Gå til innhold

Har du kjøpt julemiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, vi pleier å bestille fra slakteren, og henter den et par dager før julaften

Samme her!

Har aldri skjønt det der med at man resten av året spiser indrefilet, mens på julaften kjøper man ribba til 29,90 på Rema...

:)

Skrevet

Nei, vi pleier å bestille fra slakteren, og henter den et par dager før julaften

Er ribba fra slakteren bedre enn den du kjøper i butikken? *grønn*

Skrevet

JAAAAA! Kan ikke sammenlignes, dessverre, verken på smak eller pris. :-/

Skrevet

Innbiller meg det, ja. I hvertfall er det gjerne stor forskjell på f.eks. biffkjøtt du får hos gode slaktere og på super'n.

Skrevet

JAAAAA! Kan ikke sammenlignes, dessverre, verken på smak eller pris. :-/

Okei, da gjelder det å finne ut hvor "slakter'n" holder til....... ;)

Skrevet

Innbiller meg det, ja. I hvertfall er det gjerne stor forskjell på f.eks. biffkjøtt du får hos gode slaktere og på super'n.

Da tror jeg at jeg skal finne ut hvor jeg kan finne en slakter her ;)

Skrevet

Da tror jeg at jeg skal finne ut hvor jeg kan finne en slakter her ;)

Jeg er veldig flink til å slakte. Slakter ikke gris da.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har gjort begge deler, og jeg synes ikke slakter - ribbe er noe bedre enn ribbe fra litt finere butikker, Meny, Ultra osv. Men definitivt bedre enn ribba fra frysedisken på rema.

Skrevet

Okei, da gjelder det å finne ut hvor "slakter'n" holder til....... ;)

Uansett gjør det vel ikke det helt store innhogget i det store holdningsbudsjettet om du bruker en hundrelapp ekstra på ribben julaften.

Skrevet

Helt enig med deg. Har man mulighet til å få flott ribbe ( eller annet kjøtt) direkte fra slakter holder det stort sett en annen kvalitet. Pengene er det absolutt vært.

Her er det kun pinnekjøtt og kalkun som er handlet inn. Ribbe kommer med julebesøket, da de henter hos slakter på lille juleaften. Å som jeg gleder meg til jul og masse god mat :-)

Skrevet

Tja, saueribba henger vel på loftet hos svigers og godgjør seg. Blir til pinnekjøtt på juleaften :)

Skrevet

Nei det har eg ikkje gjort.

Eg vet nemlig ikkje kor eg skal være på julafta, og hvis eg skal være aleina så driter eg i hele julemiddagen, eventuellt så kan eg kjøpe inn en pakke med Fjordland "Julemiks" og slenge den i mikroen.

Skrevet

Uansett gjør det vel ikke det helt store innhogget i det store holdningsbudsjettet om du bruker en hundrelapp ekstra på ribben julaften.

Nei, jeg tenker ikke på hva pinnekjøttet koster. Har bare et litt likegyldig forhold til hvor jeg kjøper kjøttet ;-) Skjønner at jeg bør være litt mer kresen. Det er tross alt julaften bare en gang i året ;-)

Skrevet

Jeg regner med at svigermoren min har kjøpt inn allerede. Det samme med bestemoren min, som jeg skulle ha feiret julaften hos hvis jeg ikke skulle til kjærestens familie.

Skrevet

Julesteken er i hus. Elgstek, så den måtte kjøpes inn under sesongen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...