Gjest maromod Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 I firmaet jeg har vært ansatt i de siste 6 årene arrangeres det en 3-4 fester/sosiale happeninger i løpet av året. Som regel sponser firmaet drikke til maten (øl, vin og akevit), velkomstcoktail og konjak/likør til kaffen - i tillegg til at mange har med seg selv/kjøper i ev. bar. De gangene jeg har deltatt har jeg vært den eneste som ikke drikker og får derfor mange spørsmål/kommentarer om hvorfor. Jeg er jo verken religiøs eller gravid - og bor jo i gangavstand fra de fleste aktuelle festlokalene (dette ENESTE godtatte "unnskyldningene" blant kollegaene... - ikke at avhold er et selvvalgt prinsipp) Nå har vi fått invitasjon til årets julebord - jog jeg har slett ingen lyst til å delta.- Men hvordan kan jeg være hjemme med god samvittighet og en god unnskyldning - uten å bli stemplet som prippen og fanatisk?? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Hva med "Jeg har allerede lagt andre planer, så dessverre kommer jeg ikke."? 0 Siter
Gjest maromod Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Hva med "Jeg har allerede lagt andre planer, så dessverre kommer jeg ikke."? Bra forslag, men blir nok fort avslørt da også nabofruen arbeider i samme firma... 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Bra forslag, men blir nok fort avslørt da også nabofruen arbeider i samme firma... Men hvis hun skal på festen, så vet jo ikke hun om du er hjemme eller ikke? Forøvrig synes jeg jo ikke at du skulle trenge noen unnskyldning for å ikke delta, hvis du ikke vil det. Ei heller synes jeg det burde være nødvendig å ikke delta bare fordi du ikke drikker. Men det er nå min mening, da, og jeg har utallige edrue fester bak meg. :-) 0 Siter
spyrothedragon Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Bare si du er sjuk. si til naboen du har omgangssyke... 0 Siter
Kalevala Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 "Nei takk, det passer ikke denne gangen" Ingen har krav på å vite hvorfor, og du kan bli hjemme med god samvittighet. Hvis noen spør hvorfor: "Tante/Svigermor/Utenbys venn/Gammel bekjent/xxx kommer på besøk" Eller du kan møte opp, delta under middagen - og trekke deg stille tilbake når de andre begynner å bli synlig beruset. På det stadiet er det veldig få som legger merke til at noen forsvinner fra festen. Hvis du ikke ønsker å bli bombadert med kommentarer av typen "Nei - du skal da vel ikke gå allerede nå??", sniker du deg ut uten at noen merker det ;-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Jeg gidder heller ikke dra på julebord, ser ikke poenget med å omgås en gjeng vattnisser som tror de kan oppføre seg som sekstenåringer. Det er liksom lov å være drittunge på julebord, uten at jeg kan finne noen logisk grunn til det. Jeg sa bare at "Nei, jeg skal ikke på julebord." "Hvorfor ikke?" spurte de. "Fordi jeg rett og slett ikke har spesielt lyst til det." Greit nok det vel? Det er ikke møteplikt. 0 Siter
Jølsen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Bare si du er sjuk. si til naboen du har omgangssyke... Eller "Nei, jeg kommer til å være syk den dagen." :-) 0 Siter
spyrothedragon Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Eller "Nei, jeg kommer til å være syk den dagen." :-) Det er en uting å si rett ut at man ikke kommer pga man bare ikke har lyst, det sender ut dårlige signaler, da er det bedre å lyve 0 Siter
Jølsen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Det er en uting å si rett ut at man ikke kommer pga man bare ikke har lyst, det sender ut dårlige signaler, da er det bedre å lyve Signaler og signaler, kanskje de burde tenke seg om da, at det kanskje er grunner til at folk ikke vil komme. Det burde heller bli en tankevekker. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Det er en uting å si rett ut at man ikke kommer pga man bare ikke har lyst, det sender ut dårlige signaler, da er det bedre å lyve Ærlighet varer lengst, sa alltid mor mi når vi var små. Tror du ho løy da? 0 Siter
spyrothedragon Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Ærlighet varer lengst, sa alltid mor mi når vi var små. Tror du ho løy da? Helt klart he he 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Helt klart he he Da blir det mjuke pakker på ho i år! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Du må egentlig ikke ha en unnskyldning.. Og du kan fint gå uten å drikke noe; det gjør jeg. Jeg drikker på fest jeg, men jeg har ikke lyst til å drikke sammen med jobben. 0 Siter
spyrothedragon Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Da blir det mjuke pakker på ho i år! De har noen billige truser på H&M 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 De har noen billige truser på H&M Takk for tipset. 0 Siter
spyrothedragon Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Takk for tipset. Bare hyggelig. 0 Siter
Jølsen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Bare hyggelig. Mine truser er skotskrutete med buksesæler og tversoversløyfe bak. Hvordan er din? 0 Siter
spyrothedragon Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Mine truser er skotskrutete med buksesæler og tversoversløyfe bak. Hvordan er din? Bruker ikke truser, er alltid naken 0 Siter
Jølsen Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Bruker ikke truser, er alltid naken Ja, stemmer det. Nå husker jeg det, det er du som er så fin og fiolett i fargen, med de flotte vingene! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.