Gå til innhold

Seige kransekakestenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er vidunderet : http://www.jernia.no/page?id=1053&key=170988&origId=2542

Ingen av frontstykkene som følger med har stort nok hull. Derfor må du ha en tang som kan klippe i metall og forstsørre hullet på en av fronstykkene med.

Men............

Det er jo en sånn jeg bruker. Og kransekakene jeg lager pleier å bli spist opp. Brukte det minste stjernemunnstykket forrige gang, og det var ingen som hadde problemer med å spise den. Kaka kunne godt vært høyere, så jeg skal prøve det store til jul.

Bruker du vidunderet til andre ting også? Den har jo mange rare munnstykker, jeg vet ikke hva jeg skal bruke dem til.

Skrevet

Her er vidunderet : http://www.jernia.no/page?id=1053&key=170988&origId=2542

Ingen av frontstykkene som følger med har stort nok hull. Derfor må du ha en tang som kan klippe i metall og forstsørre hullet på en av fronstykkene med.

Forresten, det er en annen ting jeg lurer på: Hva betyr meta? (Jeg regner med at du vet det siden du i en annen tråd brukte uttrykket "metadiskusjon".)

Det er et sånt ord som plutselig har dukket opp overalt, men som jeg aldri har skjønt. (Og etter hvert er det litt pinlig å innrømme det.)

Skrevet

Forresten, det er en annen ting jeg lurer på: Hva betyr meta? (Jeg regner med at du vet det siden du i en annen tråd brukte uttrykket "metadiskusjon".)

Det er et sånt ord som plutselig har dukket opp overalt, men som jeg aldri har skjønt. (Og etter hvert er det litt pinlig å innrømme det.)

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=Meta&begge=S%F8k+i+begge+ordb%F8kene&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Vet ikkje om du blir noe klokere av dette, eg blei det ikkje.

Skrevet

Meta har med et overordnet perspektiv på det man omtaler å gjøre. . Metatanker er f.eks. tanker om tanker, metakommunikasjon er kommunikasjon om kommunikasjon, metalæring er læring om læring osv.

Hvis du googler så får du sikkert en bedre forklaring enn den jeg prøvde meg på nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...