Gå til innhold

Går du til frisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, nå er det gruelig lenge siden forrige frisørbesøk, men jeg synes det er så svindyrt!

Alderen setter spor, og med litt grå hår innimellom snakker frisøren veldig raskt om farging og striping og alt som flår en stakkar. Og jeg er jævla lett å lede!

Ungene er til frisøren ca 4 ganger i året, og jeg klipper pannelugg innimellom selv. Håret til den eldste gror noe helt vanvittig fort, så det må til.

Jeg skulle veldig gjerne kjent noen som kunne klippe meg, jeg, men jeg har neppe noen tjenester å bytte bort... :-)

Hvorfor ikke farge håret selv?

Jeg klipper meg alltid hos frisøren, men farging gjør jeg selv. Bruker skikkelig farge to-tre ganger i året og glansvask gangene imellom. Selvfarget hår holder seg fint mye lenger enn fargen jeg får hos frisøren!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

5

• morsan

4

• Lillemus

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor ikke farge håret selv?

Jeg klipper meg alltid hos frisøren, men farging gjør jeg selv. Bruker skikkelig farge to-tre ganger i året og glansvask gangene imellom. Selvfarget hår holder seg fint mye lenger enn fargen jeg får hos frisøren!

Det går helt sikkert an, men jeg har en skulderskade som gjør at jeg sliter veldig med å ha armene opp i mer enn ca 20 sekunder i slengen... Så da må jeg ha hjelp, og nei, ikke av gubben! (Herregud...) :-)

Har flere venninner som har tilbudt seg å hjelpe meg, men så er vi så forbaska sosiale når vi møtes, så vi havner ut med kaffekopp eller vinglass og glemmer hele fargingen. He-he.

:-)

Skrevet

Det går helt sikkert an, men jeg har en skulderskade som gjør at jeg sliter veldig med å ha armene opp i mer enn ca 20 sekunder i slengen... Så da må jeg ha hjelp, og nei, ikke av gubben! (Herregud...) :-)

Har flere venninner som har tilbudt seg å hjelpe meg, men så er vi så forbaska sosiale når vi møtes, så vi havner ut med kaffekopp eller vinglass og glemmer hele fargingen. He-he.

''så vi havner ut med kaffekopp eller vinglass og glemmer hele fargingen. He-he.''

Ingenting i veien for å kombinere dette da, såfremt ikke hun som farger tar altfor mange glass vin! ;-)

Skrevet

Da er det kanskje ikke så greit, nei ;-)

Gjest mandolina
Skrevet

Datteren min klipper meg, hun har fagbrev i frisørfaget.

Hilsen

Skrevet

Siden vi ikke har noen "klippedyktige" i familien eller vennekretsen så går jeg til frisør, ja. Kjære frisøren min, som er så flink - og så kjekk :)

Skrevet

Jeg klipper guttene i huset, mens jentene går til frisøren ;)

Skrevet

Har du forsøkt? Jeg er modig i starten, og det vises til slutt. Motsatt side er kortere enn første siden :) Jeg har da klart å klippe det rett, men overlater det helst til frisøren. Jeg har ei venninne som har veldig langt og tykt kraftig hår. Jeg har klippet henne noen ganger, men det er vanskelig. Tykkelsen gjør det problematisk for en amatør som meg (på det området).

For å få det 100% rett så kreves det nok et trenet øye.

Eller du kan gjøre det enkelt og smart, ved rett og slett å bruke en vater (slik som snekkerne bruker) som du holder inntil håret bak, og så klipper du langs denne.

Da blir det helt rett, og helt i vater!

Skrevet

For å få det 100% rett så kreves det nok et trenet øye.

Eller du kan gjøre det enkelt og smart, ved rett og slett å bruke en vater (slik som snekkerne bruker) som du holder inntil håret bak, og så klipper du langs denne.

Da blir det helt rett, og helt i vater!

Jah, ganske sikkert :)

Skrevet

Vært der i dag og tusenlappen fattigere......

Så heldig :) Altså med nyfrisert sveis. Ja det er dyrt men sikkert velfortjent!

Skrevet

''så vi havner ut med kaffekopp eller vinglass og glemmer hele fargingen. He-he.''

Ingenting i veien for å kombinere dette da, såfremt ikke hun som farger tar altfor mange glass vin! ;-)

He-he, ser det liksom for meg!

Neida, det er nok litt sånn "dette-gidder-jeg-ikke-å-forholde-meg-til" også, vi har hatt en helt jævlig strevelig høst som liksom ikke har gitt rom for egenpleie. Det er vel fordi det snart er jul at tankene kommer, av en eller annen grunn skal man jo være litt ekstra pen når disse høytidsdagene setter inn. Men kanskje jeg kunne bruke 1. juledag til hårfarging? Den dagen skjer det jo strengt tatt ingenting, og da har jeg jo opptil flere hjelpere her! Hm, ikke dumt!

