Gå til innhold

Tror du på Julenissen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1195986936' post='3729369]

Nei, ikke at det sitter en på Nordpolen og mekker gaver til barna.

Men det er vel noe med at nissen opprinnelig stammer fra en kar, santa claus, men hvem, hva og hvorfor har jeg glemt ;o)

Nissen er Ayios Nikolaos, St Nicolas, og dagen hans er 14 desember. Men ellers så er jeg ganske blank på helgener bortsett fra de minstemann har lært om på skolen.

Annonse

Gjest Shira :o)

Nissen er Ayios Nikolaos, St Nicolas, og dagen hans er 14 desember. Men ellers så er jeg ganske blank på helgener bortsett fra de minstemann har lært om på skolen.

Ja, det demrer litt. Lenge siden jeg har hatt om det, så mesteparten er gått i glemmeboka, som så mye annet ;o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1196011386' post='3729646]

Ja, det demrer litt. Lenge siden jeg har hatt om det, så mesteparten er gått i glemmeboka, som så mye annet ;o)

Men det er 6 desember og da får alle gresk-ortodokse barn julepresangene så det burde jeg husket

Ja. særlig på den jeg sender ut kjellerdøren med en pose med nisseutstyr og instruks om å ringe på hoveddøren :o)

*Humrer* Da mine var små hadde nissen det så travelt at gavesekken sto igjen på trappa + at nissen hadde mistet en vott der!

Et annet år for han for langt ned så han havnet i peisen i kjellerstua og jeg traff ham tilfeldigvis da jeg skulle ned og hente noe. ;o)

Annonse

*Humrer* Da mine var små hadde nissen det så travelt at gavesekken sto igjen på trappa + at nissen hadde mistet en vott der!

Et annet år for han for langt ned så han havnet i peisen i kjellerstua og jeg traff ham tilfeldigvis da jeg skulle ned og hente noe. ;o)

''Et annet år for han for langt ned så han havnet i peisen i kjellerstua og jeg traff ham tilfeldigvis da jeg skulle ned og hente noe. ;o)''

Du tvinger vel ikkje "nissen" til å klatre ned igjennom pipa vel?

Fakta...!? (annet avsnitt)

''Et annet år for han for langt ned så han havnet i peisen i kjellerstua og jeg traff ham tilfeldigvis da jeg skulle ned og hente noe. ;o)''

Du tvinger vel ikkje "nissen" til å klatre ned igjennom pipa vel?

selvfølgelig kommer han gjennom pipa! *Vantro*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...