Gå til innhold

Julebaksten har begynt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er de første kakene lagd i dag, 94 kromkaker. Gikk greit det, 1t.

15 min.

Skal også lage sjokoladerisboller, fløtekringler, Mor Monsen, sirupskake og pepperkaker. Bestiller smultringer i "Kulturkjelleren" her. Greit med noen kakesorter som kan fryses, dvs. Mor Monsen og krydderkaka. Ikke alltid at alt går med i jula så da har jeg litt i fryseren til senere.

Synes det er hyggelig å gi bort hjemmebakst også, til enslige naboer og gamle i familien.

Hva baker du til jul?

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg skal starte til uka, gleder meg til det allerede. Da kommer julestemningen for fullt!

Jeg må alltid ha pepperkaker, kokosmakroner, havremakroner, serinakaker, tebrød, kjeks, strull, kransekake og eventuelt litt julegodteri. Nå baker jeg mye, men jeg gir bort mye også. Så det blir litt av mange sorter vi sitter med til slutt.

Skrevet

Jeg skal starte til uka, gleder meg til det allerede. Da kommer julestemningen for fullt!

Jeg må alltid ha pepperkaker, kokosmakroner, havremakroner, serinakaker, tebrød, kjeks, strull, kransekake og eventuelt litt julegodteri. Nå baker jeg mye, men jeg gir bort mye også. Så det blir litt av mange sorter vi sitter med til slutt.

Ser at du også gir bort, det synes jeg er så koselig, det å glede andre. Kan godt hende jeg også baker mere enn det jeg skrev, er nemlig tidlig ute i år siden jeg har begynt og havremakroner og kokosmakroner er jo kjempegode, likeså tebrød.

Ja, er koselig med julebaksten synes jeg også.

Skrevet

Ser at du også gir bort, det synes jeg er så koselig, det å glede andre. Kan godt hende jeg også baker mere enn det jeg skrev, er nemlig tidlig ute i år siden jeg har begynt og havremakroner og kokosmakroner er jo kjempegode, likeså tebrød.

Ja, er koselig med julebaksten synes jeg også.

Jeg skulle ønske jeg kjente en av dere så jeg fikk hjemmelagde julekaker i presang - det er så koselig! :o)

Skrevet

Jeg baker alltid pepperkaker til jul, og noen ganger også jødekaker og døler, hvis jeg føler tida og gidden strekker til. :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Tenkte å begynne på julebaksten neste helg, er så koselig å bake, selv om vi spiser lite tørrkaker selv. Tenker alltid på å bake færre sorter, men så blir det mange allikevel, er jo så koselig.

Har en mormor og farmor jeg gir kaker til da.

Baker pepperkaker (kjøper ferdig deig), kromkaker, serinakaker, kokosmakroner, pleskner, risboller, delfiakake. I tillegg baker jeg ofte en mandelkake med eggekrem på.

Skrevet

Jeg og datteren min lagde pepperkaker i går. Hun hadde en på besøk som hjalp flittig til :) Kjøpte deig på rema 1000, og den var faktisk god synes vi.

Ellers så står kromkaker på planen til uka. Da baker jeg sammen med en av søstrene mine. Jeg bruker å gi noen av dem til min yngste søster.

Risboller, kransekake (kjøper av privat), Riflekjeks (har mange navn, sprutkaker mm) og vanilge kakemenn. Det holder for oss :)

Skrevet

Vi skal bake pepperkaker (+ pepperkakejuletre) og hvite kakemenn for det har ungene etterspurt. Fant en pepperkakeoppskrift i fjor som vi alle syntes var kjempegod så den skal vi holde oss til. Det er vel egentlig ikke ordentlige pepperkaker, men de var gode og lages på samme måte så da så.

Utover det blir det kanskje noe formkaker som fyrstekake og toscakake? Jeg elsker å bake til jul så jeg kommer sikkert til å lage noe, problemet er bare at jeg må vel spise det meste selv... Colakaker (eller kolakker eller Berits brune pinner) ville min kjære gjerne ha så jeg må vel lage det til ham. :o)

Skrevet

De kakene vi baker - og spiser opp! - er tårnkake, mandelflarn, pepperkaker, hvite tjukksnipper, kromkaker, nøttetopper og cola-kaker. Av og til prøver jeg meg på ett nytt kakeslag, det har jeg tenkt å gjøre i år også, men jeg vet ikke helt hva enda. Noen som har tips, kanskje?

Videre får vi smultringer av en venninnes mor, og vi steiker potetkak sjøl (det er jo ikke kaker, da, men det bakes nå før jul det også).

I år skal jentene og jeg prøve oss på litt juleknask, brente mandler eller marsipan eller noe sånt. Vi får se.

Åh, det er en så herlig tid vi går inn i! :-)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kjente en av dere så jeg fikk hjemmelagde julekaker i presang - det er så koselig! :o)

Jeg får sende noen i posten, selvom de sikkert vil få en litt for hard medfart. hehe

Skrevet

Jeg sier bare: Gosh!

Vi baker pepperkaker og muligens mor monsen. Et par sorter kjøpes, antakelig. Ingen i familien er veldig glad i småkaker, men noe hører jo med.

Skrevet

Pepperkaker, serinakaker, berlinerkranser, kokosmakroner, havremakroner, goro og en eller annen form for smultbakst pleier jeg å bake. Krumkakerjern er noe jeg ønsker meg...

I tillegg pleier jeg å lage en eller annen form for hjemmelaget godteri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...