Gå til innhold

Disken er full

Anbefalte innlegg

Gjest datatrøbbel
Skrevet

På pc'en får jeg opp en liten firkant nederst i hjørnet (gi meg et bord, innerst i hjørnet - på børs kafé) Uffda, en real avsporing der, men kom på sangen og måtte skrive det ;-) Prøver igjen: Det står lite diskplass. Frigjør plass/gamle filer osv..

Aner ikke hva jeg skal slette! Noen idéer?

Skrevet

Bruker du Internett Explorer?

Har du Windows XP?

Er ikkje Børs Kafe stengt for godt?

Gjest datatrøbbel
Skrevet

Bruker du Internett Explorer?

Har du Windows XP?

Er ikkje Børs Kafe stengt for godt?

Internet Explorer, ja.

Jo, tror Børs Kafé er stengt. Var der faktisk en gang, spiste julemiddag og tok en halvliter eller så.. ;-)

Skrevet

Internet Explorer, ja.

Jo, tror Børs Kafé er stengt. Var der faktisk en gang, spiste julemiddag og tok en halvliter eller så.. ;-)

Da kan du først gå opp på "Verktøy" linja, trykk der til du får opp "Alternativer for Internett" trykk så "slett midlertidige internettfiler", "slett informasjonskapsler" og "slett logg", deretter får du opp en boks der du kan huke av diverse filer som skal slettes (huk av alle), under står det da kor mye plass du vil frigjøre på disken.

Trykk "slett"...

Gjest datatrøbbel
Skrevet

Da kan du først gå opp på "Verktøy" linja, trykk der til du får opp "Alternativer for Internett" trykk så "slett midlertidige internettfiler", "slett informasjonskapsler" og "slett logg", deretter får du opp en boks der du kan huke av diverse filer som skal slettes (huk av alle), under står det da kor mye plass du vil frigjøre på disken.

Trykk "slett"...

Takk så mye for detaljert svar!! Men - slette logg, midlertidige internettfiler osv, hørtest noe skummelt ut.... Mister jeg all den dataen, og alle de adressene osv, som jeg har opparbeidet meg da?

Gjest wintermorning
Skrevet

Takk så mye for detaljert svar!! Men - slette logg, midlertidige internettfiler osv, hørtest noe skummelt ut.... Mister jeg all den dataen, og alle de adressene osv, som jeg har opparbeidet meg da?

Det er ikke farlig å miste noe av dette, det er for.eks.internettsider som legger seg i minnet slik at de er kjappere å få opp neste gang. Det trenger du ikke for en er gjerne inne på dussinvis av sider en ikke trenger å få kjappt opp hver eneste dag.

Det er slike ting som forsvinner når du følger Geirs "oppskrift"

Ingen ting farlig.

Men det blir ikke veldig mye ledig plass av det så du bør kanskje sjekke hva du har av programmer, bilder etc. på maskinen din.

Er det noen programmer du ikke bruker du kan avinstallere?

Har du en del bilder du kan brenne over på cd og etterpå fjerne fra maskinen ol.

Skrevet

Du kan også velge Start - min datamaskin - høyreklikke på Lokal Disk (C:) - velg Egenskaper.

Her får du opp et kakediagram som viser hvor mye ledig kapasitet pcen din har. Du har også en liten firkant som heter "diskopprydning", ved å klikke denne kommer det etter hvert opp en liste med innhold, der noe er haket av. Det som er haket av er helt trygt å slette, og du kan derfor bare klikke ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...