Gå til innhold

Fine dialekter!

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25
Skrevet

Ja naa faar jeg ikke sove... Og er jabbsjuk!

Hvilke dialekter liker dere?

Jeg synes kristiansand og stavanger dialektene er kjempefine! Ogsaa tromsoe dialekten:-)

:-)

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

5

• meg__123!

5

• Lillemus

4

• Dalai1365380918

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest @lphaBeth@
Skrevet

Jeg liker aller best Stord-dialekten. Også spans, da. Tenk å få hvisket stord'sk eller spansk inn i øret i en romantisk setting ;o)

Gjest Eg e på Stord nett no, men er ikkje herifrå
Skrevet

Jeg liker aller best Stord-dialekten. Også spans, da. Tenk å få hvisket stord'sk eller spansk inn i øret i en romantisk setting ;o)

Hvorfor akkurat Stord-dialekta?

Gjest Angela25
Skrevet

Og jeg er saa heldig aa vaere sammen med en spanjol:-) *glise*

Gjest @lphaBeth@
Skrevet

Fordi den er umåtelig _sexy_, rett og slett ;o)

Hør rundt deg, og nyt!! *din heldiggris*

Gjest @lphaBeth@
Skrevet

Og jeg er saa heldig aa vaere sammen med en spanjol:-) *glise*

Er det sant?? Din dobbeltheldiggris!!

Er det derfor du skriver "aa" osv, fordi du _er_ i Spania?

Dalai1365380918
Skrevet

Sunnmøredialekt er helt nydelig. Hadde smeltet helt om noen hadde hvisket det inn i øret mitt.

Noen sunnmøringer her by the way?

Gjest Angela25
Skrevet

Er det sant?? Din dobbeltheldiggris!!

Er det derfor du skriver "aa" osv, fordi du _er_ i Spania?

Stemmer! Men savner Norge da...sukk.... Skal dit heldigvis i jula:-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Sunnmøredialekt er helt nydelig. Hadde smeltet helt om noen hadde hvisket det inn i øret mitt.

Noen sunnmøringer her by the way?

*kviskre*

Skrevet

Joho! Jeg er siddis, og du får ha så mange slags takk fordi du syns Stavangersk er fint!

Jeg syns Stavangersk er fint "live" men aldeles fryktelig på radio og TV. Ikke spør meg hvorfor. ;)

Ellers er dialekten de snakker øverst oppe i Telemark nydelig syns jeg.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Stavangerdialekten fikk jeg helt fnatt av før. Men i sommer var jeg der og ble helt betatt. Men bare når jenter snakker. Merkelig.

Gjest @lphaBeth@
Skrevet

Stemmer! Men savner Norge da...sukk.... Skal dit heldigvis i jula:-)

Ja, rart det der, en lengter nok hjemover uansett. Har en drøm om å bo i varmere strøk om vinteren, og er veldig glad i Spania m/ øyer. Men i selve Spania er ikke vinteren så veldig varm, er den vel? Hvor ligger temperaturen nowdays, der sør?

Skjønner du lengter hjem, men jeg er nå litt misunnelig, jeg da. Kanskje vi han bytte hjem innimellom ;o)

Skrevet

Stavangerdialekten fikk jeg helt fnatt av før. Men i sommer var jeg der og ble helt betatt. Men bare når jenter snakker. Merkelig.

Det sier faktisk gubben også, at det er som musikk i ørene, men bare når kvinner snakker da :). Jeg synes den dialekta er kjempefin.

Det har jo litt å si hvem som snakker også da. Når hun Idol-Mariann snakker er det jo helt nydelig å høre på. Det er vel fra Møre hun er. Noen nordlendinger og bergensere er så utrolig bråkete av seg, mens andre snakker kjempefint.

Hvis jeg skal nevne en dialekt jeg ikke synes er så fin, så må det være den fra Grimstad. Kanskje takket være en viss Pirelli/Benestad...?

Gjest Angela25
Skrevet

Ja, rart det der, en lengter nok hjemover uansett. Har en drøm om å bo i varmere strøk om vinteren, og er veldig glad i Spania m/ øyer. Men i selve Spania er ikke vinteren så veldig varm, er den vel? Hvor ligger temperaturen nowdays, der sør?

Skjønner du lengter hjem, men jeg er nå litt misunnelig, jeg da. Kanskje vi han bytte hjem innimellom ;o)

Jeg bor i Valencia distriktet,men grenser til Alicante. Vi har hatt noen kalde dager, bortsett fra de to siste dagene. Det ligger vel paa en 15 grader paa dagtid. Kanarioyene ligger paa 20-25 grader naa, de er varmere om vinteren, og kaldere om sommeren. Om sommeren er det glohett her!

Ja det blir slik at man savner hjemlandet sitt! Men trives jo godt her ogsaa, bedre og bedre...Har bodd her ett aar naa, og kan spraaket litt. Det har mye aa si, hvis ikke blir man fort ensom!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det sier faktisk gubben også, at det er som musikk i ørene, men bare når kvinner snakker da :). Jeg synes den dialekta er kjempefin.

Det har jo litt å si hvem som snakker også da. Når hun Idol-Mariann snakker er det jo helt nydelig å høre på. Det er vel fra Møre hun er. Noen nordlendinger og bergensere er så utrolig bråkete av seg, mens andre snakker kjempefint.

Hvis jeg skal nevne en dialekt jeg ikke synes er så fin, så må det være den fra Grimstad. Kanskje takket være en viss Pirelli/Benestad...?

Mariann tror jeg er fra Stryn eller Nordfjord(eid), men det er ikke så langt unna sunnmørsdialekten, nei.

Enig med deg i at det har mye med hvem som snakker. Jevnt over syns jeg det høres best ut, uansett dialekt, når det er jenter som snakker.

Gjest Angela25
Skrevet

Hva med troender dialekten? Ae e troender...hehe:-)

Skrevet

Da vet du sikkert navnet på den største innsjøen i trønderlag.?

Gjest Høstløvet
Skrevet

E du?

Skrevet

Jeg er også trønder, men synes stort sett dialekten er gruuuusom på tv! Arve Tellefsen er fin å høre på, men ellers høres ikke trødersk bra ut.

Skrevet

Da vet du sikkert navnet på den største innsjøen i trønderlag.?

Og da vet du sikkert at det ikke heter Trønderlag, men Trøndelag? ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...