Gå til innhold

Fy hvor sint jeg er!!!

Anbefalte innlegg

Gjest dumdummest
Skrevet

Har begynt i ny jobb som tannhelsesekretær hos en privatpraktiserende tannlege, sagt opp den andre jeg hadde (dum som jeg er) når jeg var på jobbintervju var det litt snakk om lønn, og jeg ble spurt hva jeg hadde ca. i min forrige jobb. Svarte at jeg hadde ca. 270-290000, og han sa at jeg nok ikke kom til å tjene noe mindre i den nye jobben. Han har vært treig med arbeidskontrakten også, og idag fikk jeg den, og det sto jeg skulle ha 222000 i året! fuck my ass! jeg er så sint og irritert for at jeg har vært så duuuuuum!

Jeg er 33 år, og skal jobbe for 114 kr i timen. Han forsvarte seg med at jeg ikke hadde ansiennitet innen den her jobben. Jeg har jo

bbet i alle de år, så dette er for jævelig syns jeg. Jeg hadde 114 kr i timen når jeg jobba i butikk for 7 år siden!

Er det virkelig sånn i tannlegesekretæryrket at man starter på null. Han mente forresten han hadde vært grei som hadde satt lønna etter 4 års ansiennitet. Hadde jeg vist dette hadde jeg aldrii tatt jobben, og forsatt i min forrige jobb. Jeg føler meg rett og slett dum, og fortvilt, for vi overlever ikke her i familien om jeg skal ha så liten inntekt. Synes dette var ei virkelig luselønn.

Jeg har ringt han og sagt alt jeg har skrevet her nå, men han står på sitt. verste er at jeg må jobbe der til jeg finner meg noe annet.

Er det noen som har peilig på hva en tannlegesekretær tjener?

Fortsetter under...

Skrevet

''Er det noen som har peilig på hva en tannlegesekretær tjener?''

Det vet du nå sjøl...222 000.- i året vel.

Ps! Penger er ikkje alt. :-)

Gjest dumdummest
Skrevet

''Er det noen som har peilig på hva en tannlegesekretær tjener?''

Det jeg mente var om noen visste om dette var rett. Poenget er at jeg ble forespeilet en lønn som er 50000 mere enn dette på intervjuet. Muntlig vel og merke.

Penger er slettes ikke alt, jeg er ikke den som er så matrialistisk må du tro. Det jeg setter mest pris på er tid ilag med familien, barna mine og mannen min.

Skrevet

Dette sier du simpelthen at du ikke godtar. En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Har han sagt at du ikke skal komme dårligere ut enn på forrige jobben, så må han holde seg til det. Krev den lønnen han lovte, eller gå på dagen.

Kan være han da tenker seg om.

Skrevet

Du må jo ikke skrive under på denne kontrakten! Han må holde seg til det han lovet deg muntlig under intervjuet.

Skrevet

Jeg sier som prust: Skriv for all del ikke under! En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig!

Annonse

Gjest Høstløvet
Skrevet

Ved et jobbintervju er det vel som oftest (pålagt??) å ha feks tillitsvalgte tilstede. Da vil det jo ha vært flere tilstede og hørt samtalen. Muntlig gjelder like mye som skriftlig.

Visst du ikke når frem, så ta kontakt med din gamle arbeidsgiver, og hør om du kan trekke oppsigelsen tilbake.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Ved et jobbintervju er det vel som oftest (pålagt??) å ha feks tillitsvalgte tilstede. Da vil det jo ha vært flere tilstede og hørt samtalen. Muntlig gjelder like mye som skriftlig.

Visst du ikke når frem, så ta kontakt med din gamle arbeidsgiver, og hør om du kan trekke oppsigelsen tilbake.

Er du fagorganisert, så kan sikkert de hjelpe deg i denne saken.

Ikke gi deg.

Skrevet

''Ved et jobbintervju er det vel som oftest (pålagt??) å ha feks tillitsvalgte tilstede''

Tilltsvalgte til stede på jobbintervju!? Jeg har både intervjuet og blitt intervjuet et utall ganger, men det har jeg aldri opplevd.

Skrevet

Kjenner ei som er tannlegeassistent, vet ikke om det er det samme.

Hun tjener 374.000, men det er visst ikke helt vanlig... Er 35 år.

Persille1365381127
Skrevet

Man er ikke pålagt å ha noen tilstede - kun den som søker og den som utfører intervjuet.

Blir man intervjuet av et byrå er som oftest ikke arb.giver tilstede en gang.

Skrevet

Jeg har en venninne som var legesekretær i mange år, men nå har hun begynte å jobbe som vanlig sekretær, og hun gikk da opp 70.000 i årslønn!! Det er jo trist at det skal være sånn, for hun sitter sikkert inne med mye kunnskap som legesekretær, men det er kanskje sånn at slike jobber er dårlig lønnet?

Skrevet

Det jeg mente var om noen visste om dette var rett. Poenget er at jeg ble forespeilet en lønn som er 50000 mere enn dette på intervjuet. Muntlig vel og merke.

Penger er slettes ikke alt, jeg er ikke den som er så matrialistisk må du tro. Det jeg setter mest pris på er tid ilag med familien, barna mine og mannen min.

''Poenget er at jeg ble forespeilet en lønn som er 50000 mere enn dette på intervjuet.''

OK. Nei det hjelper selvfølgelig ikkje å være etterpåklok, men her burde du bedt om et skriftlig tilbud om jobben der blandt annet lønna fremgikk.

Går utifra att tannlegesekretærene (eller hva det var) har en forening, og denne foreningen har garantert en tariffavtale med sin arbeidsgiver, søk på nett eller spør deg rundt litt.

Ps! Lykke til.

Annonse

Skrevet

Han har vel en tariff å følge han sånn som alle andre?

Kan vel ganske enkelt ta en telefon til tannlegeforbundet å forhøre deg om lønner, rettigheter osv... Normer for yrket, de kan sikkert fortelle deg om dette er rett eller galt også.

Skrevet

Dette var sleipt, og jeg ville tatt det som en indikasjon på moralen hos arbeidsgiver. Love noe muntlig for så å komme med noe helt annet i kontrakten -- nei, her lyser det stor varsellamper.

Hør med den gamle jobben din du, eller se deg om etter noe annet. Styr langt unna denne luringen.

Skrevet

Jeg har en venninne som var legesekretær i mange år, men nå har hun begynte å jobbe som vanlig sekretær, og hun gikk da opp 70.000 i årslønn!! Det er jo trist at det skal være sånn, for hun sitter sikkert inne med mye kunnskap som legesekretær, men det er kanskje sånn at slike jobber er dårlig lønnet?

Slike jobber har blitt veldig dårlig lønnet etter at man begynte å lære opp folk i tredje klasse på videregående på helse og sosiallinjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...