Gå til innhold

Bruker dere foundation eller pudder?

Anbefalte innlegg

Gjest koalabear
Skrevet

Hva er best i grunn? Da jeg først begynte å sminke meg brukte jeg pudder, men senere innså jeg at foundation var bedre siden den ikke syntes på huden. Nå er jeg usikker igjen, da huden min er blandet, dvs, med en tørr t-parti, mens resten er/blir fet i løpet av dagen + at ansiktet mitt består av flere "farger".

Så det jeg lurer på er, om kanskje pudder sitter bedre og lengre enn foundation ,(som trekker inn i huden og jeg føler jeg må påføre flere ganger daglig)? Har altså skiftet flere merker så det er ikke det. Vet at noen bruker begge deler. Kan det være no mon tro? Er det noen som har noen gode råd å komme med?

Har kasta vekk SÅ masse penger på sminke, som de fleste jenter har....

Skrevet

Kanskje du skal bruke sånn krem-pudder som du smører på med en slags svamp? Da kan du se mengden bedre. Det er ganske stygt med synlig pudder o.l. Synes egentlig at pudder eller foundation bare bør brukes for å dekke over hudpartier som er spesielt "stygge". Resten av huden burde være ren. Skjønner at folk bruker rouge da, men det dekker jo (forhåpentligvis!) ikke hele ansiktet heller.

Skrevet

Jeg har prøvet og feilet en del når det gjelder hudpleie, men har nå funnet dag- og nattkrem som ser ut til å fungere bra. Og det er jo basisen.

Når jeg sminker meg bruker jeg aldri foundation, men maskerer litt her og der, med en dekk-krem. Dekker over en liten prikk ved nesen, to på haka, litt på det mørke under øynene, etc. Og et lett lag solpudder over. Gir veldig effekt, selv om det er ganske lite.

Gjest koalabear
Skrevet

Kanskje du skal bruke sånn krem-pudder som du smører på med en slags svamp? Da kan du se mengden bedre. Det er ganske stygt med synlig pudder o.l. Synes egentlig at pudder eller foundation bare bør brukes for å dekke over hudpartier som er spesielt "stygge". Resten av huden burde være ren. Skjønner at folk bruker rouge da, men det dekker jo (forhåpentligvis!) ikke hele ansiktet heller.

Ja kanskje, har aldri prøvd krem-pudder. Er det stor forskjell da?Jeg bruker ikke foundation over hele ansiktet, bare i problemområder.....

Gjest du er en mann?
Skrevet

Litt av en mann, du! Kan om både kakeoppskrifter og sminke!

*imponert*

Skrevet

Litt av en mann, du! Kan om både kakeoppskrifter og sminke!

*imponert*

Kan liksom ikke helt skjønne hvorfor det skal ha noe med saken å gjøre? Jeg er en liten nisse.

Skrevet

Eg er mann så bruker ikkje noen av delene til hverdags.

Men om eg skal på julebord eller date så bruker eg litt pudder for å dekke over ureinhetene i huden, og da bruker eg talkumpudder.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men om eg skal på julebord eller date så bruker eg litt pudder for å dekke over ureinhetene i huden, og da bruker eg talkumpudder.

Talkum....?????

Skrevet

Ikke i rompa altså? Det var kanskje mest som baby.

Skrevet

Talkum....?????

Ja, Talkum!!!

Hvit og blå plastboks, så kan du stille inn mengden på toppen ved å vri denne rundt.

Anbefales, til julebord! :-) (og date)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, Talkum!!!

Hvit og blå plastboks, så kan du stille inn mengden på toppen ved å vri denne rundt.

Jeg er singel. Du mener at jeg burde gni meg inn i talkumpudder? Da kommer menn løpende....?

Skrevet

Ja, Talkum!!!

hehe og går du i blå utvaska jeans også? og har furumøbler hjemme?

Skrevet

Jeg er singel. Du mener at jeg burde gni meg inn i talkumpudder? Da kommer menn løpende....?

ikke gjør det!!! please!!!

hidi, the scorpion
Skrevet

ikke gjør det!!! please!!!

Jeg får ikke menn løpende etter meg altså.?

Skrevet

Det vet eg ikkje.

Men damene kommer springende. :)

Nå skulle eg ha vært å drukket te hos ei venninde...(for 1 time sia, jaja..kan jo like godt spille litt kostbar).

Skrevet

Det vet eg ikkje.

Men damene kommer springende. :)

Nå skulle eg ha vært å drukket te hos ei venninde...(for 1 time sia, jaja..kan jo like godt spille litt kostbar).

Hvis hun kun serverer te, kan du godt spille litt kostbar ja. Er ikke akkurat som hun sitter der og venter med en Ballantine's.

Skrevet

Ja kanskje, har aldri prøvd krem-pudder. Er det stor forskjell da?Jeg bruker ikke foundation over hele ansiktet, bare i problemområder.....

Jeg husker tydelig jentene i min tenåringstid som brukte fundasjon hehe vet ikke helt hvordan det skrives....jeg kunne se....at om jeg trakk en litt skarp negl over ansiktet deres ville det bli skille...ultra stygt...skal man bruke slike ting må man gkøre det med diskresjon....akkutat nå så er jeg ikke akkutat den flittigste bruker....men det kommer av at jeg ikke har nok energi....og....at jeg syns overdreven sminke er stygt...men det er meg.

Skrevet

Foundation, men den føles og ser altfor tett ut som den er, så jeg blander den ut med fuktighetskrem.

Skrevet

Hvis hun kun serverer te, kan du godt spille litt kostbar ja. Er ikke akkurat som hun sitter der og venter med en Ballantine's.

Det har du selvfølgelig helt rett i, så eg venter til ho ringer en gang til for å etterlyse meg.

Dessuten satt eg så godt nå.

Skrevet

Jeg får ikke menn løpende etter meg altså.?

Hvorfor ikke...nå må jeg røpe at jeg har tatt meg bittelitt juleakevitt. Men nå gjør jeg noe spesielt. Jeg prøver å se deg for meg. Jeg tror du er middels høy. Du har halvlangt hår kanskje med litt striper i, i det blode spekteret. Du er ca 30 til 45 år gammel. Du har noen erfaringer i livet som du trenger å fordøye. Du bor ikke i Oslo. Du befinner deg i ett eller annet distrikt. Jeg er ikke helt sikker på at du har barn.....men kanskje....men du har noen forhold eller et eller annet som har skaffet deg noen sår. er jeg helt på jordet???? Ble bare litt nyskjerrig. Jeg har oppfattet av hva du skrivr at du kan være velfi prsis og klok...samidig som su kan flyte ut og bli...unnskyld...litt på jordet....Nå er jo jeg bittelittt alkeholpåvirket så du får se det i den sammenhengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...