hare1365380455 Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 "Englelappskaus". Dvs.hjemmelaga fruktsalat med krem. Nam, nam Det hørtes godt ut... 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Det hørtes godt ut... Veldig godt, og så deilig med frisk frukt etter fet julemidag! ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 25. november 2007 Forfatter Skrevet 25. november 2007 Det med risgrøt med mandel på dagen har jeg aldri skjønt. Det er jo ganske mektig, og etterpå skal man ha julemiddag? Da hadde jeg aldri orket julematen. Vi pleide en stund å spise risengrynsgrøt lille julaften. Nå blir det gjerne en gang i løpet av romjula. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Men har dere risengrynsgrøt med mandel i midt på dagen på julaften, og likevel riskrem til dessert om kvelden? Nei, vi har ikke grøt på julaften, men på lille julaften. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Multekrem og krumkaker eller riskrem med rødsaus. (grøt lillejulaften) 0 Siter
Gjest piamia Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Her er det riskrem med rød saus og iskake til dessert. I tillegg har vi jo alt av julekaker fremme :-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Fra barnsben av var jeg vant til multekrem, men det er jeg ikke spesielt begeistret for. Derfor har jeg gladelig adoptert min manns tradisjon med å ha riskrem med mandel + rød saus! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 I min familie har vi alltid hatt iskake til dessert på julaften. Mens når vi er hos familien til samboeren min blir det servert multekrem. Men det er gjerne iskake til barna, og til meg som ikke liker multekrem. ''Men det er gjerne iskake til barna, og til meg som ikke liker multekrem.'' Jeg tilhører også den kategorien! ;-) Skjønner ikke hvorfor man skal ødelegge fine bær ved å ha oppi den heslige kremen!! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Sviske-og-aprikosgrøt høres ut som noe som gir kø på toalettet utpå kvelden... ;o) Kanskje lurt, med tanke på at man fort ender opp med å overspise fet mat!! ;-) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 ''Men det er gjerne iskake til barna, og til meg som ikke liker multekrem.'' Jeg tilhører også den kategorien! ;-) Skjønner ikke hvorfor man skal ødelegge fine bær ved å ha oppi den heslige kremen!! ;-) Helt enig, kremen ødelegger den desserten. Bærene er jo gode de, UTEN krem. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Hjemme hadde vi riskrem med rød saus til. med mandel i. Mannen min var vant med moltekrem. Som kompromiss har vi hatt moltekrem på julaften og riskrev første juledag de siste årene. mmmmmmmmmm! 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Helt enig, kremen ødelegger den desserten. Bærene er jo gode de, UTEN krem. Nemlig! :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 26. november 2007 Forfatter Skrevet 26. november 2007 Hjemme hadde vi riskrem med rød saus til. med mandel i. Mannen min var vant med moltekrem. Som kompromiss har vi hatt moltekrem på julaften og riskrev første juledag de siste årene. mmmmmmmmmm! Det høres ut som et godt kompromis. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.