Gå til innhold

Positivt utslag på graviditetstest

Anbefalte innlegg

Gjest to streker
Skrevet

Jeg er kanskje den eneste, men jeg opplevde å teste positivt på graviditetstest (Clear Blue) og jeg er ikke gravid, har vært hos legen så jeg vet dette med sikkerhet.

Det må vel være første tilfellet hvor dette skjer? Jeg har aldri hørt om det før.

Skrevet

Kan hende har du hatt en tidlig spontanabort, slik at du hadde rester av graviditetshormon i urinen da du testet selv, men at de var borte da du var hos legen?

Gjest to streker
Skrevet

Hvordan sjekket legen dette da?

Legen tok ny graviditetstest pluss gjorde de andre undersøkelsene for å bekrefte at jeg ikke er gravid, så jeg er ikke det.

Gjest to streker
Skrevet

Kan hende har du hatt en tidlig spontanabort, slik at du hadde rester av graviditetshormon i urinen da du testet selv, men at de var borte da du var hos legen?

Aner ikke, synes det er så rart. Jeg er ikke gravid, legen har gjort undersøkelser og tatt prøver og jeg er altså ikke gravid, men synes det er så rart at jeg fikk utslag på graviditetstesten som jeg tok hjemme. Det var jo Clear Blue, så det burde vel være ganske pålitelig? Har jo hørt om folk som har fått negativt utslag, også var de gravide likevel, men har alddri hørt om den andre veien.

Skrevet

Aner ikke, synes det er så rart. Jeg er ikke gravid, legen har gjort undersøkelser og tatt prøver og jeg er altså ikke gravid, men synes det er så rart at jeg fikk utslag på graviditetstesten som jeg tok hjemme. Det var jo Clear Blue, så det burde vel være ganske pålitelig? Har jo hørt om folk som har fått negativt utslag, også var de gravide likevel, men har alddri hørt om den andre veien.

Det skjer uhyre sjelden ja, ettersom testen kun reagerer med gravditetshormonet. Jeg ville sett det an til mensen (evt. ikke) kommer neste gang.

Gjest to streker
Skrevet

Det skjer uhyre sjelden ja, ettersom testen kun reagerer med gravditetshormonet. Jeg ville sett det an til mensen (evt. ikke) kommer neste gang.

Takk for svar. Men hvorfor burde jeg se det an til mensen kommer neste gang? Legen har jo allerede tatt en ny graviditetstest og gjort undersøkelser. Testen var negativ og undersøkelsene også holdt jeg på å si.. Dessuten fikk jeg mensen i natt så det er klarert på alle måter tror jeg. Men så merkelig at den første testen slo ut. Det må jo ha vært noe feil med den da, en feilvare eller noe.

Skrevet

Takk for svar. Men hvorfor burde jeg se det an til mensen kommer neste gang? Legen har jo allerede tatt en ny graviditetstest og gjort undersøkelser. Testen var negativ og undersøkelsene også holdt jeg på å si.. Dessuten fikk jeg mensen i natt så det er klarert på alle måter tror jeg. Men så merkelig at den første testen slo ut. Det må jo ha vært noe feil med den da, en feilvare eller noe.

Nå har jo mensen alt kommet så da er det ikke mer å spekluere i. Men testen hos legen er jo lik den du tar hjemme så den kan vel også vise fel negativt? Og rent fysisk er det ikke så lett å avgjøre om man er gravid eller ikke så tidlig vil jeg tro.

Gjest to streker
Skrevet

En veninne av meg opplevde det samme.

Takk, da er det altså ikke bare meg dette har skjedd med.

Skrevet

Nå har jo mensen alt kommet så da er det ikke mer å spekluere i. Men testen hos legen er jo lik den du tar hjemme så den kan vel også vise fel negativt? Og rent fysisk er det ikke så lett å avgjøre om man er gravid eller ikke så tidlig vil jeg tro.

Jeg tror trådstarter refererer til en gynekologisk undersøkelse hvor de sjekker... Hm... Jeg husker jammen meg ikke. Men da jeg ble gravid sist gang brukte legen denne undersøkelsen for å fastslå at jeg var veldig tidlig i graviditeten ennå (2-6 uker).

Gjest Syns jeg å huske
Skrevet

Hvordan sjekket legen dette da?

Er det ikke noe med livmortappen som er lukket om man er gravid? Eller var det åpen den var tro... Husker ikke. Men tror nok en erfaren lege kan sjekke om man er gravid.

Skrevet

Joda, det kan skje - og har skjedd meg. Det kan ha vært en veldig kortvarig graviditet.

Eller, det kan være feiltatt test. Eller en feiltest...

Mange år siden jeg gjorde det nå da...

De sier jo at det ikke skal skje.

Ellers så er ikke legenes tester sikrere enn Clear Blue sin...

Skrevet

Antar at dette var en test som ble kjøpt nå nylig...? Tidligere var det jo sånn at to blå streker på Clearblue betydde positiv test... Men nå SKAL det komme opp to streker dersom testen er riktig utført. Er du derimot gravid, kommer det et PLUSS (kryss) i den ene ruten... ;)

Det var dette med bruksanvisninger da... *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...