Gjest fikk diagnosen i dag Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Jeg lurer på om noen har tips til god oppskrift til julekake®. Jeg har vært inne på diabetes.no og funnet noen der, men ønsker flere. 0 Siter
Jølsen Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 http://www.natreen.no/no/M/Kakeoppskrifter/ 0 Siter
Jølsen Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Appelsin-mandelkake Ingredienser: 300 g mandelmasse 3 egg 100 g hvetemel 100 g smeltet smør 1-2 appelsiner revet skall av 1 appelsin Fremgangsmåte: Pisk egg og mandelmasse sammen til en porøs røre. Tilsett mel, avkjølt smør og revet skall av 1 appelsin. Hell røren over i en smurt kakeform. Inn i ovn, midterste rille, 175°C. Steketid ca. 35 min. Hvelv kaken. Hell presset appelsinsaft fra 1-2 appelsiner over kaker. La den stå og trekke til den blir kald. Falsk smørkake Ingredienser: 150 g smør 150 g hvetemel 150 g kokte knuste poteter Fremgangsmåte: Smuldre smøret i melet og ha i potetene. Elt fort i sammen. Kjevle ut 3 runde leiver og stek til de er lysegule ved 275 grader. Legges lagvis med usukret syltetøy (evt. krem). Havregrynskake med epler Ingredienser: 50 g margarin 3 ts flytende søtningsstoff 2 egg 50 g havregryn 100 g mel 1 1/2 ts bakepulver 1/2 dl melk 3/4 dl hakkete mandler 4 store epler i båter kanel Fremgangsmåte: Smelt margarin. Ha i søtningsstoff. Rør inn ett egg om gangen. Bland havregryn, mel, bakepulver og nøtter oppi røra. Ha deigen i en smurt form og legg eplene i et fint mønster oppå. Dryss litt kanel over. Stek ved 175 C i 45 minutter. 0 Siter
Gjest fikk diagnosen i dag Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Appelsin-mandelkake Ingredienser: 300 g mandelmasse 3 egg 100 g hvetemel 100 g smeltet smør 1-2 appelsiner revet skall av 1 appelsin Fremgangsmåte: Pisk egg og mandelmasse sammen til en porøs røre. Tilsett mel, avkjølt smør og revet skall av 1 appelsin. Hell røren over i en smurt kakeform. Inn i ovn, midterste rille, 175°C. Steketid ca. 35 min. Hvelv kaken. Hell presset appelsinsaft fra 1-2 appelsiner over kaker. La den stå og trekke til den blir kald. Falsk smørkake Ingredienser: 150 g smør 150 g hvetemel 150 g kokte knuste poteter Fremgangsmåte: Smuldre smøret i melet og ha i potetene. Elt fort i sammen. Kjevle ut 3 runde leiver og stek til de er lysegule ved 275 grader. Legges lagvis med usukret syltetøy (evt. krem). Havregrynskake med epler Ingredienser: 50 g margarin 3 ts flytende søtningsstoff 2 egg 50 g havregryn 100 g mel 1 1/2 ts bakepulver 1/2 dl melk 3/4 dl hakkete mandler 4 store epler i båter kanel Fremgangsmåte: Smelt margarin. Ha i søtningsstoff. Rør inn ett egg om gangen. Bland havregryn, mel, bakepulver og nøtter oppi røra. Ha deigen i en smurt form og legg eplene i et fint mønster oppå. Dryss litt kanel over. Stek ved 175 C i 45 minutter. Tusen takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.