Gå til innhold

Hvis du ble gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

''...uten å ha planlagt det, hvilken avgjørelse hadde du tatt og hvorfor?''

Da hadde eg skjellt ut mor mi, deretter hadde eg tatt kontakt med Folkeregisteret for å skifte navn fra Geir til Gerd.

Eg går utifra eg ikkje trenger forklare hvorfor...?

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

46

• morsan

9

• hidi, the scorpion

9

• Lillemus

6

Skrevet

I min noe grønnere ungdom, ble jeg uplanlagt gravid. Forholdet til barnefaren var helt fint, han ville støtte min avgjørelse uansett og ta på seg sitt ansvar, men jeg valgte abort. Rett og slett fordi jeg verken hadde inntekt, ferdig utdannelse eller noe som helst.

Jeg har ikke angret en dag på den avgjørelsen, tvert imot er jeg svært glad fordi jeg var så framsynt. Er i dag gift (med en mann jeg neppe hadde møtt dersom jeg hadde valgt å beholde barnet dengang) og har 2 barn, og jeg er så glad fordi vi har et stabilt liv i bunn.

Nei, det er ingen krise å bli aleneforelder, og nei, det er ingen krise å ha dårlig råd. Men det sliter! Å følge opp 2 barn er mye mer enn dobbelt så krevende som 1, og selv om man er to voksne blir det nok når skole og barnehage krever sitt.

Ut fra det du har skrevet om ditt eget liv her, så ville jeg tatt abort. Å belaste et forhold som i utgangspunktet kanskje skranter litt med den påkjenningen et barn er, kan fort ende forholdet. Jeg hadde ikke tatt den sjansen, men igjen - det er slik jeg er.

Ønsker deg kjempemye lykke til med valget ditt, skjønner godt at dette krever mye tid i tankeboksen. Og uansett: Vær tro mot ditt endelige valg, samme hva du ender på. *Klem*

''Ut fra det du har skrevet om ditt eget liv her, så ville jeg tatt abort. ''

Her kan det nesten virke som du oppfordrer Glimtipper til å ta abort. Skammelig.

Man burde heller ikke si man er stolt over å ha tatt abort bare fordi man ikke hadde penger og stabilitet.

Gidder ikke følge mer med på denne tråden, men det var faen meg godt å få spydd opp disse setningene. Måten du fremstilte abort på her var rett og slett bedritent.

Skrevet

Her kan det nesten virke som du oppfordrer Glimtipper til å ta abort. Skammelig.

Man burde heller ikke si man er stolt over å ha tatt abort bare fordi man ikke hadde penger og stabilitet.

Gidder ikke følge mer med på denne tråden, men det var faen meg godt å få spydd opp disse setningene. Måten du fremstilte abort på her var rett og slett bedritent.

Jeg oppfatter det ikke slik. Mom33 forteller om sin erfaring, jeg tror ikke hun er stolt, men jeg tror hun føler hun tok det riktige valget. Hun oppfordrer meg ikke til noe, hun forteller hva hennes vurdering hadde vært.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg oppfatter det ikke slik. Mom33 forteller om sin erfaring, jeg tror ikke hun er stolt, men jeg tror hun føler hun tok det riktige valget. Hun oppfordrer meg ikke til noe, hun forteller hva hennes vurdering hadde vært.

Jeg ble selv gravid på det mest utrolige uheldige omstendigheter....

Jeg valgte å beholde det barnet og har ikke angret et sekund ;) Hun er i dag en vidunderlig 14 åring.

Jeg endte opp alene med tre barn og to fedre. Jeg klarte meg utmerket, tok tilogmed utdannelse mens jeg var alenemor ;)

Skrevet

Jeg ble selv gravid på det mest utrolige uheldige omstendigheter....

Jeg valgte å beholde det barnet og har ikke angret et sekund ;) Hun er i dag en vidunderlig 14 åring.

Jeg endte opp alene med tre barn og to fedre. Jeg klarte meg utmerket, tok tilogmed utdannelse mens jeg var alenemor ;)

Så tøff du er :)

Jeg vet ikke om jeg har ditt utgangspunkt til å klare noe slikt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så tøff du er :)

Jeg vet ikke om jeg har ditt utgangspunkt til å klare noe slikt.

''Jeg vet ikke om jeg har ditt utgangspunkt til å klare noe slikt.''

Man klarer mye mer enn man tror! Muligheten for at alt lykkes for deg og to barn, er kjempestore ;)

Så tenk deg nøye om, kjære deg!

Skrevet

Jeg ville aldri klart å gjennomføre en abort. Og med støtte fra familie ville jeg ikke vært i tvil om å beholde barnet.

Ang det økonomiske; det ordner seg bestandig.

Aliza1365380759
Skrevet

Nå er jeg ganske ung (22 år), midt i et tungt masterstudium,bor i en liten leilighet langt unna resten av familien, og har absolutt ingen planer eller ønsker om å bli gravid, så selv om jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år (han er også student) og vi bor sammen, så hadde det vært uaktuelt for min del å beholde noe barn. Men det er jo lett å si før jeg eventuelt står midt oppi det..

