Gå til innhold

Jeg trenger gardin-hjelp!

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Brede gardinstenger finnes. I hvert fall sånne som kan settes sammen i moduler. Det har vi til et nesten fire meter bredt vindu.

Husker du hvor du har kjøpt dem? Eller har du kanskje en link eller et bilde?

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

24

• pekkaline

7

• Sofline

4

• Lotte :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var noe svigerforeldrene mine ordnet med, så helt hvor det stammer fra vet jeg ikke, men jeg tror de kjøpte det i en vanlig gardinbutikk.

Skrevet

Har dem ikke sånne greier på IKEA? Mener å ha sett det der.

Persille1365381127
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196194043' post='3731860]

Har dem ikke sånne greier på IKEA? Mener å ha sett det der.

Brede gardinstenger? Har ikke sett det? Men skal sjekke :)

Persille1365381127
Skrevet

Ikke helt likt, men noe lignende.

Ok, takk :)

Skrevet

Ja... med sånne panel-stenger som du kan montere litt overlappende... sjekk det du.

Skrevet

Har sett på dem :)

Men er de ikke litt hytteaktige? Og gammeldagse?

Ja, huff.... :-/

Skrevet

Gardinbrett tror jeg kanskje jeg ville styrt unna. Jeg ser for meg slike gammeldagse greier, men det er mulig det finnes en type gardinbrett som er kule også og at jeg ikke har fått med meg det ;-)

Jeg forstår at du synes det virker sterilt med hvite rullgardiner på stua... Du kan ikke ha persienner istedet da? Eller koste på deg markiser eller utvendige persienner?

Persiennenen tar du jo ned kun når du trenger dem og resten av tiden kan de være helt oppe. Jeg er imidlertid litt usikker på om panelgadiner går sammen med persienner? Tror kanskje det blir litt kræsj?

Tanta mi har noen utrolig fotte rullgardiner til to lange vinduer (kjellerstue). De er skreddersydde og i et slags velourstoff i varm brun farge. De står så fint alene uten gardiner!

Vel, dette var mine tanker rundt temaet... Ikke så lett det der ;-)

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive innlegg om det samme!!

Men her har vi hele ene veggen i stua, 9 meter, bestående av 4 svære vinduer. (og verandadør). Når man står ute er det som å se inn i et akvarium.... Så nå skal jeg lese tråden din først. :-)

Skrevet

Når jeg leste IKEA her er jeg ganske sikker på at de har det der.

Persille1365381127
Skrevet

Gardinbrett tror jeg kanskje jeg ville styrt unna. Jeg ser for meg slike gammeldagse greier, men det er mulig det finnes en type gardinbrett som er kule også og at jeg ikke har fått med meg det ;-)

Jeg forstår at du synes det virker sterilt med hvite rullgardiner på stua... Du kan ikke ha persienner istedet da? Eller koste på deg markiser eller utvendige persienner?

Persiennenen tar du jo ned kun når du trenger dem og resten av tiden kan de være helt oppe. Jeg er imidlertid litt usikker på om panelgadiner går sammen med persienner? Tror kanskje det blir litt kræsj?

Tanta mi har noen utrolig fotte rullgardiner til to lange vinduer (kjellerstue). De er skreddersydde og i et slags velourstoff i varm brun farge. De står så fint alene uten gardiner!

Vel, dette var mine tanker rundt temaet... Ikke så lett det der ;-)

''Gardinbrett tror jeg kanskje jeg ville styrt unna. Jeg ser for meg slike gammeldagse greier, men det er mulig det finnes en type gardinbrett som er kule også og at jeg ikke har fått med meg det ;-)''

Helt enig! Og det er derfor jeg ikke har kjøpt det heller.

''Du kan ikke ha persienner istedet da?''

Det kommer på det samme - det vil fortsatt synes ganske godt. Problemet med persienner er at jeg ikke ser ut gjennom dem - de tar alt lyset også, ikke bare solen.

''Eller koste på deg markiser eller utvendige persienner?'' Markiser går ikke, for jeg har en bjelke fra et overbygg midt foran vinduet! Utrolig praktisk....

''Tanta mi har noen utrolig fotte rullgardiner til to lange vinduer (kjellerstue). De er skreddersydde og i et slags velourstoff i varm brun farge. De står så fint alene uten gardiner!''

Ja, men poenget er jo at jeg ikke vil dekke til vinduene - jeg vil ha dem helt åpne, det er derfor jeg gjennomsiktige hvite rullgardiner, som tar solen - men ikke lyset. Men så er det ikke noe pent øverst, og det er derfor jeg må finne på noe der....

Persille1365381127
Skrevet

Skulle akkurat til å skrive innlegg om det samme!!

