Gå til innhold

Burde frisøren klippet mer? Fliset hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt tykt, fyldig og ganske mye hår, men har mistet veldig mye hår i det siste. Nå er håret flatt, livløst og skremmende tynt. Jeg har ikke stusset håret mitt på snart ett år før jeg var hos frisøren i går.

Jeg regnet med at hun måtte klippe bort iallefall 5-6 cm siden det var så flisete. Men hun klippet bort bare 1,5 cm.

Jeg har ganske langt hår, og for meg ser det ut som det har fliset seg helt opp..

Hjelper det å stusse det så lite, når jeg ikke har stusset det på så lenge? Burde jeg dra tilbake å få det klippet mer?

Mvh.

Gjest Angela25
Skrevet

Hvis haaret ennaa er flisete,saa bor du gaa aa faa klippet det mer. Hvis ikke blir det bare verre og verre.

Kjop deg en god haarkur ogsaa, saa forhindrer du evt. flere flisete haartupper. Kerastase-kuren er kjempegod! Og den gjor haaret mykt:-) Jeg hadde det likedan som deg, men etter aa ha klipt det regelmessig, brukt haarkurer og spist ordentlig mat, har haaret begynt aa faatt liv igjen!

Gjest to streker
Skrevet

Det jeg stusser på (he he) er at frisøren bare har klippet så lite. Det høres ut for meg at håret ditt burde vært klippet en god del mer, 5 cm minst. Å klippe halvannen centimeter når håret er så flisete er det jo ingen hjelp i. Men det er vel akkurat derfor frisøren har gjort som hun har gjort, for å loppe deg for penger fordi hu må komme tilbake for å klippe håret på nytt.

Jeg ville klaget, og jeg ville nektet å betale siden jeg hadde blitt temmelig misfornøyd.

Skrevet

Jøss! En frisør som stusser for _lite_? Det var jammen rart! Jeg opplever stadig vekk at de tar alt for mye... :-(

Skrevet

Ja, det høres altfor lite ut å stusse 1,5cm når det er så lenge siden forrige klipp. Jeg ville gått tilbake og bedt om at frisøren klippet litt til. De fleste frisører gjør dette uten ekstra betaling.

Skrevet

Hvis du sa du skulle klippe tupper, så kanskje hun ikke turte ta mer? Har du sluttet på p-piller nylig? Jeg mistet mye hår da jeg gjorde det. Pluss at B-vitamin-mangel gjør at jeg mister hår, så jeg må ta B-vitaminer hele tiden, litt høyere dose enn dagsdosen for å være sikker. Prøv det, så kanskje håret kommer seg igjen? Men det vil jo ta lang tid før det blir helt fint, særlig når det er langt (som mitt også er), for det må jo vokse helt fra innerst til ytterst. Men det var en lettelse da jeg så at jeg fikk mye pigg innerst, og at håret kom tilbake.

Skrevet

Hvis du sa du skulle klippe tupper, så kanskje hun ikke turte ta mer? Har du sluttet på p-piller nylig? Jeg mistet mye hår da jeg gjorde det. Pluss at B-vitamin-mangel gjør at jeg mister hår, så jeg må ta B-vitaminer hele tiden, litt høyere dose enn dagsdosen for å være sikker. Prøv det, så kanskje håret kommer seg igjen? Men det vil jo ta lang tid før det blir helt fint, særlig når det er langt (som mitt også er), for det må jo vokse helt fra innerst til ytterst. Men det var en lettelse da jeg så at jeg fikk mye pigg innerst, og at håret kom tilbake.

Jeg klippet det forrsten litt kortere en periode jeg også, nesten skulderlangt faktisk. Ikke så pent med langt, pjuskete hår..

Gjest Høstløvet
Skrevet

Ring salongen, i dag, å si at du fremdeles syns det er flisete, og at du dermed ikke er fornøyd. Vi er alt for lite flinke til å klage på sånne tjenester. Frisørene vil jo også ha fornøyde kunder.

Skrevet

Jeg klippet det forrsten litt kortere en periode jeg også, nesten skulderlangt faktisk. Ikke så pent med langt, pjuskete hår..

Ja, nå har jeg vært hos frisøren og fått en skikkelig klipp! Det ble igrunnen veldig kort, men som du sier mye finere enn langt pjuskete hår. Må iallefall huske å stusse litt oftere.

Takk for tipset med b-vitamin, det har jeg nå vært ute å handlet :)Tror det var slitt rett og slett pga. at jeg ikke har stusset det på veldig lenge. Så nå er det bare å spare igjen...

Skrevet

Hvis haaret ennaa er flisete,saa bor du gaa aa faa klippet det mer. Hvis ikke blir det bare verre og verre.

Kjop deg en god haarkur ogsaa, saa forhindrer du evt. flere flisete haartupper. Kerastase-kuren er kjempegod! Og den gjor haaret mykt:-) Jeg hadde det likedan som deg, men etter aa ha klipt det regelmessig, brukt haarkurer og spist ordentlig mat, har haaret begynt aa faatt liv igjen!

Jeg bruker Kerastase shampo og hårkur, og de er jeg kjempe fornøyd med! Har fått klippet bort alt hår som var slitt i dag, tror det kommer til å hjelpe mye. Så med vitaminer, hårkur og en tur til frisør med jevne mellomrom håper jeg å kunne få tilbake manken min ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...