Gå til innhold

Hvis du ble gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror jeg også! Det er tross alt et liv dere bestemmer om...!

Abort har en tendens til å dukke opp senere i livet som skyldfølelsee!

Bruk beskyttelse som hindrer uønsket graviditet. så trenger du aldri å komme i en slik situasjon ;)

''Det tror jeg også! Det er tross alt et liv dere bestemmer om...!''

Feil, det er 3 liv man avgjør hvordan skal bli når man blir gravid. Barnet er det ene, mor og far de to andre. Er det eldre søsken i bildet, så er det også disses liv man tar avgjørelser for.

''Abort har en tendens til å dukke opp senere i livet som skyldfølelsee!''

For noen, men slettes ikke for alle. Svært mange av de som tar abort har tungveiende grunner for å gjøre det, abort er ikke noe man bare bråbestemmer seg for. Det er - for de fleste - seriøse avgjørelser man har tenkt nøye gjennom før man gjør det.

''Bruk beskyttelse som hindrer uønsket graviditet. så trenger du aldri å komme i en slik situasjon ;)''

Også kan det skje allikevel... Ikke glem det.

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

46

• morsan

9

• hidi, the scorpion

9

• Lillemus

6

Skrevet

Jeg oppfatter det ikke slik. Mom33 forteller om sin erfaring, jeg tror ikke hun er stolt, men jeg tror hun føler hun tok det riktige valget. Hun oppfordrer meg ikke til noe, hun forteller hva hennes vurdering hadde vært.

Takk, det var nettopp det jeg ønsket med innlegget.

Skrevet

Jeg ble selv gravid på det mest utrolige uheldige omstendigheter....

Jeg valgte å beholde det barnet og har ikke angret et sekund ;) Hun er i dag en vidunderlig 14 åring.

Jeg endte opp alene med tre barn og to fedre. Jeg klarte meg utmerket, tok tilogmed utdannelse mens jeg var alenemor ;)

Og all ære til deg for det, men du kan uansett ikke si at det er den eneste riktige løsningen for alle andre! Du framstår som svært dømmende overfor oss med en abort bak oss, hvilket jeg ikke helt forstår.

Skrevet

Du er ikke helt stødig i toppen, du?

Glimtipper stiller et spørsmål, og jeg svarer ut fra egen erfaring.

Jeg har aldri fremstilt abort som glamorøst/flott/morsomt/noe å være stolt av. Å overhode antyde noe slikt, sier mer om deg enn meg.

Å være takknemlig fordi man tok et riktig valg er noe annet. Det som er riktig for meg, er ikke nødvendigvis riktig for Glimtipper eller noen andre. Jeg står for mine valg i livet, og heldigvis angrer jeg ikke. Det er ikke slik at alle som tar abort a) bruker abort som prevensjonsmiddel eller B) angrer seg syke resten av livet. Selv om du og dine like(mørke)menn mener at vi skal gjøre det.

Jølsen skriver så mye useriøst at jeg tar ingenting alvorlig fra den kanten. Bare for å ha sagt min mening.

Jeg forsto deg heller ikke slik han/hun påstår.

Skrevet

Jølsen skriver så mye useriøst at jeg tar ingenting alvorlig fra den kanten. Bare for å ha sagt min mening.

Jeg forsto deg heller ikke slik han/hun påstår.

OK, jeg kjenner ikke vedkommende akkurat, men er resten av innleggene til vedkommende i samme klasse som dette, så skjønner jeg mer.

Og takk for at du forsto hva jeg mente!

Skrevet

"Jeg hadde også tre venninner som tok abort på den tida, og de kom seg også greit gjennom det."

Kun av nysgjerrighet - hadde de andre tre barn fra før da de tok abort?

Nei, ingen av dem hadde barn. Og de var akkurat like unge og ubemidlede studenter som jeg var.

Skrevet

Nei, ingen av dem hadde barn. Og de var akkurat like unge og ubemidlede studenter som jeg var.

Jeg tror ikke jeg heller ville hatt store problemer med å ta abort dersom jeg ikke hadde barn fra før. Nå som jeg har fått 2, stiller saken seg svært annerledes. Sånn tror jeg det er for mange.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg heller ville hatt store problemer med å ta abort dersom jeg ikke hadde barn fra før. Nå som jeg har fått 2, stiller saken seg svært annerledes. Sånn tror jeg det er for mange.

Jeg kjenner en som gjorde det etter å ha fått første barnet. Hun angret veldig og ville ikke gjort det igjen.

Dermed ikke sagt at jeg tror alle angrer på en abort eller at det ikke er rette valget for alle. (Hvis noen skulle ville påpeke det...)

Skrevet

Det kommer vel helt an på alderen din?

Hadde jeg vært 35 år og barnløs, og ble uplanlagt og "uønsket" gravid, ville jeg hatt store problemer med å ta abort. Hadde jeg derimot hatt barn fra før, ville abort vært et lettere valg, tror jeg. Om altså forholdene ikke lå til rette for få barn.

Skrevet

Det kommer vel helt an på alderen din?

Hadde jeg vært 35 år og barnløs, og ble uplanlagt og "uønsket" gravid, ville jeg hatt store problemer med å ta abort. Hadde jeg derimot hatt barn fra før, ville abort vært et lettere valg, tror jeg. Om altså forholdene ikke lå til rette for få barn.

Alder kan sikkert også spille inn, jeg snakket bare ut fra egen erfaring.

Skrevet

Det tror jeg også! Det er tross alt et liv dere bestemmer om...!

Abort har en tendens til å dukke opp senere i livet som skyldfølelsee!

Bruk beskyttelse som hindrer uønsket graviditet. så trenger du aldri å komme i en slik situasjon ;)

Yeah, right! =p

Skrevet

''Det tror jeg også! Det er tross alt et liv dere bestemmer om...!''

Feil, det er 3 liv man avgjør hvordan skal bli når man blir gravid. Barnet er det ene, mor og far de to andre. Er det eldre søsken i bildet, så er det også disses liv man tar avgjørelser for.

''Abort har en tendens til å dukke opp senere i livet som skyldfølelsee!''

For noen, men slettes ikke for alle. Svært mange av de som tar abort har tungveiende grunner for å gjøre det, abort er ikke noe man bare bråbestemmer seg for. Det er - for de fleste - seriøse avgjørelser man har tenkt nøye gjennom før man gjør det.

''Bruk beskyttelse som hindrer uønsket graviditet. så trenger du aldri å komme i en slik situasjon ;)''

Også kan det skje allikevel... Ikke glem det.

Kloke ord :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Og all ære til deg for det, men du kan uansett ikke si at det er den eneste riktige løsningen for alle andre! Du framstår som svært dømmende overfor oss med en abort bak oss, hvilket jeg ikke helt forstår.

Ville aldri dømme noen for det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...