Gå til innhold

Flyttemelding

Anbefalte innlegg

Gjest Papirmølle?
Skrevet

Jeg har nå levert flyttemelding til folkeregisteret, og har fått bekreftelse fra Posten og Ligningskontoret på at dette er i orden.

Jeg lurer på om det er flere jeg må opplyse om min flytting? Banken, skolen, etc?

hjernetrimmern
Skrevet

Det er klart du må si ifra til alle instanser du har kontakt med. Spesielt banken!!

Strømleverandør, skoler, klubber du er medlem i, og venner og kjente som kan ha bruk for adressen din!

Det er litt jobb ja, men det er jo bare å ta det etterhvert som du får brev og regninger fra dine kontakter, så skriver du flyttemelding til dem med det sammen da.

Det gjorde jeg bestandig, og det fungerte utmerket! Noe kommer du jo til å få ettersenndt med posten, men da tar du det bare da...

Mange kontakter kan du melde adresseendring på internett eller ringe...ganske enkelt!

Det går ikke automatisk til alle dine kontakter, selv om du har meldt fra til folkeregisteret da....

Gjest Papirmølle?
Skrevet

Det er klart du må si ifra til alle instanser du har kontakt med. Spesielt banken!!

Strømleverandør, skoler, klubber du er medlem i, og venner og kjente som kan ha bruk for adressen din!

Det er litt jobb ja, men det er jo bare å ta det etterhvert som du får brev og regninger fra dine kontakter, så skriver du flyttemelding til dem med det sammen da.

Det gjorde jeg bestandig, og det fungerte utmerket! Noe kommer du jo til å få ettersenndt med posten, men da tar du det bare da...

Mange kontakter kan du melde adresseendring på internett eller ringe...ganske enkelt!

Det går ikke automatisk til alle dine kontakter, selv om du har meldt fra til folkeregisteret da....

Åh. Takk for den opplysningen.

Jeg har nemlig hørt at dette gikk helt automatisk. Dataalderen og slikt. Jeg tror det er feil. Det kreves nok ressurser for å holde dette under oppsyn, så de krever sikkert litt innsats fra din side.

Skrevet

Banken får automatisk beskjed.

Skrevet

Åh. Takk for den opplysningen.

Jeg har nemlig hørt at dette gikk helt automatisk. Dataalderen og slikt. Jeg tror det er feil. Det kreves nok ressurser for å holde dette under oppsyn, så de krever sikkert litt innsats fra din side.

Banken får i hvert fall vite det automatisk. Jobb, skoler, avisabonnementer osv. må du si fra til selv.

Gjest rørospledd
Skrevet

For sikkerthets skyld, meld fra til alle du får post fra. Det er begrenset med tid posten blir ettersendt av postverket(tror jeg). Opplevde ihvertfall å gå glipp av en time hos spes. på sykehuset fordi ettersendingstiden var gått ut sa de på posthuset.

Skrevet

For sikkerthets skyld, meld fra til alle du får post fra. Det er begrenset med tid posten blir ettersendt av postverket(tror jeg). Opplevde ihvertfall å gå glipp av en time hos spes. på sykehuset fordi ettersendingstiden var gått ut sa de på posthuset.

De ettersender bare gratis i en måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...