Gå til innhold

Går du til frisøren?

Anbefalte innlegg

Gjest frisérsara
Skrevet

Jeg går aldri til frisøren fordi vi er flinke til å klippe både jeg og et annet familiemedlem. Hun klipper meg, faktisk er hun den eneste som får lov til å gjøre det, jeg blir alltid misfornøyd hos frisøren, de gjør aldri nøyaktig slik jeg har bedt dem om. Derfor er det greit å gjøre dette hjemme synes jeg, få en perfekt klipp helt gratis.

Jeg gir selvfølgelig tilbake tjenester også, er ikke helt amøbe.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

5

• morsan

4

• Lillemus

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har ingen i familien som er så flinke at de får klippe meg. Pleide å klippe luggen selv for noen år siden, men etter stadige kommentarer da jeg omsider kom til frisøren så sluttet jeg med det. :o)

Stebestemora klipper Snuppa da.

Skrevet

Da jeg tidligere hadde skikkelig langt hår, og også hadde litt svakere økonomi, lot jeg meg stadig klippe av venninner. Nå har jeg halvlangt hår med en forholdsvis avansert klipp, og ingen andre enn frisører slipper til der, nei.

Kunne godt klippet barna selv, men tar dem med til frisør ca. 4 ganger i året, og stusser litt i luggen og ellers i mellom.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Det unner jeg meg selv :) Men jeg renner ikke ned salongen, tenker jeg er der fire fem ganger i året. Jeg klipper selv mann og barn (guttene) og det har jeg gjort i 16år. Så de pengene jeg sparer inn der er ikke lite. Guttene mine vil helst at jeg gjør det sier de. Det begynte med maskinklipp, men nå gjør jeg det oftest med saks.

Datteren min har langt hår, og det er det jeg synes er vanskeligst faktisk. Man skulle tro det var enkelt med rett-av-klipp, men det blir fort skjevt . Derfor går hun også til frisøren.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Det unner jeg meg selv :) Men jeg renner ikke ned salongen, tenker jeg er der fire fem ganger i året. Jeg klipper selv mann og barn (guttene) og det har jeg gjort i 16år. Så de pengene jeg sparer inn der er ikke lite. Guttene mine vil helst at jeg gjør det sier de. Det begynte med maskinklipp, men nå gjør jeg det oftest med saks.

Datteren min har langt hår, og det er det jeg synes er vanskeligst faktisk. Man skulle tro det var enkelt med rett-av-klipp, men det blir fort skjevt . Derfor går hun også til frisøren.

Å si at det fort blir skjevt, er vel å dra det litt langt. Det er jo faktisk bare å konsentrere seg, og unngå å se en annen vei enn den man klipper :-)

Skrevet

Å si at det fort blir skjevt, er vel å dra det litt langt. Det er jo faktisk bare å konsentrere seg, og unngå å se en annen vei enn den man klipper :-)

Har du forsøkt? Jeg er modig i starten, og det vises til slutt. Motsatt side er kortere enn første siden :) Jeg har da klart å klippe det rett, men overlater det helst til frisøren. Jeg har ei venninne som har veldig langt og tykt kraftig hår. Jeg har klippet henne noen ganger, men det er vanskelig. Tykkelsen gjør det problematisk for en amatør som meg (på det området).

Skrevet

Ja, her går vi til frisøren alle sammen - både jeg og mannen og sønnen! :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi går til frisøren alle sammen hos oss, både jeg, samboeren, datteren min på 17 og sønnen på 5. Jeg har aldri prøvd å klippe mine barn, det hadde jeg bestemt meg for at de skulle slippe. Husker hvordan jeg så ut når moren min absolutt skulle klippe meg.

Skrevet

Vi går til frisøren alle sammen hos oss, både jeg, samboeren, datteren min på 17 og sønnen på 5. Jeg har aldri prøvd å klippe mine barn, det hadde jeg bestemt meg for at de skulle slippe. Husker hvordan jeg så ut når moren min absolutt skulle klippe meg.

Grusomt.... min far klippet meg etter bolle metoden.... *huff*

Gjest annlovinda
Skrevet

Hehe. Var vel noe sånt moren min også gjorde. Husker luggen var helt for jævlig. Og jeg vet at jeg ikke kan klippe, så da betaler jeg heller for at frisøren skal gjøre det. :)

Skrevet

Jeg går til frisør annen hver måned og striper ettervekst og klipper (har langt hår). Men selv klipper jeg sønnene mine, de er 8 og 10 og jeg har alltid klippet dem. Har spart mye penger på det! :-)

Skrevet

Jeg går til frisøren. Før gjorde jeg det aldri, men jeg ser at jeg er hakket freshere på håret nå enn før.

Skrevet

Sånn tenker jeg også. Jeg veit ikke om jeg kan klippe, men overlater det rett og slett til fagfolk. Det er ikke vits i at ungene skal se helt amøbe ut på huet heller.

Gjest Angela25
Skrevet

Hehe:-) Mamma klippet meg da jeg var lita. Da var det rett pannelugg, pinnkort rundt oera, kort over, og litt lengde bak. Herlighet som jeg saa ut!

Gjest Angela25
Skrevet

Ja jeg gaar til frisoren naa som jeg har raad til det, baade for aa klippe og stripe haaret. Som regel klipper de det alt for mye, og siden jeg har en god frisoersaks hjemme, og kan aa klippe selv, hender det at jeg tar saksa fatt, baade paa meg selv og andre.

Skrevet

''Husker hvordan jeg så ut når moren min absolutt skulle klippe meg.''

He he... som jeg skulle sagt det selv (bortsett fra at jeg klippet sønnen min til han var ca 1,5 år).

Moren min hadde en fancy panneluggvariant: Hun gredde stramt ned og klistret over fryseteip, og klipte deretter på undersiden av den! ;-)

Skrevet

''Husker hvordan jeg så ut når moren min absolutt skulle klippe meg.''

He he... som jeg skulle sagt det selv (bortsett fra at jeg klippet sønnen min til han var ca 1,5 år).

Moren min hadde en fancy panneluggvariant: Hun gredde stramt ned og klistret over fryseteip, og klipte deretter på undersiden av den! ;-)

Man skal jo klippe på oversiden av tapen, da blir det ikke masse løse hår flyvende rundt. ;o)

Skrevet

Jeg går til frisøren selv, og klipper alle de andre her i huset. ;)

Skrevet

Man skal jo klippe på oversiden av tapen, da blir det ikke masse løse hår flyvende rundt. ;o)

Men hvis du klipper på undersiden så sitter teipen fast på luggen til man har klippet ferdig! ;-)

Skrevet

Hm, nå er det gruelig lenge siden forrige frisørbesøk, men jeg synes det er så svindyrt!

Alderen setter spor, og med litt grå hår innimellom snakker frisøren veldig raskt om farging og striping og alt som flår en stakkar. Og jeg er jævla lett å lede!

Ungene er til frisøren ca 4 ganger i året, og jeg klipper pannelugg innimellom selv. Håret til den eldste gror noe helt vanvittig fort, så det må til.

Jeg skulle veldig gjerne kjent noen som kunne klippe meg, jeg, men jeg har neppe noen tjenester å bytte bort... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...