Gå til innhold

Positivt utslag på graviditetstest

Anbefalte innlegg

Gjest to streker
Skrevet

Jeg er kanskje den eneste, men jeg opplevde å teste positivt på graviditetstest (Clear Blue) og jeg er ikke gravid, har vært hos legen så jeg vet dette med sikkerhet.

Det må vel være første tilfellet hvor dette skjer? Jeg har aldri hørt om det før.

Skrevet

Kan hende har du hatt en tidlig spontanabort, slik at du hadde rester av graviditetshormon i urinen da du testet selv, men at de var borte da du var hos legen?

Gjest to streker
Skrevet

Hvordan sjekket legen dette da?

Legen tok ny graviditetstest pluss gjorde de andre undersøkelsene for å bekrefte at jeg ikke er gravid, så jeg er ikke det.

Gjest to streker
Skrevet

Kan hende har du hatt en tidlig spontanabort, slik at du hadde rester av graviditetshormon i urinen da du testet selv, men at de var borte da du var hos legen?

Aner ikke, synes det er så rart. Jeg er ikke gravid, legen har gjort undersøkelser og tatt prøver og jeg er altså ikke gravid, men synes det er så rart at jeg fikk utslag på graviditetstesten som jeg tok hjemme. Det var jo Clear Blue, så det burde vel være ganske pålitelig? Har jo hørt om folk som har fått negativt utslag, også var de gravide likevel, men har alddri hørt om den andre veien.

Skrevet

Aner ikke, synes det er så rart. Jeg er ikke gravid, legen har gjort undersøkelser og tatt prøver og jeg er altså ikke gravid, men synes det er så rart at jeg fikk utslag på graviditetstesten som jeg tok hjemme. Det var jo Clear Blue, så det burde vel være ganske pålitelig? Har jo hørt om folk som har fått negativt utslag, også var de gravide likevel, men har alddri hørt om den andre veien.

Det skjer uhyre sjelden ja, ettersom testen kun reagerer med gravditetshormonet. Jeg ville sett det an til mensen (evt. ikke) kommer neste gang.

Gjest to streker
Skrevet