Gå til innhold

Hvor mye har dere etter alle utgifter pr.mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på hva dere sitter igjen med hver mnd etter faste utgifter er

betalt? jeg har vel utbetalt 22000 pr.mnd og sitter vel igjen med 3000 etter

faste utgifter og mat, bensin etc.

er dette veldig lite eller hur?

Skrevet

Det høres ganske normalt ut.

Eg har "utbetalt" ca. 15000.-, etter alle utgifter, mat og bensin mm. er betalt har eg 0 kroner igjen.

Skrevet

Jeg har 11000 og sitter igjen med ca 3000 til mat og røyk. Da blir det ikke noe igjen til klær og andre ting. Jeg går rett og slett med underskudd ofte. Må vel flytte på hybel.

Skrevet

Jeg har 11000 og sitter igjen med ca 3000 til mat og røyk. Da blir det ikke noe igjen til klær og andre ting. Jeg går rett og slett med underskudd ofte. Må vel flytte på hybel.

Kutt røyken, da frigjør du mye penger.

Eg røykte 10-12 sigaretter for dagen (ca. 40 kroner) og slutta for ganske nøyaktig 2 år siden, har spart ca. 30 000.- på det!

Det er to fine ferieturer det...:-)

Skrevet

Jeg sitter igjen med ca. 4000 etter mat, regninger og husleie er betalt.

Gjest helt okey
Skrevet

Utbetalt 16.000. Etter faste utgifter (husleie, mat, bensin, lån) sitter jeg igjen med ca.5-6000 i mnd.

Skrevet

Det kommer an på hvor mye du betaler for å bo og om det kun er deg selv som bruker pengene eller om du har barn å forsørge. Kjæresten og jeg bruker en del mindre enn det til sammen.

Skrevet

Det kommer vel helt an på hva du definerer som "faste utgifter".

Gjest Angela25
Skrevet

Vi har ikke fast inntekt hver mnd. da det avhenger av hvor mange prosjekter mannen min har, som er selvstendig naeringsdrivende. Men vi kan ha alt fra 0,- - 20.000,- +++

Skrevet

Det kommer vel helt an på hva du definerer som "faste utgifter".

Ja, ikke sant?

Skrevet

''etter faste utgifter og mat, bensin etc.'' --> Etter at "etc." er betalt er det fint lite igjen, ja ;).

Litt uklart hva du definerte som "fast & etc." her, derfor blir det umulig å sammenligne beløp.

Skrevet

''etter faste utgifter og mat, bensin etc.'' --> Etter at "etc." er betalt er det fint lite igjen, ja ;).

Litt uklart hva du definerte som "fast & etc." her, derfor blir det umulig å sammenligne beløp.

''--> Etter at "etc." er betalt er det fint lite igjen, ja ;).''

*he he*

Skrevet

Ja, røyking er det ikke alle som har råd til *strør salt i såret*

Skrevet

Kutt røyken, da frigjør du mye penger.

Eg røykte 10-12 sigaretter for dagen (ca. 40 kroner) og slutta for ganske nøyaktig 2 år siden, har spart ca. 30 000.- på det!

Det er to fine ferieturer det...:-)

''Det er to fine ferieturer det...:-)''

"Men hva søren skal du til Syden for hvis det ikke er for å kjøpe billig røyk?!"

Ironisk sitat fra en bekjent som var fullstendig motstander av å oppi røykingen! ;-)

Skrevet

''Det er to fine ferieturer det...:-)''

"Men hva søren skal du til Syden for hvis det ikke er for å kjøpe billig røyk?!"

Ironisk sitat fra en bekjent som var fullstendig motstander av å oppi røykingen! ;-)

Vi var i Benidorm i sommer og sønnen min kunne ikkje fatte og begripe at eg ikkje skulle kjøpe røyk, vin og brennevin på kvoten min?

Eg kunne jo selge det, å tjene maaasse penger på det..:-)

Skrevet

Vi var i Benidorm i sommer og sønnen min kunne ikkje fatte og begripe at eg ikkje skulle kjøpe røyk, vin og brennevin på kvoten min?

Eg kunne jo selge det, å tjene maaasse penger på det..:-)

*he he* Relativt begrenset hvor stor fortjenesten kan være hvis man holder seg innenfor lovlig kvote, da! ;-) Og så har man jo arbeidet med å gjøre det....;-)

Skrevet

Det høres ganske normalt ut.

Eg har "utbetalt" ca. 15000.-, etter alle utgifter, mat og bensin mm. er betalt har eg 0 kroner igjen.

Hvorfor skriver du utbetalt i anførsel? Jobber du ikke?

Skrevet

Det lurer jeg på selv også. For jeg vet ikke helt. Vi har utbetalt ca. 50.000 til sammen, og derav går 15.000 fra hver til en felles sparekonto. Derfra blir alle fellesutgifter betalt, både huslån, allslags regninger samt mat og fornøyelser, evt. nye møbler, utstyr, ferier og alt som begge er med på. Forsikring og bensin til begge bilene går også av felleskontoen.

Fra min egen konto betaler jeg studielån, bøker og klær til meg selv. Og jeg har ikke den fulle og hele oversikt, men saldoen er svakt økende på begge konti. Samboerens lønnskonto har jeg ikke innsyn i.

Skrevet

Hvorfor skriver du utbetalt i anførsel? Jobber du ikke?

''Hvorfor skriver du utbetalt i anførsel?''

Det er min lille hemmelighet, for å si det slik, det er andre som også skal ha sin del av de pengene.

''Jobber du ikke?''

Jo, eg jobber i en 100% stilling, og vel så det...:-)

Skrevet

''Hvorfor skriver du utbetalt i anførsel?''

Det er min lille hemmelighet, for å si det slik, det er andre som også skal ha sin del av de pengene.

''Jobber du ikke?''

Jo, eg jobber i en 100% stilling, og vel så det...:-)

OK, jeg skal prøve å ikke være så nysgjerrig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...