Men her har vi hele ene veggen i stua, 9 meter, bestående av 4 svære vinduer. (og verandadør). Når man står ute er det som å se inn i et akvarium.... Så nå skal jeg lese tråden din først. :-)

Gjør det! Det har kommet noen gode tips - men ingen akkurat som det jeg er på jakt etter...

Skrevet

''Gardinbrett tror jeg kanskje jeg ville styrt unna. Jeg ser for meg slike gammeldagse greier, men det er mulig det finnes en type gardinbrett som er kule også og at jeg ikke har fått med meg det ;-)''

Det kommer på det samme - det vil fortsatt synes ganske godt. Problemet med persienner er at jeg ikke ser ut gjennom dem - de tar alt lyset også, ikke bare solen.

''Eller koste på deg markiser eller utvendige persienner?'' Markiser går ikke, for jeg har en bjelke fra et overbygg midt foran vinduet! Utrolig praktisk....

''Tanta mi har noen utrolig fotte rullgardiner til to lange vinduer (kjellerstue). De er skreddersydde og i et slags velourstoff i varm brun farge. De står så fint alene uten gardiner!''

Ja, men poenget er jo at jeg ikke vil dekke til vinduene - jeg vil ha dem helt åpne, det er derfor jeg gjennomsiktige hvite rullgardiner, som tar solen - men ikke lyset. Men så er det ikke noe pent øverst, og det er derfor jeg må finne på noe der....

Lim på en remse med stoff eller noe nederst på rullegardinen slik at det blir det som er synlig når du har dem trekt op`? Forstår du hva jeg mener? Må nok lime det på baksiden da? Eller kanskje du kan male dem?

Skrevet

''Det kommer på det samme - det vil fortsatt synes ganske godt. Problemet med persienner er at jeg ikke ser ut gjennom dem - de tar alt lyset også, ikke bare solen.''

Men persienner er pene når de er dratt helt opp også. Du kan ha dem helt oppe til daglig og dra dem ned ved behov? Men skjønner at det kanskje blir litt for mørkt siden persiennene stjeler lys pgså...

''Eller koste på deg markiser eller utvendige persienner?''

''Markiser går ikke, for jeg har en bjelke fra et overbygg midt foran vinduet! Utrolig praktisk....''

Da gjenstår utvendige persienner, men det er kanskje dyrt?

''Ja, men poenget er jo at jeg ikke vil dekke til vinduene - jeg vil ha dem helt åpne, det er derfor jeg gjennomsiktige hvite rullgardiner, som tar solen - men ikke lyset. Men så er det ikke noe pent øverst, og det er derfor jeg må finne på noe der....''

Hva med å kjøpe florlette vanlige gardiner i hvitt, så kan du trekke for ved behov?

Persille1365381127
Skrevet

''Det kommer på det samme - det vil fortsatt synes ganske godt. Problemet med persienner er at jeg ikke ser ut gjennom dem - de tar alt lyset også, ikke bare solen.''

Men persienner er pene når de er dratt helt opp også. Du kan ha dem helt oppe til daglig og dra dem ned ved behov? Men skjønner at det kanskje blir litt for mørkt siden persiennene stjeler lys pgså...

''Eller koste på deg markiser eller utvendige persienner?''

''Markiser går ikke, for jeg har en bjelke fra et overbygg midt foran vinduet! Utrolig praktisk....''

Da gjenstår utvendige persienner, men det er kanskje dyrt?

''Ja, men poenget er jo at jeg ikke vil dekke til vinduene - jeg vil ha dem helt åpne, det er derfor jeg gjennomsiktige hvite rullgardiner, som tar solen - men ikke lyset. Men så er det ikke noe pent øverst, og det er derfor jeg må finne på noe der....''

Hva med å kjøpe florlette vanlige gardiner i hvitt, så kan du trekke for ved behov?

'Hva med å kjøpe florlette vanlige gardiner i hvitt, så kan du trekke for ved behov?''

Har ikke lyst på gardiner :( De tar så stor plass på en måte - og ser rotete ut synes jeg....

Skrevet

'Hva med å kjøpe florlette vanlige gardiner i hvitt, så kan du trekke for ved behov?''

Har ikke lyst på gardiner :( De tar så stor plass på en måte - og ser rotete ut synes jeg....

Du er håpløs altså ;-)

Hmm, er rullgardiner så ille å se på øverst oppe da? *hjelpsom*

Persille1365381127
Skrevet

Lim på en remse med stoff eller noe nederst på rullegardinen slik at det blir det som er synlig når du har dem trekt op`? Forstår du hva jeg mener? Må nok lime det på baksiden da? Eller kanskje du kan male dem?

Vel, de er ikke inni vinduet - de sitter montert over karmen. Man ser bare en hvit rull over vinduet, med et metallfeste i hver ende. Så det er ikke direkte stygt - men lite pent da, om man kan si det sånn.

Det er disse:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70026704

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...