Gå til innhold

Hvem kjøper dere gaver til?

Anbefalte innlegg

Gjest like før jul nå
Skrevet

Jeg kjøper kun til mamma, pappa, kjæresten min, tanta mi og broren min. That's it.

Skrevet

Søsken, tanter, onkler og søskenbarn på morssiden, kjæreste, foreldre, stefar og besteforeldre.

Skrevet

Ektefelle & barn, hver våre foreldre, tantebarna + barnets venner.

+ til én venninne som ennå ikke har skjønt at vi nå burde være forbi det stadiet! ;-)

Skrevet

Ektefelle & barn, hver våre foreldre, tantebarna + barnets venner.

+ til én venninne som ennå ikke har skjønt at vi nå burde være forbi det stadiet! ;-)

Pssst.. - tips venninna di, davel? Det er dessuten snart 'in' å være ikke-materialist.

Skrevet

Pssst.. - tips venninna di, davel? Det er dessuten snart 'in' å være ikke-materialist.

Ja, burde kanskje tipse. Men trodde at hun 'tok poenget' det året jeg bare ga gave til barnet hennes og ikke til henne, men neida.... ;-)

Er vel forøvrig ikke bare 'snart' at det er in å være ikke-materialist, vel? ;-)

Aliza1365380759
Skrevet

Foreldre, to av søskene mine (de har ikke barn), sju nieser og nevøer og ei venninne. Kjæresten min og jeg kjøper ikke julegave til hverandre, vi handler heller noe sammen i januar.

Skrevet

Ja, burde kanskje tipse. Men trodde at hun 'tok poenget' det året jeg bare ga gave til barnet hennes og ikke til henne, men neida.... ;-)

Er vel forøvrig ikke bare 'snart' at det er in å være ikke-materialist, vel? ;-)

Neida, men folk glemmer det støtt og stadig :-|

Særlig i jula tror jeg

Skrevet

Neida, men folk glemmer det støtt og stadig :-|

Særlig i jula tror jeg

Ja, det er sant. Det blir likevel en del vanlige julegaver fra meg/oss i år også, men kanskje noe innslag ala fjorårets, da jeg i tillegg ga bort både geiter og kyllinger, samt diverse ting kjøpt på Sally Ann (Frelsesarmeens fair trade-butikk).

Får heller satse på å (fortsette å) begrense materialismen i hverdagen! ;-)

Skrevet

Ja, det er sant. Det blir likevel en del vanlige julegaver fra meg/oss i år også, men kanskje noe innslag ala fjorårets, da jeg i tillegg ga bort både geiter og kyllinger, samt diverse ting kjøpt på Sally Ann (Frelsesarmeens fair trade-butikk).

Får heller satse på å (fortsette å) begrense materialismen i hverdagen! ;-)

Du er flink! Jeg vet ikke om de jeg gir til ville satt pris på geit eller kylling. Det måtte isåfall vært i tillegg. Men jeg gir ikke til så mange lenger, og jeg kjøper alltid ting som ikke er overflødige. Hater slikt som risikerer å bli liggende ubrukt.

Så jeg legger mye omtanke i valgene, da er det hyggelig. No waste. Bøker, musikk..

Skrevet

Du er flink! Jeg vet ikke om de jeg gir til ville satt pris på geit eller kylling. Det måtte isåfall vært i tillegg. Men jeg gir ikke til så mange lenger, og jeg kjøper alltid ting som ikke er overflødige. Hater slikt som risikerer å bli liggende ubrukt.

Så jeg legger mye omtanke i valgene, da er det hyggelig. No waste. Bøker, musikk..

