde smeltet helt om noen hadde hvisket det inn i øret mitt. Noen sunnmøringer her by the way? 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Er det sant?? Din dobbeltheldiggris!! Er det derfor du skriver "aa" osv, fordi du _er_ i Spania? Stemmer! Men savner Norge da...sukk.... Skal dit heldigvis i jula:-) 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Sunnmøredialekt er helt nydelig. Hadde smeltet helt om noen hadde hvisket det inn i øret mitt. Noen sunnmøringer her by the way? *kviskre* 0 Siter
AAA Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Joho! Jeg er siddis, og du får ha så mange slags takk fordi du syns Stavangersk er fint! Jeg syns Stavangersk er fint "live" men aldeles fryktelig på radio og TV. Ikke spør meg hvorfor. Ellers er dialekten de snakker øverst oppe i Telemark nydelig syns jeg. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Stavangerdialekten fikk jeg helt fnatt av før. Men i sommer var jeg der og ble helt betatt. Men bare når jenter snakker. Merkelig. 0 Siter
Gjest @lphaBeth@ Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Stemmer! Men savner Norge da...sukk.... Skal dit heldigvis i jula:-) Ja, rart det der, en lengter nok hjemover uansett. Har en drøm om å bo i varmere strøk om vinteren, og er veldig glad i Spania m/ øyer. Men i selve Spania er ikke vinteren så veldig varm, er den vel? Hvor ligger temperaturen nowdays, der sør? Skjønner du lengter hjem, men jeg er nå litt misunnelig, jeg da. Kanskje vi han bytte hjem innimellom ;o) 0 Siter
Gjest Eg e på Stord nett no, men er ikkje herifrå Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Stavangerdialekten fikk jeg helt fnatt av før. Men i sommer var jeg der og ble helt betatt. Men bare når jenter snakker. Merkelig. Det sier faktisk gubben også, at det er som musikk i ørene, men bare når kvinner snakker da . Jeg synes den dialekta er kjempefin. Det har jo litt å si hvem som snakker også da. Når hun Idol-Mariann snakker er det jo helt nydelig å høre på. Det er vel fra Møre hun er. Noen nordlendinger og bergensere er så utrolig bråkete av seg, mens andre snakker kjempefint. Hvis jeg skal nevne en dialekt jeg ikke synes er så fin, så må det være den fra Grimstad. Kanskje takket være en viss Pirelli/Benestad...? 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ja, rart det der, en lengter nok hjemover uansett. Har en drøm om å bo i varmere strøk om vinteren, og er veldig glad i Spania m/ øyer. Men i selve Spania er ikke vinteren så veldig varm, er den vel? Hvor ligger temperaturen nowdays, der sør? Skjønner du lengter hjem, men jeg er nå litt misunnelig, jeg da. Kanskje vi han bytte hjem innimellom ;o) Jeg bor i Valencia distriktet,men grenser til Alicante. Vi har hatt noen kalde dager, bortsett fra de to siste dagene. Det ligger vel paa en 15 grader paa dagtid. Kanarioyene ligger paa 20-25 grader naa, de er varmere om vinteren, og kaldere om sommeren. Om sommeren er det glohett her! Ja det blir slik at man savner hjemlandet sitt! Men trives jo godt her ogsaa, bedre og bedre...Har bodd her ett aar naa, og kan spraaket litt. Det har mye aa si, hvis ikke blir man fort ensom! 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Det sier faktisk gubben også, at det er som musikk i ørene, men bare når kvinner snakker da . Jeg synes den dialekta er kjempefin. Det har jo litt å si hvem som snakker også da. Når hun Idol-Mariann snakker er det jo helt nydelig å høre på. Det er vel fra Møre hun er. Noen nordlendinger og bergensere er så utrolig bråkete av seg, mens andre snakker kjempefint. Hvis jeg skal nevne en dialekt jeg ikke synes er så fin, så må det være den fra Grimstad. Kanskje takket være en viss Pirelli/Benestad...? Mariann tror jeg er fra Stryn eller Nordfjord(eid), men det er ikke så langt unna sunnmørsdialekten, nei. Enig med deg i at det har mye med hvem som snakker. Jevnt over syns jeg det høres best ut, uansett dialekt, når det er jenter som snakker. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Stavangerdialekten fikk jeg helt fnatt av før. Men i sommer var jeg der og ble helt betatt. Men bare når jenter snakker. Merkelig. Hva med troender dialekten? Ae e troender...hehe:-) 0 Siter
Gjest Eg e på Stord nett no, men er ikkje herifrå Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hva med troender dialekten? Ae e troender...hehe:-) Da vet du sikkert navnet på den største innsjøen i trønderlag.? 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hva med troender dialekten? Ae e troender...hehe:-) E du? 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hva med troender dialekten? Ae e troender...hehe:-) Jeg er også trønder, men synes stort sett dialekten er gruuuusom på tv! Arve Tellefsen er fin å høre på, men ellers høres ikke trødersk bra ut. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Da vet du sikkert navnet på den største innsjøen i trønderlag.? Og da vet du sikkert at det ikke heter Trønderlag, men Trøndelag? ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.