Gå til innhold

Dessert julaften

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

"Englelappskaus". Dvs.hjemmelaga fruktsalat med krem. Nam, nam :)

Det hørtes godt ut... :)

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

26

• Lillemus

7

• hare1365380455

7

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det hørtes godt ut... :)

Veldig godt, og så deilig med frisk frukt etter fet julemidag! ;-)

Skrevet

Det med risgrøt med mandel på dagen har jeg aldri skjønt. Det er jo ganske mektig, og etterpå skal man ha julemiddag? Da hadde jeg aldri orket julematen.

Vi pleide en stund å spise risengrynsgrøt lille julaften. Nå blir det gjerne en gang i løpet av romjula.

Skrevet

Men har dere risengrynsgrøt med mandel i midt på dagen på julaften, og likevel riskrem til dessert om kvelden?

Nei, vi har ikke grøt på julaften, men på lille julaften.

Skrevet

Multekrem og krumkaker eller riskrem med rødsaus.

(grøt lillejulaften)

Skrevet

Her er det riskrem med rød saus og iskake til dessert. I tillegg har vi jo alt av julekaker fremme :-)

Skrevet

Fra barnsben av var jeg vant til multekrem, men det er jeg ikke spesielt begeistret for. Derfor har jeg gladelig adoptert min manns tradisjon med å ha riskrem med mandel + rød saus! :-)

Skrevet

I min familie har vi alltid hatt iskake til dessert på julaften. Mens når vi er hos familien til samboeren min blir det servert multekrem. Men det er gjerne iskake til barna, og til meg som ikke liker multekrem.

''Men det er gjerne iskake til barna, og til meg som ikke liker multekrem.''

Jeg tilhører også den kategorien! ;-)

Skjønner ikke hvorfor man skal ødelegge fine bær ved å ha oppi den heslige kremen!! ;-)

Skrevet

Sviske-og-aprikosgrøt høres ut som noe som gir kø på toalettet utpå kvelden... ;o)

Kanskje lurt, med tanke på at man fort ender opp med å overspise fet mat!! ;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

''Men det er gjerne iskake til barna, og til meg som ikke liker multekrem.''

Jeg tilhører også den kategorien! ;-)

Skjønner ikke hvorfor man skal ødelegge fine bær ved å ha oppi den heslige kremen!! ;-)

Helt enig, kremen ødelegger den desserten. Bærene er jo gode de, UTEN krem. :)

Skrevet

Hjemme hadde vi riskrem med rød saus til. med mandel i. Mannen min var vant med moltekrem.

Som kompromiss har vi hatt moltekrem på julaften og riskrev første juledag de siste årene.

mmmmmmmmmm!

Skrevet

Helt enig, kremen ødelegger den desserten. Bærene er jo gode de, UTEN krem. :)

Nemlig! :-)

Skrevet

Hjemme hadde vi riskrem med rød saus til. med mandel i. Mannen min var vant med moltekrem.

Som kompromiss har vi hatt moltekrem på julaften og riskrev første juledag de siste årene.

mmmmmmmmmm!

Det høres ut som et godt kompromis. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...