''Jeg vet ikke om de jeg gir til ville satt pris på geit eller kylling. Det måtte isåfall vært i tillegg''

Ja, dette var _i tillegg_ og det var vel begrenset med begeistring, ja! ;-) Så det var vel først og fremst en gave for å bedre _min_ samvitighet;-)

Skrevet

''Jeg vet ikke om de jeg gir til ville satt pris på geit eller kylling. Det måtte isåfall vært i tillegg''

Ja, dette var _i tillegg_ og det var vel begrenset med begeistring, ja! ;-) Så det var vel først og fremst en gave for å bedre _min_ samvitighet;-)

*HAHA**HIHI* --komisk, da!

Skrevet

Jeg gir gaver til mann og vårt barn, foreldrene mine, svigers, svogerne mine og søstra mi, tanteungene mine (8 stk.), to oldemødre, 2 fadderunger m/søsken og ca.et halvt dusin venner/vennepar! Til sammen bruker jeg og mannen min ca.4000 kr.på julegaver tenker jeg.

Gjest mine gaver
Skrevet

Foreldre, barn, mine søsken, barn til mannens søsken, noen av mannens søsken (noen av de har aldri gitt, så nå gidder jeg ikke gi!), ektefelle. Jeg gir kanskje en liten ting til en venninne, om det passer ved f.eks. et førjulsbesøk. Mannens bestemor, mannens stebesteforeldre. (De får bare en liten ting, som sjokolade eller gave til kirkens nødhjelp.)

Skrevet

Mor mi, søstra mi, 2 onkelunger, sønnen min og hans (3) halvsøsken og ei venninne.

Tilsammen 9 personer, gavene pleier å koste mellom 200-1000 kroner, i år regner eg med å måtte handle på sparebudsjett og tar sikte på å bruke ca. 2500 kroner.

Skrevet

3 egne barn, 7 tantebarn, svigermormor og mannen, min mor og ei kusine. Ca 2000 utenom egne barn. Ca fire tusen på egne barn. Kjøper ikke noe til mannen, og ikke han til meg. Vi drar på weekend tur nå før jul,på kjærlighets tur ;)

Skrevet

Mine to barn, kjæresten min, eksen og samboeren hans får en liten ting (vi har tross alt barn sammen!), mine to helsøstre, halvsøstra mi får en mindre ting for hun har 3 barn som også får pakke. Bestevenninna mi selvfølgelig og så mine tre kollegaer. Faren min og samboeren hans.

Sammen med kjæresten kjøper jeg (på hans bekostning) også noe til hans foreldre, søsken og onkelbarn. :o)

Skrevet

Oj, det er mange. Til mannen, til ungene, til mine og mannens foreldre, til våre søsken og deres barn. Til våre nærmeste venner - dvs. en 7-8 stk., til hans tanter og onkler, til fadderbarn, til noen venners barn.

Handler vel ca. 40-50 julegaver...

Men jeg er flink til å handle hele året, så vi slipper å kjøpe alt til november/desember.

Skrevet

Oj, det er mange. Til mannen, til ungene, til mine og mannens foreldre, til våre søsken og deres barn. Til våre nærmeste venner - dvs. en 7-8 stk., til hans tanter og onkler, til fadderbarn, til noen venners barn.

Handler vel ca. 40-50 julegaver...

Men jeg er flink til å handle hele året, så vi slipper å kjøpe alt til november/desember.

Jeg sier bare: Gosh!

Må være et ordentlig styr å passe på hvem du gir hva. Ikke skjønner jeg at du/dere orker... (husker jeg har kommentert dette før).

Skrevet

Jeg kjøper masse gaver og koser meg med å finne akkurat det jeg tror de forskjellige vil sette pris på.

Det blir til barn, foreldre, svigerforeldre, mann, venninner, barn til mine venninner, faddere til barna, min og min manns søsken. I tillegg lager jeg en kurv med div kaker,kaffe osv til noen eldre naboer uten familie.

Gjest kuttet ned litt
Skrevet

Kjøper til mann, barn, våre foreldre og til våre besteforeldre.

Vi har sluttet å kjøpe til våre søsken og nieser/nevøer. Vi gir heller litt ekstra til bursdagene. Dette blei vi enige om i fellesskap alle søskenene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...