Gjest Papirmølle? Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Jeg har nå levert flyttemelding til folkeregisteret, og har fått bekreftelse fra Posten og Ligningskontoret på at dette er i orden. Jeg lurer på om det er flere jeg må opplyse om min flytting? Banken, skolen, etc? 0 Siter
hjernetrimmern Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Det er klart du må si ifra til alle instanser du har kontakt med. Spesielt banken!! Strømleverandør, skoler, klubber du er medlem i, og venner og kjente som kan ha bruk for adressen din! Det er litt jobb ja, men det er jo bare å ta det etterhvert som du får brev og regninger fra dine kontakter, så skriver du flyttemelding til dem med det sammen da. Det gjorde jeg bestandig, og det fungerte utmerket! Noe kommer du jo til å få ettersenndt med posten, men da tar du det bare da... Mange kontakter kan du melde adresseendring på internett eller ringe...ganske enkelt! Det går ikke automatisk til alle dine kontakter, selv om du har meldt fra til folkeregisteret da.... 0 Siter
Gjest Papirmølle? Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Det er klart du må si ifra til alle instanser du har kontakt med. Spesielt banken!! Strømleverandør, skoler, klubber du er medlem i, og venner og kjente som kan ha bruk for adressen din! Det er litt jobb ja, men det er jo bare å ta det etterhvert som du får brev og regninger fra dine kontakter, så skriver du flyttemelding til dem med det sammen da. Det gjorde jeg bestandig, og det fungerte utmerket! Noe kommer du jo til å få ettersenndt med posten, men da tar du det bare da... Mange kontakter kan du melde adresseendring på internett eller ringe...ganske enkelt! Det går ikke automatisk til alle dine kontakter, selv om du har meldt fra til folkeregisteret da.... Åh. Takk for den opplysningen. Jeg har nemlig hørt at dette gikk helt automatisk. Dataalderen og slikt. Jeg tror det er feil. Det kreves nok ressurser for å holde dette under oppsyn, så de krever sikkert litt innsats fra din side. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Det er klart du må si ifra til alle instanser du har kontakt med. Spesielt banken!! Strømleverandør, skoler, klubber du er medlem i, og venner og kjente som kan ha bruk for adressen din! Det er litt jobb ja, men det er jo bare å ta det etterhvert som du får brev og regninger fra dine kontakter, så skriver du flyttemelding til dem med det sammen da. Det gjorde jeg bestandig, og det fungerte utmerket! Noe kommer du jo til å få ettersenndt med posten, men da tar du det bare da... Mange kontakter kan du melde adresseendring på internett eller ringe...ganske enkelt! Det går ikke automatisk til alle dine kontakter, selv om du har meldt fra til folkeregisteret da.... Banken får automatisk beskjed. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Åh. Takk for den opplysningen. Jeg har nemlig hørt at dette gikk helt automatisk. Dataalderen og slikt. Jeg tror det er feil. Det kreves nok ressurser for å holde dette under oppsyn, så de krever sikkert litt innsats fra din side. Banken får i hvert fall vite det automatisk. Jobb, skoler, avisabonnementer osv. må du si fra til selv. 0 Siter
vintermor Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Legen din får automatisk beskjed 0 Siter
Gjest rørospledd Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 For sikkerthets skyld, meld fra til alle du får post fra. Det er begrenset med tid posten blir ettersendt av postverket(tror jeg). Opplevde ihvertfall å gå glipp av en time hos spes. på sykehuset fordi ettersendingstiden var gått ut sa de på posthuset. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 For sikkerthets skyld, meld fra til alle du får post fra. Det er begrenset med tid posten blir ettersendt av postverket(tror jeg). Opplevde ihvertfall å gå glipp av en time hos spes. på sykehuset fordi ettersendingstiden var gått ut sa de på posthuset. De ettersender bare gratis i en måned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.