Sofline Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Hva spiser dere til dessert på julaften? Eller spiser dere ikke det samme hvert år? I min familie pleier vi å få sviske- og aprikosgrøt med krem. Det er vel ingen norske desserttradisjoner som her i Danmark hvor de aller fleste spiser ris a'la mante (=kald risengrynsgrøt med alkohol, krem og hakkede mandler med kirsebærsaus til)? 0 Siter
delphina1365380402 Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Trodde riskrem var noe av det mest tradisjonelle på julaften, jeg? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. november 2007 Forfatter Skrevet 24. november 2007 Trodde riskrem var noe av det mest tradisjonelle på julaften, jeg? Ja, jeg vet jo ikke.... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Riskrem med rød saus/kirsebærkompott 0 Siter
DarkPink Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Familien min har alltid riskrem med rød saus. Jeg liker det ikke, så jeg pleier å få is =p 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Riskrem (kald) med mandel og rød saus (bringebær/jordbær). Før (når far min levde og mor mi bodde her) når vi var unge, spiste barna riskrem og de voksne spiste multekrem. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. november 2007 Forfatter Skrevet 24. november 2007 Hmmm... ser ut som det bare er meg og min omgangskrets som er sære som ikke spiser riskrem. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Hmmm... ser ut som det bare er meg og min omgangskrets som er sære som ikke spiser riskrem. Tror ikkje du er aleine om det. Lurer på ka "Jølsen" spiser for noe rart til dessert julaften? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. november 2007 Forfatter Skrevet 24. november 2007 Tror ikkje du er aleine om det. Lurer på ka "Jølsen" spiser for noe rart til dessert julaften? Hehe... får se om han svarer her. :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Vi har ingen desserttradisjoner. Det varier litt fra år til år, men gjerne noe med sjokolade. Men det du sikter til med den danske desserten er vel ris à l'amande (oversatt: ris med mandel) ) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Vi har spist samme desserten i alle de årene vi har feiret jul sammen: Multer med fløte pluss tårnkake ved siden av. Å herregud som jeg gleder meg til jul!!!!! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Mamma kjøper vel inn iskrem hvert år, som hun så tilbyr, hvorpå alle stønner og sier: "Jeg er for mett, kanskje senere." Kan ikke huske at den desserten har blitt spist noen gang 0 Siter
Sofline Skrevet 24. november 2007 Forfatter Skrevet 24. november 2007 Vi har ingen desserttradisjoner. Det varier litt fra år til år, men gjerne noe med sjokolade. Men det du sikter til med den danske desserten er vel ris à l'amande (oversatt: ris med mandel) ) Ja, jeg husket ikke helt hvordan man staver det og gadd ikke sjekke i kokeboka. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 24. november 2007 Forfatter Skrevet 24. november 2007 Vi har spist samme desserten i alle de årene vi har feiret jul sammen: Multer med fløte pluss tårnkake ved siden av. Å herregud som jeg gleder meg til jul!!!!! Ah.... Nå fikk jeg lyst på multer. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. november 2007 Forfatter Skrevet 24. november 2007 Mamma kjøper vel inn iskrem hvert år, som hun så tilbyr, hvorpå alle stønner og sier: "Jeg er for mett, kanskje senere." Kan ikke huske at den desserten har blitt spist noen gang Sånn er det stort sett med sviske-aprikoskompotten hos oss også. Men den settes frem på kakebordet, og skåla er som regel tom når kvelden er over. :-) 0 Siter
flowy Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Riskrem med kirsebærsaus, himmelsk lapskaus og multekrem. Ja, det kan bli litt for mye av det gode. *stønn* 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Mamma kjøper vel inn iskrem hvert år, som hun så tilbyr, hvorpå alle stønner og sier: "Jeg er for mett, kanskje senere." Kan ikke huske at den desserten har blitt spist noen gang Det handler om timing! Tidlig middag (gudskjelov har man små barn å skylde på), så dessert når pakkene er åpnet og freden senker seg. ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Vi har alltid riskrem med rørte jordbær (fra frysen)- Vi har også enten gele eller iskake for barnas skyld 0 Siter
Åsemor Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Riskrem er vel standarden? Vi har ikke det, vi pleier å ha gele og sjokoladepudding. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.