Gjest ny i jobb snart Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Har kanskje mulighet å få jobb disse stedene. Er nyutdannet barnevernspedagog, men vet ikke hva som passer meg, og ønsker innspill på hva som er forskjellene med tanke på organisering av dette arbeidet. Hvor er det tyngst, mest utfordringer feks? Har du erfaring? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Jeg vil tippe at det kanskje er mer utfordrende å jobbe i skolen? I barnehagen er barna såpass små at det kan være litt lettere å "forme" dem. Dessuten er ikke hverdagen så stramt fastsatt at det blir kjempeproblematisk når man må gå utenom bestemte rammer. SFO blir vel på mange måter som i skolen, men SFO er mer en "oppbevaringsplass" slik at det stilles kanskje ikke fullt så mange krav til elevene og de voksne? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 De kan ikke sammenlignes Utfordringene er mange både i skole og barnehage - og du vil uansett få nok å bryne deg på. Om du velger en skole eller barnehage i et flerkulturelt område vil jeg tro du får flere utfordringer enn andre steder, blant annet pga språk-arbeidet. SFO er vel mer oppbevaringssted vil jeg tro? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Må presisere at jeg ikke har erfaring, men jeg ville tro det var langt mer interessant i en barnehage. Det burde selvfølgelig være store utfordringer på SFO, med tanke på å bidra til å gi SFO-tiden litt innhold, men SFO er nå først og fremst bare "oppbevaring". I barnehagen er jo det pedagogiske opplegget prioritert, og bør derfor by på fler faglige utfordringer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.