Lillemus Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Romjulsdrøm og Det lyser i stille grender er de to fineste tror jeg. Det er jo så utrolig mange vakre! 0 Siter
Gjest kate-74- Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Det er mange fine men en er: O helga natt 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Deilig er jorden setter meg alltid i julestemning. I tillegg er O helga natt og En stjerne skinner i natt fine. 0 Siter
morsan Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Vanskelig å bare skulle velge ut én. Dessuten kommer det an på hvilken stemning jeg akkurat der&da ønsker å bli satt i. Det er mange fine "klassiske" julesanger som er flotte og som skaper en følelse av høytid. Men jeg vil likevel trekke frem følgende sanger: *"Vi ha'kke tid, for vi må finne skjegget" - settes på på full guffe mens vi shaker vilt på stuegulvet! *herlig* * "Romjulsdrøm" - snakk om koselig og nostalgisk vise, da. Og saligheta var et bessmorfang.... *sukk* * "Julekveld i skogen" - et must å høre denne i julen!! :-D * "Vårres jul" - med Hans Rotmo. En herlig vise. Forøvrig spilles Bachs Juleoratorium på full guffe, særlig Jauchset Frohlocket, men dette kan vel neppe kalles 'julesang'. ;-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Det finnes ingen fine julesanger. Hadde vært grei å innse det, og avslutte denne diskusjonen. 0 Siter
Jølsen Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Vanskelig å bare skulle velge ut én. Dessuten kommer det an på hvilken stemning jeg akkurat der&da ønsker å bli satt i. Det er mange fine "klassiske" julesanger som er flotte og som skaper en følelse av høytid. Men jeg vil likevel trekke frem følgende sanger: *"Vi ha'kke tid, for vi må finne skjegget" - settes på på full guffe mens vi shaker vilt på stuegulvet! *herlig* * "Romjulsdrøm" - snakk om koselig og nostalgisk vise, da. Og saligheta var et bessmorfang.... *sukk* * "Julekveld i skogen" - et must å høre denne i julen!! :-D * "Vårres jul" - med Hans Rotmo. En herlig vise. Forøvrig spilles Bachs Juleoratorium på full guffe, særlig Jauchset Frohlocket, men dette kan vel neppe kalles 'julesang'. ;-) Julekveld i skogen er jo skrevet av en som pleide å bortføre barn. Upassende å nevne denne i en slik sammenheng. 0 Siter
Jølsen Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Deilig er jorden setter meg alltid i julestemning. I tillegg er O helga natt og En stjerne skinner i natt fine. Hva mener du med deilig? 0 Siter
Jølsen Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Det er mange fine men en er: O helga natt Hu Helga, hu Helga. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Den fineste julesangen for meg er julekveld i skogen. I tillegg er jeg veldig glad i romjulsdrøm 0 Siter
Jølsen Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Den fineste julesangen for meg er julekveld i skogen. I tillegg er jeg veldig glad i romjulsdrøm Synes det er ganske upassende å nevne "Julekveld i skogen" i en slik sammenheng. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Synes det er ganske upassende å nevne "Julekveld i skogen" i en slik sammenheng. Ok, men da har vi forskjellig mening der og. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Det lyser i stille grender! Ingen over - ingen ved siden for meg. Men jeg blir veldig rørt når jeg er i kirka i jula og Deilig er jorden synges vekselvis av kvinner og menn. Og av moderne julerelaterte sanger, så er "Vårres jul" stor. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Julekveld i skogen er jo skrevet av en som pleide å bortføre barn. Upassende å nevne denne i en slik sammenheng. Nå ble jeg nysgjerrig! 0 Siter
adelie Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Flere. Men Deilig er jorden kommer først og sist. Ellers har (hadde?) LOW en strålende jule-CD eller sånn "kort CD" hva nå det heter. Ja, den het iallfall Low / Cristmas, ca. 6 spor var det. Spesiell. Anti-kommers, ikke-amerikasnk. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Det lyser i stille grender! Ingen over - ingen ved siden for meg. Men jeg blir veldig rørt når jeg er i kirka i jula og Deilig er jorden synges vekselvis av kvinner og menn. Og av moderne julerelaterte sanger, så er "Vårres jul" stor. Helt enig! Det lyser i stille grender har alltid vært min yndlingsjulesang :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Deilig er jorden med fullt kor og englediskant i siste vers. O helga natt er også nydelig, særlig med Jussi Björling. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Jeg er veldig glad i Kimer i klokker og Det lyser i stille grender. Og av de ikke fullt så tradisjonelle liker jeg Solbarn, jordbarn (Star Child, earth Child). 0 Siter
Sofline Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Du grønne glitrende tre goddag er vel yndlingsjulesangen min, men det er mange fine. 0 Siter
fresja Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Det lyser i stille grender! Ingen over - ingen ved siden for meg. Men jeg blir veldig rørt når jeg er i kirka i jula og Deilig er jorden synges vekselvis av kvinner og menn. Og av moderne julerelaterte sanger, så er "Vårres jul" stor. Jeg liker ogsp godt Det lyser i sille grender. Nesten utrolig at jakob Sande, som også har en del makabre dikt, kunne skrive noe så fint! Det var en lærervikar vi hadde like før jul da jeg gikk i småskolen, som lærte meg den. O hega natt er også en nydelig sang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.