Gå til innhold

Jeg trenger gardin-hjelp!

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har to store vinduer i stuen, 240x200cm omtrent, med ti cm i mellom - og 20 cm vegg på hver side før hjørnet. I tillegg har jeg ett normalt vindu (90x90), og ett tilsvarende over kjøkkenbenken.

I alle vinduene har jeg rullegardiner, hvite gjennomsiktige for å skjerme mot sol.

Men - nå synes jeg det er litt sterilt og kjedelig da... Og så skulle jeg gjerne hatt en eller annen form for gardinbrett som skjuler rullgardinen når den er trukket opp - den er jo ikke spesielt dekorativ.

Jeg vil ikke ha vanlige gardiner, det tar så mye plass - og ikke synes jeg det er pent heller, men kanskje panelgardiner?

Og så er jeg UTROLIG dårlig på sånne ting da... Er det noen som har noen forslag? Og gjerne bilder?

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

24

• pekkaline

7

• Sofline

4

• Lotte :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest hakkenosign
Skrevet

Nja, vel - jeg har lyst på noe som skjuler rullegardinene, men synes de vanlige gardinbrettene er så hytte-aktige?

Disse var hvertfall bedre :)

Jeg tror du tuller.. Til og med min gamle bestemor har kassert sånne.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg tror du tuller.. Til og med min gamle bestemor har kassert sånne.

Som sagt....

Men poenget er - hva har man foran rullgardiner??

Gjest hakkenosign
Skrevet

Litt alvorlig nå:-)

Hvis de er hvite, så kan du jo ha det meste annet i tillegg. Gardinstengene kommer jo ca ti cm ut fra veggen, og da er det både enkelt, pent, stili og tøffe (og billige) å få tak i.

Jeg har mest sansen for Prinsess for tiden.

Persille1365381127
Skrevet

Hvis de er hvite, så kan du jo ha det meste annet i tillegg. Gardinstengene kommer jo ca ti cm ut fra veggen, og da er det både enkelt, pent, stili og tøffe (og billige) å få tak i.

Men jeg vil ikke ha vanlige gardiner - de tar så mye plass, og jeg synes det er rotete.

Det jeg er ute etter er noe som skjuler rullgardinen når den er rullet sammen, for den er heller ikke noe pen....

Og da er panelgardiner et alternativ, men da må jeg i så fall har BREDE stenger, og det har jeg ikke sett noe sted...

Gjest hakkenosign
Skrevet

Panelgardiner er enkle og fine, og de tar ikke mye plass i rommet.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Men jeg vil ikke ha vanlige gardiner - de tar så mye plass, og jeg synes det er rotete.

Det jeg er ute etter er noe som skjuler rullgardinen når den er rullet sammen, for den er heller ikke noe pen....

Og da er panelgardiner et alternativ, men da må jeg i så fall har BREDE stenger, og det har jeg ikke sett noe sted...

Ta ned rullegardinene da, og prøv deg frem. Panelgardinene kan du jo skyve dit du vil ha dem, og er i allefall finere enn rullegardin.

Skrevet

Ta ned rullegardinene da, og prøv deg frem. Panelgardinene kan du jo skyve dit du vil ha dem, og er i allefall finere enn rullegardin.

men da må hun ha mange, de er jo så smale? De er billige å få tak i (fra 50kr+), men det høres ut som hun er ute etter noe annet.

Skrevet

jaja, røde spotlighter og da vel??

Jaaaa det blir jo fint til jul det ;) hehe

Gjest hakkenosign
Skrevet

Jaaaa det blir jo fint til jul det ;) hehe

Gubben hadde nok i allefall blitt imponert:-)

Persille1365381127
Skrevet

Nei, jeg må ha dem pga solen. Den står rett på hele dagen - og de er det eneste som gjør at jeg beholder lys og utsikt, men at det ikke blir kokvarmt inne.

Persille1365381127
Skrevet

men da må hun ha mange, de er jo så smale? De er billige å få tak i (fra 50kr+), men det høres ut som hun er ute etter noe annet.

Jepp :)

Skrevet

Brede gardinstenger finnes. I hvert fall sånne som kan settes sammen i moduler. Det har vi til et nesten fire meter bredt vindu.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...