Gå til innhold

Piercing

Gjest Litt kjedelig hvis jeg må

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en piercing rett under underleppa og skal starte ny

jobb på sykehuset snart. Jobber som fysioterapeut. MÅ piercingen ut??

Gjest Høstløvet
Skrevet

Hvis du bryr deg om pasientene, så må du nok helst det..

Skrevet

Hvis du bryr deg om pasientene, så må du nok helst det..

Er det piercingen som avgjør om jeg bryr meg om pasientene mine eller ikke??

Gjest Høstløvet
Skrevet

Er det piercingen som avgjør om jeg bryr meg om pasientene mine eller ikke??

Absolutt ikke, men det at vi helsearbeidere tar de nødvendige forholdsregler, når det gjelder hygiene, er jo en viktig/veldig stor del av jobben.

Skrevet

Absolutt ikke, men det at vi helsearbeidere tar de nødvendige forholdsregler, når det gjelder hygiene, er jo en viktig/veldig stor del av jobben.

DET skal jeg si med enig i. Da jeg jobbet på sykehus for et par år siden, var det faktisk

lov å ha nesepiercing. Dessuten er det lov å bruke gifteringer. Tror kanskje det er litt ulik

praksis på sykehusene i forhold til hva det er lov til.

Gjest Høstløvet
Skrevet

DET skal jeg si med enig i. Da jeg jobbet på sykehus for et par år siden, var det faktisk

lov å ha nesepiercing. Dessuten er det lov å bruke gifteringer. Tror kanskje det er litt ulik

praksis på sykehusene i forhold til hva det er lov til.

Det er helt sikkert. Kanskje lurt å spørre hvordan de praktiserer det der du skal jobbe. Litt merkelig det der med gifteringer, forresten. Sånn er det jo stort sett over alt, men de breie ringene må jo være helt supert for bakterievekst etc. Da må jo litt pynt i ansiktet egentlig være mer harmløst.

Skrevet

Det er helt sikkert. Kanskje lurt å spørre hvordan de praktiserer det der du skal jobbe. Litt merkelig det der med gifteringer, forresten. Sånn er det jo stort sett over alt, men de breie ringene må jo være helt supert for bakterievekst etc. Da må jo litt pynt i ansiktet egentlig være mer harmløst.

Ja, ikke sant. Kanskje fjerning av piercing ikke først og fremst er av hygieniske årsaker...

Skrevet

''MÅ piercingen ut??''

Ikkje viss ikkje suging og slikking inngår som en del av behandlingen.

Marit Bjørgen har jo piercing, ingen som har reagert på det.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Ja, ikke sant. Kanskje fjerning av piercing ikke først og fremst er av hygieniske årsaker...

Det er vel kanskje for å sette grensen et sted også. Men, det er jo fort gjort å berøre "ting" i ansiktet, og det viktigste av alt er nok å være bevisst på at ny-opererte tante Olga, ikke nødvendigvis har samme normalflora som oss..

Gjest Shira :o)
Skrevet

Er det ikke forskjellig praksis fra sykehus til sykehus?

At ringer ikke skal være på er greitt i mine øyne, bakterier, og det at det vondt for meg når jeg blir tatt på av fysioterapeuten. og ringen skraper.

I underleppa derimot er du jo ikke borti noen med, ikke pasienter i allefall håper jeg ;o)

Skrevet

''MÅ piercingen ut??''

Jobber Marit Bjørgen som fysioterapeut på sykehuset?

Gjest Høstløvet
Skrevet

''MÅ piercingen ut??''

Hun kler den jo ikke i de hele tatt, ikke så mange pasienter ute i løypa heller, kansje, men det var en avsporing;-)

Gjest Høstløvet
Skrevet

Visst du MÅ ta den ut, så er det svært liten fare for at hullet gror igjen i løpet av en arbeidsdag:-)

Skrevet

Hun kler den jo ikke i de hele tatt, ikke så mange pasienter ute i løypa heller, kansje, men det var en avsporing;-)

''Hun kler den jo ikke i de hele tatt, ikke så mange pasienter ute i løypa heller, kansje, men det var en avsporing;-)''

Det der har eg hørt mange som har sagt.

Eg syns Marit Bjørgen kler piercingen sin eg, ho ser litt rampete ut.

Dessuten har ho ei svært flott og sprek rompe, men det var en avsporing. :-)

Skrevet

Jobber Marit Bjørgen som fysioterapeut på sykehuset?

Det kan godt hende.

Er ikkje Mârtha Louise fysioterapeut også?

Skrevet

Det kan godt hende.

Er ikkje Mârtha Louise fysioterapeut også?

Joda, men ho har da ingen piercing i ansiktet....

Skrevet

Joda, men ho har da ingen piercing i ansiktet....

Jo, ho har vel piercing i øyenbrynet om eg ikkje husker feil.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Jo, ho har vel piercing i øyenbrynet om eg ikkje husker feil.

Marit Bjørgen ja, men ikke fru Behn.

Skrevet

Marit Bjørgen ja, men ikke fru Behn.

Nei, det har du rett i, trodde eg svarte på innlegg om Marit Bjørgen eg no.

Men Mãrtha Louise har vel entatovering av "terningkast 6" på armen, eller var det Harry Behn som hadde det?

Gjest Høstløvet
Skrevet

Nei, det har du rett i, trodde eg svarte på innlegg om Marit Bjørgen eg no.

Men Mãrtha Louise har vel entatovering av "terningkast 6" på armen, eller var det Harry Behn som hadde det?

Kæmm veit??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...