Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 ÅÅÅhh, tusen takk, for en engel!! Blir så glad av sånt; gjestfrihet, hjerterom og husrom! Er nok litt beskjeden av meg, er ikke typen som klerer å "invadere" noens hjem, så er ikke sikkert du ser meg :-) Blir fristelsen stor (det er den jo, men :-)), kan det hende jeg etterlyser deg her, så vet du kanskje om et rimelig bosted?:-) Veldig koselig av deg. Forresten en herlig tråd du startet her!! ) Ja klart jeg kan hjelpe deg med bosted! Spanjolen min vet om flere plasser aa dra til, saa trenger du tips er det bare aa etterlyse meg;-) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 hehe ja blir fort mye jabb Ja ae veit...:-) Har du hoert troenderloven?hehe.... 0 Siter
Gjest @lphaBeth@ Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ja klart jeg kan hjelpe deg med bosted! Spanjolen min vet om flere plasser aa dra til, saa trenger du tips er det bare aa etterlyse meg;-) Muchos Gracias Señorita, eller Señora!! 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ja ae veit...:-) Har du hoert troenderloven?hehe.... Trønderloven? hm nei... 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Okey:-) Da har du en litt ainja dialekt enj ka ae har;-) Hi nok de ja. Dessut`n hi æ buidd anna plassa sia æ va att`n, så æ hi vell fått me mæ nå unota derifrå. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Trønderloven? hm nei... Trønderloven 1) Bli itj nå fæst uten skinnvæst 2) Bli itj nå fin uten mokkasin 3) Bli itj nå fart uten bart 4) Får itj råna uten Ascona 5) Bli itj nå trønder-rock uten tennis-sokk 6) Bli itj nå barsk uten karsk 7) Du e itj kvass uten adidas 8) Du veit ka du får, med bleika hår 9) Du e itj så racer uten blæzer 10) Det bli itj svin-hett uten alpefett 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Muchos Gracias Señorita, eller Señora!! De nada;-) Soy señorita, pero el año que viene, voy a casar me:-) 0 Siter
Dalai1365380918 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 *kviskre* Kanskje jeg skal flytte til sunnmøre 0 Siter
Gjest @lphaBeth@ Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 De nada;-) Soy señorita, pero el año que viene, voy a casar me:-) Felicidades!! (eller noe i den dur ;o)) Gratulerer så mye, i hvert fall!! Forstod jeg deg rett at du skal gifte deg et år det passer? Eller er jeg helt på villspor nå? ) 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Kanskje jeg skal flytte til sunnmøre Hvilken dialekt får vi gleden av å høre da? Det er bare å komme, altså! ;-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Trønderloven 1) Bli itj nå fæst uten skinnvæst 2) Bli itj nå fin uten mokkasin 3) Bli itj nå fart uten bart 4) Får itj råna uten Ascona 5) Bli itj nå trønder-rock uten tennis-sokk 6) Bli itj nå barsk uten karsk 7) Du e itj kvass uten adidas 8) Du veit ka du får, med bleika hår 9) Du e itj så racer uten blæzer 10) Det bli itj svin-hett uten alpefett hehe såpass ja 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Jeg er også trønder, men synes stort sett dialekten er gruuuusom på tv! Arve Tellefsen er fin å høre på, men ellers høres ikke trødersk bra ut. Jeg synes også Arve Tellefsen er behagelig å høre på. Mens Are & Odin og Nils Arne Eggen er forferdelig slitsomme! 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Jabbete?Hehe:-) *jabbsaft* Snuppa mi er ei riktig jabbsaft, det har hun alltid vært. En gang da hun var 2 år var vi på middag hos morfaren og mormora og Snuppa satt ved bordet og jabbet og jabbet. Til slutt sukket jeg tungt og utbrøt:"Å, jabbsafta mi!" Da så 2-åringen på meg og svarte kvikt:"Æ like itj jabbsaft, æ like bare brus!" Jeg lo så jeg holdt på å trille av stolen! ) 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Jeg har bestandig elsket dialekter. Jeg synes nesten det er håpløst å si noe om hva som er den fineste, for hver eneste dialekt har sin egen sjarm. Men jeg er nok ikke så fryktelig begeistret for dialekten fra Sogn-området. Forøvrig må jeg legge til at jeg ironisk nok selv nesten ikke har noe igjen av min opprinnelige dialekt. Kjempesynd at jeg plutselig la om når jeg flyttet vekk for å studere. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Snuppa mi er ei riktig jabbsaft, det har hun alltid vært. En gang da hun var 2 år var vi på middag hos morfaren og mormora og Snuppa satt ved bordet og jabbet og jabbet. Til slutt sukket jeg tungt og utbrøt:"Å, jabbsafta mi!" Da så 2-åringen på meg og svarte kvikt:"Æ like itj jabbsaft, æ like bare brus!" Jeg lo så jeg holdt på å trille av stolen! ) Hehe! Gullkorn fra barnemunn:-) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Felicidades!! (eller noe i den dur ;o)) Gratulerer så mye, i hvert fall!! Forstod jeg deg rett at du skal gifte deg et år det passer? Eller er jeg helt på villspor nå? ) Tusen takk:-) Jeg skal gifte meg neste aar:-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Delvis enig med deg. Stavangerdialekt og Tromsødialekt er skikkelig fint. Og så liker jeg Ranadialekten. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 jeg syns sunnmørs dialekta er fin Trønderdialekta syns jeg blir jabbete. Skikkelig sunnmørsdialekt er for meg hakket verre enn sånn som de snakker i Bergen, og det sier vel litt. :-) Ålesundær er det styggeste som finnes. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Delvis enig med deg. Stavangerdialekt og Tromsødialekt er skikkelig fint. Og så liker jeg Ranadialekten. Ranadialekten?! Altså fra Helgelandskysten? De klaaaaaager jo sånn når de snakker at det er til å få fnatt av! *Grøss* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Skikkelig sunnmørsdialekt er for meg hakket verre enn sånn som de snakker i Bergen, og det sier vel litt. :-) Ålesundær er det styggeste som finnes. Sunnmørsdialekten generelt er selvsagt veldig pen;-), men ikke den typiske "by-dialekten". Enig i det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.