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå er jeg ganske ung (22 år), midt i et tungt masterstudium,bor i en liten leilighet langt unna resten av familien, og har absolutt ingen planer eller ønsker om å bli gravid, så selv om jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år (han er også student) og vi bor sammen, så hadde det vært uaktuelt for min del å beholde noe barn. Men det er jo lett å si før jeg eventuelt står midt oppi det..

Det tror jeg også! Det er tross alt et liv dere bestemmer om...!

Abort har en tendens til å dukke opp senere i livet som skyldfølelsee!

Bruk beskyttelse som hindrer uønsket graviditet. så trenger du aldri å komme i en slik situasjon ;)

Aliza1365380759
Skrevet

Det tror jeg også! Det er tross alt et liv dere bestemmer om...!

Abort har en tendens til å dukke opp senere i livet som skyldfølelsee!

Bruk beskyttelse som hindrer uønsket graviditet. så trenger du aldri å komme i en slik situasjon ;)

Det er akkurat den "bruk beskyttelse"-filosofien jeg følger.. Med gener fra særdeles fruktbare kvinner både på mors og fars side, så tas det ingen sjanser her! :) Jeg lever absolutt ikke i den tro at "det ikke skjer meg" å bli gravid uten å ha planlagt det.

Skrevet

Det er akkurat den "bruk beskyttelse"-filosofien jeg følger.. Med gener fra særdeles fruktbare kvinner både på mors og fars side, så tas det ingen sjanser her! :) Jeg lever absolutt ikke i den tro at "det ikke skjer meg" å bli gravid uten å ha planlagt det.

Jeg ble gravid første gangen mens jeg gikk på p-pillen. Og nå igjen, men jeg kan ikke tro annet enn at jeg har rotet, det kan umulig skje to ganger på rad. Max (u)flaks uansett, siden jeg ser kjæresten noen dager annenhver måned.

Sex kan føre til barn. Det må man nesten bare innse :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Så flott! Og det mener jeg virkelig. Alt virker så enkelt i dag, ta en abortpille, etter tilfeldig sex, kvinner blir som regel blindet av dette alternativet.

Så all ære til kvinner som tar ansvar, slike som deg, vi trenger flere av deg ;)

Aliza1365380759
Skrevet

Jeg ble gravid første gangen mens jeg gikk på p-pillen. Og nå igjen, men jeg kan ikke tro annet enn at jeg har rotet, det kan umulig skje to ganger på rad. Max (u)flaks uansett, siden jeg ser kjæresten noen dager annenhver måned.

Ja, jeg har en søster som har glemt to p-piller i sitt liv (hun er over ti år eldre enn meg), og hun er den stolte mor til to barn.. Fort gjort!

hidi, the scorpion
Skrevet

Helt riktig! Sex kan føre til barn....Gi det barnet i deg en sjanse!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg har en søster som har glemt to p-piller i sitt liv (hun er over ti år eldre enn meg), og hun er den stolte mor til to barn.. Fort gjort!

Max uheldig, men likevel en velsignelse, vil jeg tro!!

Aliza1365380759
Skrevet

Max uheldig, men likevel en velsignelse, vil jeg tro!!

Ja, det er jo sjelden man angrer når man vel holder barnet i armene.. Og så er de jo veeeldig søte da! :) *stolt tante*

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det er jo sjelden man angrer når man vel holder barnet i armene.. Og så er de jo veeeldig søte da! :) *stolt tante*

Kan underskrive på den, min datter var så absolutt ikke planlagt, har to sønner fra før.

Men ingenting gir meg størrre glede enn å krangle med min 14 årige datter....

Skrevet

Det var feil tidspunkt, og jeg var i ferd med å bli lei av kjæresten. Enslig mor kunne jeg aldri ha tenkt meg å være, da heller barnløs.

Jeg synes også det er viktig å få fram at ikke alle som har tatt abort sliter i etterkant. Jeg hadde også tre venninner som tok abort på den tida, og de kom seg også greit gjennom det.

"Jeg hadde også tre venninner som tok abort på den tida, og de kom seg også greit gjennom det."

Kun av nysgjerrighet - hadde de andre tre barn fra før da de tok abort?

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt glad om jeg ble gravid igjen. Vi synes 4 barn er nok. Skulle jeg likevel blitt gravid ville jeg sagt som min mor sier om blomster: "Det er alltid plass til en til".

Skrevet

Du er ikke helt stødig i toppen, du?

Glimtipper stiller et spørsmål, og jeg svarer ut fra egen erfaring.

Jeg har aldri fremstilt abort som glamorøst/flott/morsomt/noe å være stolt av. Å overhode antyde noe slikt, sier mer om deg enn meg.

Å være takknemlig fordi man tok et riktig valg er noe annet. Det som er riktig for meg, er ikke nødvendigvis riktig for Glimtipper eller noen andre. Jeg står for mine valg i livet, og heldigvis angrer jeg ikke. Det er ikke slik at alle som tar abort a) bruker abort som prevensjonsmiddel eller B) angrer seg syke resten av livet. Selv om du og dine like(mørke)menn mener at vi skal gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...