Gå til innhold

Vi bruker 2 milliarder på Julebord i år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare på hoteller og restauranter.

Det er 10 ganger mer enn vi gav til årets Tv- aksjon.

(i følge NHO reiseliv, gjenngitt på TV2 nyhetene nå)

Skrevet

Ja det er sykt mye penger, men det er helst firmaer som betaler julebordene og det fortjener enhver arbeidstaker.

Men, det kunne vært slik at dersom man ikke ville/kunne stille opp på julebordet, så kunne pengene gått direkte til en selv valgt organisasjon. Det blir jo fort en tusen lapp pr person... Da hadde det blitt en god jul for maange flere...............

Skrevet

Ja det er sykt mye penger, men det er helst firmaer som betaler julebordene og det fortjener enhver arbeidstaker.

Men, det kunne vært slik at dersom man ikke ville/kunne stille opp på julebordet, så kunne pengene gått direkte til en selv valgt organisasjon. Det blir jo fort en tusen lapp pr person... Da hadde det blitt en god jul for maange flere...............

Glimrende forslag!

Skrevet

''Men, det kunne vært slik at dersom man ikke ville/kunne stille opp på julebordet, så kunne pengene gått direkte til en selv valgt organisasjon.''

Enig med "Sofline", dette var ett veldig bra forslag.

Oppfordrer deg til å foreslå dette til NHO! :-)

http://www.nho.no/

Telefon, faks, e-post og postadresser er:

Telefon: 23 08 80 00

Telefaks: 23 08 80 01

E-post: [email protected]

Postadresse:

Næringslivets Hovedorganisasasjon

Postboks 5250 Majorstuen

0303 Oslo

Besøksadresse

Essendropsgate 9

Majorstuen

Skrevet

Ja, det er tragisk....:(

Jeg var på julebord i forrige uke, og synes egentlig hele greia er triste greier... Og ikke minst flau fyll. Jeg kunne jo selvsagt valgt å bli hjemme, men da er det å høre hvor kjp og kjedelig man er.

Jaja.

Enig i at man burde gi pengene til noen som trenger de ja!!:)

Skrevet

Da hadde man jo bare følt seg drittkjip om man faktisk gikk for å ha en hyggelig kveld, da..

Skrevet

2 milliarder er selvfølgelig alt for mye, særlig sett i forhold til hva vi gir til gode formål.

Likevel vil jeg absolutt ikke si at julebordene med jobben er en uting. For mange er det den ene anledningen de har til å treffe kolleger i en helt annen setting enn på jobben, og jeg tror faktisk det har mye å si for miljøet. At en også får god mat og drikke gir god steming og bidrar til at mange stiller. For bedriften tror jeg faktisk det er en god investering.

Kanskje burde man la tilsvarende beløp gå til gode formål?

Ellers tror jeg en del folk er på mange julebord i løpet av sesongen; ikke bare skal man ha julebord med jobben, man skal også ha med syklubben og studievennene, i tillegg til naboene og de gode vennene. Det kan fort bli alt for mye, ja.

hare1365380455
Skrevet

Ja, det var mye!

Jeg skal kanskje på vårt julebord (kommunen). Det blir liksom jobbens julegave til oss. Som en liten bonus for drittlønnen... ;)

Skrevet

Ja, det var mye!

Jeg skal kanskje på vårt julebord (kommunen). Det blir liksom jobbens julegave til oss. Som en liten bonus for drittlønnen... ;)

Vi har bare en liten julemiddag klokka 1300 (!), de fleste tar kvelden (offisiellt) etter dette, mens noen holder det gående til dagen etterpå (uoffisiellt). :-)

hare1365380455
Skrevet

Vi har bare en liten julemiddag klokka 1300 (!), de fleste tar kvelden (offisiellt) etter dette, mens noen holder det gående til dagen etterpå (uoffisiellt). :-)

Jeg vet om de som har det om dagen en søndag, så da er det ikke store festen.

Jeg er nok kjip i år også (om jeg går da) og går tidlig hjem... Det er ikke så veldig kjekt egentlig, og altfor mange folk.

Skrevet

Ja, det var mye!

Er julebord like ille i alle kommuner tro? I en kommune jeg har diverse familiemedlemmer som har jobbet i, ble alle de kommunale ansatte stuet sammen i en diger idrettshall, og noen smørbrød ble slengt (deres ord) på bordene. Ville man ha alkohol, måtte de ta det med selv.

hare1365380455
Skrevet

Er julebord like ille i alle kommuner tro? I en kommune jeg har diverse familiemedlemmer som har jobbet i, ble alle de kommunale ansatte stuet sammen i en diger idrettshall, og noen smørbrød ble slengt (deres ord) på bordene. Ville man ha alkohol, måtte de ta det med selv.

Vi får middag, men drikke må vi kjøpe selv. Et år måtte de kjøpe julematen selv også...

Skrevet

Jeg vet om de som har det om dagen en søndag, så da er det ikke store festen.

Jeg er nok kjip i år også (om jeg går da) og går tidlig hjem... Det er ikke så veldig kjekt egentlig, og altfor mange folk.

Eg droppa hele "festen" i fjor, var ikkje helt frisk og da er det ihvertfall ikkje noe moro.

hare1365380455
Skrevet

Eg droppa hele "festen" i fjor, var ikkje helt frisk og da er det ihvertfall ikkje noe moro.

Nei... det er sant. Jeg gikk i fjor, men det var så kjedelig så jeg dro tidlig hjem. Jeg vet enda ikke om jeg går i år.. Jeg har egentlig mest lyst til å slappe av hjemme. *kjip*

Skrevet

Da hadde man jo bare følt seg drittkjip om man faktisk gikk for å ha en hyggelig kveld, da..

Nei synes ikke man skal føle det. Alle fortjener det julebordet firmaet spanderer. Det passer ikke alltid for alle........

Skrevet

''Men, det kunne vært slik at dersom man ikke ville/kunne stille opp på julebordet, så kunne pengene gått direkte til en selv valgt organisasjon.''

Enig med "Sofline", dette var ett veldig bra forslag.

Oppfordrer deg til å foreslå dette til NHO! :-)

http://www.nho.no/

Telefon, faks, e-post og postadresser er:

Telefon: 23 08 80 00

Telefaks: 23 08 80 01

E-post: [email protected]

Postadresse:

Næringslivets Hovedorganisasasjon

Postboks 5250 Majorstuen

0303 Oslo

Besøksadresse

Essendropsgate 9

Majorstuen

Hehe, ska sei du årdnår fårr mæ hær ;)

Men kanskje jeg tar deg på ordet :)

Skrevet

Glimrende forslag!

Det hadde vært givende å vite at pengene gikk til noe bra de gangene det ikke passer å gå på julebordet.

Skrevet

Hehe, ska sei du årdnår fårr mæ hær ;)

Men kanskje jeg tar deg på ordet :)

Lykke Til ! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...