Gå til innhold

Har du kjøpt julemiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha ribbe, og den kjøpte jeg for tre uker siden. Kom over flotte, kjøttfulle ribber og kjøpte to. :-) Greit med alt som er unnagjort!

Skrevet

Min kjære kjøpte kalkunen i forrige uke. :o) Tilbehør og sånt kjøpes like før jul

Skrevet

Nei, vi pleier å bestille fra slakteren, og henter den et par dager før julaften

Skrevet

Nei, vi pleier å bestille fra slakteren, og henter den et par dager før julaften

Hente hva da?

Skrevet

Nei ikke enda :)

Ja det er deilig når frysen fylles opp.

Skrevet

Hente hva da?

Har du lest overskriften?

Hos oss: Ribbe.

Skrevet

Ja, ribba er i hus! Var for seint ute i forfjor, bare kjipe ribber igjen. Så nå passer jeg på å være ute i god tid. Tilbehør og diverse juleknask kjøper jeg de aller siste dagene før jul.

Skrevet

?

Det var kanskje en gris du mente du skulle hente? En død gris som har blitt matet opp med kunstig fôr slik at dere kan gafle i dere den stakkars bylten på julaften.

Gjest annlovinda
Skrevet

Har ikke fått kjøpt den ennå, skulle egentlig gjort det i slutten av forrige uke, men rakk det dessverre ikke.

Regner med å få gjort det en av de første dagene nå. Greit å få det i hus, husker jeg hadde litt problemer med å finne fin ribbe i fjor, var så seint ute.

Skrevet

Det enkleste er å ignorere....;-)

Hehe, kommer ofte på det litt for sent.

Skrevet

Hehe, kommer ofte på det litt for sent.

Fort gjort! ;-)

Skrevet

En halv gris, deriblant ribba er i hus. likeså kalkunen og kalkunbrystet. Lammelår og kveite besørges av tilreisende besøk. Dessert er også innkjøpt, i form av Tines riskrem og karamellpudding.. ;o) *husmor* Haha! :D Rødsausen lages av rød bær, melis og sukker i blenderen.

Skrevet

Nei, selve ribba bruker vi å bestille fra slakteren og henter like før julekvelden. Resten av julens middager er absolutt ikke kjøpt inn (vi er i fasen "spise-opp-det-som-er-i-fryseren-slik-at-det-blir-plass-til-noe-mer).

Men jeg har kjøpt noen julegaver, det må vel også telle på flink-før-jul-skalaen????

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har ikke, men har forsikret meg om at mamma har handlet inn Evanger sitt røykte pinnekjøtt.

hare1365380455
Skrevet

Vi skal til foreldrene mine julaften. Jeg må kjøpe inn noe til 1. juledag; kanskje en liten ribbe. Julaften blir det pinnekjøtt. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...