Gå til innhold

Fine dialekter!

Anbefalte innlegg

Gjest Høstløvet
Skrevet

Da vet du sikkert navnet på den største innsjøen i trønderlag.?

Læng sia æ buidd i Trøndelag, men e itj e Snåosavatne?

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

5

• meg__123!

5

• Lillemus

4

• Dalai1365380918

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Angela25
Skrevet

Da vet du sikkert navnet på den største innsjøen i trønderlag.?

Snaasavatnet!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Hva med troender dialekten? Ae e troender...hehe:-)

Trøndere har en artig dialekt. Finest snakker de i Trondhjem. De i Lierne snakker morsomt!

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg er også trønder, men synes stort sett dialekten er gruuuusom på tv! Arve Tellefsen er fin å høre på, men ellers høres ikke trødersk bra ut.

Har du hort barnetv der de snakker trondersk? Var det ikke en hoene eller et annet dyr som snakka skikkelig trondheimdialekt? Det var helt forferdelig,komisk!

Gjest Høstløvet
Skrevet

Jeg er også trønder, men synes stort sett dialekten er gruuuusom på tv! Arve Tellefsen er fin å høre på, men ellers høres ikke trødersk bra ut.

Han er en flott mann. Ikke så "træg" til å være sør-trønder.

Gjest Angela25
Skrevet

Trøndere har en artig dialekt. Finest snakker de i Trondhjem. De i Lierne snakker morsomt!

Ae kjaem litt utafor trondheim ae da, snakke itj like fint som dem;-)

Gjest Eg e på Stord nett no, men er ikkje herifrå
Skrevet

Læng sia æ buidd i Trøndelag, men e itj e Snåosavatne?

Er det ikke Trønder-sjø? hihi. Denne vitsen hørte jeg faktisk her på Stord nå for et par dager siden.

Gjest @lphaBeth@
Skrevet

Jeg bor i Valencia distriktet,men grenser til Alicante. Vi har hatt noen kalde dager, bortsett fra de to siste dagene. Det ligger vel paa en 15 grader paa dagtid. Kanarioyene ligger paa 20-25 grader naa, de er varmere om vinteren, og kaldere om sommeren. Om sommeren er det glohett her!

Ja det blir slik at man savner hjemlandet sitt! Men trives jo godt her ogsaa, bedre og bedre...Har bodd her ett aar naa, og kan spraaket litt. Det har mye aa si, hvis ikke blir man fort ensom!

Språket er bare herlig. En gang jeg var i Spania ble jeg tatt for å være spansk *skryte bittelitt*, men nå har jeg glemt det aller meste av språket. Må prøve å friske opp litt, veldig kjekt å forstå og kunne gjøre seg (litt) forstått. Klart du kommer mer inn på folket når du kan språket, jeg synes du er så heldig som får sjansen til å bo der!

Har vært i Alicante-området to ganger, nærmere Royales, tror jeg. Nydelig der. Ene gangen vi var der, var i februar, og da lå temperaturen på rundt 15 grader. Kaldt om natta. Var også på Tenerife en gang i februar, ikke så mye varmere der da, men tror vi var litt "uheldige" med været. Var på Gran Canaria i mai, det var bare supert, også temperaturmessig.

Kos deg, og husk neste gang du lengter hjem, så sitter det ei her og lengter til Spania! :-)

Gjest Eg e på Stord nett no, men er ikkje herifrå
Skrevet

Og da vet du sikkert at det ikke heter Trønderlag, men Trøndelag? ;o)

Nei, visste ikke det. *Skamfull*

Gjest Angela25
Skrevet

Språket er bare herlig. En gang jeg var i Spania ble jeg tatt for å være spansk *skryte bittelitt*, men nå har jeg glemt det aller meste av språket. Må prøve å friske opp litt, veldig kjekt å forstå og kunne gjøre seg (litt) forstått. Klart du kommer mer inn på folket når du kan språket, jeg synes du er så heldig som får sjansen til å bo der!

Har vært i Alicante-området to ganger, nærmere Royales, tror jeg. Nydelig der. Ene gangen vi var der, var i februar, og da lå temperaturen på rundt 15 grader. Kaldt om natta. Var også på Tenerife en gang i februar, ikke så mye varmere der da, men tror vi var litt "uheldige" med været. Var på Gran Canaria i mai, det var bare supert, også temperaturmessig.

Kos deg, og husk neste gang du lengter hjem, så sitter det ei her og lengter til Spania! :-)

Kan du ikke bare slenge deg paa flyet aa komme hit da? Her har vi husrom og hjerterom, utebasseng ogsaa!!!:-)

*friste friste*

Gjest Høstløvet
Skrevet

Har du hort barnetv der de snakker trondersk? Var det ikke en hoene eller et annet dyr som snakka skikkelig trondheimdialekt? Det var helt forferdelig,komisk!

Nei, det har jeg ikke fått med meg. Ungene har for lengst vokst fra barne-tv, så da blir det andre kanaler i den tiden her..

Gjest Høstløvet
Skrevet

Ae kjaem litt utafor trondheim ae da, snakke itj like fint som dem;-)

Nord-Trønder æ. Egentli..

Gjest Angela25
Skrevet

Nord-Trønder æ. Egentli..

Verdaln?:-) Ae e soer-troender!

Skrevet

jeg syns sunnmørs dialekta er fin :) Trønderdialekta syns jeg blir jabbete.

Gjest @lphaBeth@
Skrevet

Kan du ikke bare slenge deg paa flyet aa komme hit da? Her har vi husrom og hjerterom, utebasseng ogsaa!!!:-)

*friste friste*

ÅÅÅhh, tusen takk, for en engel!! Blir så glad av sånt; gjestfrihet, hjerterom og husrom! Er nok litt beskjeden av meg, er ikke typen som klerer å "invadere" noens hjem, så er ikke sikkert du ser meg :-)

Blir fristelsen stor (det er den jo, men :-)), kan det hende jeg etterlyser deg her, så vet du kanskje om et rimelig bosted?:-)

Veldig koselig av deg.

Forresten en herlig tråd du startet her!! :o)

Gjest Høstløvet
Skrevet

Verdaln?:-) Ae e soer-troender!

Itj langt i frå Namsos.

Gjest Angela25
Skrevet

jeg syns sunnmørs dialekta er fin :) Trønderdialekta syns jeg blir jabbete.

Jabbete?Hehe:-) *jabbsaft*

Dalai1365380918
Skrevet

Det sier faktisk gubben også, at det er som musikk i ørene, men bare når kvinner snakker da :). Jeg synes den dialekta er kjempefin.

Det har jo litt å si hvem som snakker også da. Når hun Idol-Mariann snakker er det jo helt nydelig å høre på. Det er vel fra Møre hun er. Noen nordlendinger og bergensere er så utrolig bråkete av seg, mens andre snakker kjempefint.

Hvis jeg skal nevne en dialekt jeg ikke synes er så fin, så må det være den fra Grimstad. Kanskje takket være en viss Pirelli/Benestad...?

Kommer ann på hvem det er som snakker. Ei jente med glimt i øyet og sunnmørsdialekt gjør meg svak!!

Gjest Angela25
Skrevet

Itj langt i frå Namsos.

Okey:-) Da har du en litt ainja dialekt enj ka ae har;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...