Skrevet

Da er det kanskje ikke så greit, nei ;-)

Det er vel ikke bare slik, da, hvis jeg skal være dønn ærlig. Litt latskap også, rett og slett, og som jeg skriver i svaret til morsan: Vi har hatt en sykt travel høst der utseendet ikke akkurat har stått i fokus...

Men nå har jeg nok fått et spark bak, så plutselig kommer jeg med nytt hår! :-)

Skrevet

Det er vel ikke bare slik, da, hvis jeg skal være dønn ærlig. Litt latskap også, rett og slett, og som jeg skriver i svaret til morsan: Vi har hatt en sykt travel høst der utseendet ikke akkurat har stått i fokus...

Men nå har jeg nok fått et spark bak, så plutselig kommer jeg med nytt hår! :-)

Jeg blir gær'n hvis håret ikke ser sånn noenlunde bra ut, så her farges det relativt ofte ;-) Hovedproblemet er nok at jeg jeg veldig mørkt hår, og på mørkt hår vises som kjent grå hår raskt. Jeg tør rett og slett ikke å slutte å farge håret. Vil helst ikke vite om jeg begynner å bli grå ;-)

Skrevet

Jeg blir gær'n hvis håret ikke ser sånn noenlunde bra ut, så her farges det relativt ofte ;-) Hovedproblemet er nok at jeg jeg veldig mørkt hår, og på mørkt hår vises som kjent grå hår raskt. Jeg tør rett og slett ikke å slutte å farge håret. Vil helst ikke vite om jeg begynner å bli grå ;-)

Jeg har også mørkt hår, langt og med sykt mye krøller. Så de grå synes, ja, men jeg har liksom aldri vært så kjempeopptatt av dette med utseende - så det plager meg ikke sånn i hverdagen.

Vi er forskjellige, ja, vi mennesker! Men det er jo en liten tankevekker, dette med at vi knapt nok ser noen med grått hår lenger. I alle fall ikke med mindre de sitter i en stol på gamleheimen!

Skrevet

Jeg har også mørkt hår, langt og med sykt mye krøller. Så de grå synes, ja, men jeg har liksom aldri vært så kjempeopptatt av dette med utseende - så det plager meg ikke sånn i hverdagen.

Vi er forskjellige, ja, vi mennesker! Men det er jo en liten tankevekker, dette med at vi knapt nok ser noen med grått hår lenger. I alle fall ikke med mindre de sitter i en stol på gamleheimen!

Hehe, sant det ;-)

Jeg er en sånn som aldri går i joggebukse på butikken, men så går jeg heller ikke rundt og er stæsja til alle døgnets tider heller da;)

Jeg "bor" i olabukser og sminker meg daglig, samt vasker håret hver dag. Synes ikke jeg er jålete, men det er kanskje fordi søster'n er mye verre enn meg ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg går til frisør, som den eneste i familien. Det er jeg som klipper mann og sønn. Jeg syns egentlig ikke jeg er flink nok til å klippe sønnen min lenger, men han nekter å gå til frisør, så da så...

Skrevet

Hehe, sant det ;-)

Jeg er en sånn som aldri går i joggebukse på butikken, men så går jeg heller ikke rundt og er stæsja til alle døgnets tider heller da;)

Jeg "bor" i olabukser og sminker meg daglig, samt vasker håret hver dag. Synes ikke jeg er jålete, men det er kanskje fordi søster'n er mye verre enn meg ;-)

Oj, her er det forskjeller ute og går, ja!

Koster meg ikke femti øre engang å gå på butikken i joggebukse - om det er det jeg har på meg og kommer på at jeg må på butikken. Skifter ikke, liksom. Smiker meg IKKE hver dag, ikke engang hver måned, og er fullstendig ute hva mote angår. Setter det klassiske/behagelige foran mote.

MEN - så lenge du trives med ditt, og jeg med mitt - så er det jo ikke så farlig, da. :-)

Skrevet

Oj, her er det forskjeller ute og går, ja!

Koster meg ikke femti øre engang å gå på butikken i joggebukse - om det er det jeg har på meg og kommer på at jeg må på butikken. Skifter ikke, liksom. Smiker meg IKKE hver dag, ikke engang hver måned, og er fullstendig ute hva mote angår. Setter det klassiske/behagelige foran mote.

MEN - så lenge du trives med ditt, og jeg med mitt - så er det jo ikke så farlig, da. :-)

Jeg går forøvrig ikke i joggebukse hjemme på dagtid heller, så jeg trenger ikke skifte for å gå på butikken ;-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...