Gjest Geir Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/26/519278.html Kommentarer? 0 Siter
Orio Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Kanskje fordi mor ofte tar mer av ansvaret for barna? At far velger bort det som er vanskelig/slitsomt i større grad enn mor, og heller gjør hyggelige ting sammen med barna når han har tid og overskudd? Bare en teori, ikke skyt. :- ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Kanskje fordi mor ofte tar mer av ansvaret for barna? At far velger bort det som er vanskelig/slitsomt i større grad enn mor, og heller gjør hyggelige ting sammen med barna når han har tid og overskudd? Bare en teori, ikke skyt. :- ) ''Kanskje fordi mor ofte tar mer av ansvaret for barna?'' Det kan nok stemme, det står det også i artikkelen (mor har ofte eneomsorg osv.), så det er nok en av grunnene. Eg skyter ikkje, for nå må eg legge meg...:-) 0 Siter
bibben Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Grov vold mot barna i det ene øyeblikket og nærhet og kos i det neste....jeg blir kvalm!!!!!! 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Grov vold mot barna i det ene øyeblikket og nærhet og kos i det neste....jeg blir kvalm!!!!!! Ja, sånn er det - både med mødre -og- ferdre som slår. 0 Siter
Orio Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 ''Kanskje fordi mor ofte tar mer av ansvaret for barna?'' Det kan nok stemme, det står det også i artikkelen (mor har ofte eneomsorg osv.), så det er nok en av grunnene. Eg skyter ikkje, for nå må eg legge meg...:-) Fornuftig prioritering. :- ) 0 Siter
bibben Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Ja, sånn er det - både med mødre -og- ferdre som slår. Ja dessverre, og det er vanskelig av riste slike minner av seg. De sitter i marg og bein. Jeg er fortsatt kvalm!!!! 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Ja dessverre, og det er vanskelig av riste slike minner av seg. De sitter i marg og bein. Jeg er fortsatt kvalm!!!! Det er forferdelig ja, grusomt :-( 0 Siter
Sofline Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Jeg vil absolutt tro dette inkluderer folk som har kommet til å klappe til barnet sitt i et anfall av fortvilelse og ikke betyr at 1 av 5 mødre bruker vold jevnlig mot barna sine. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg vil absolutt tro dette inkluderer folk som har kommet til å klappe til barnet sitt i et anfall av fortvilelse og ikke betyr at 1 av 5 mødre bruker vold jevnlig mot barna sine. Det tror nok jeg og. Trolig ville min datter på seks sagt at jeg "utøvde vold" mot henne i morges, da jeg tok tak i henne litt hardt i armene og trakk henne ut på badet, etter gjentatte ganger å ha bedt henne kle seg. Hun hadde da sittet i ti minutter uten å gidde å begynne med påkledningen, jeg snakket fint til henne flere ganger, ingen reaksjon, til slutt ropte jeg høyt "NÅ!" - hun løp ut på rommet og hylte, jeg gikk etter og trakk henne opp fra senga og leide henne bestemt ut på badet igen. 0 Siter
Gjest en annen mor Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Det tror nok jeg og. Trolig ville min datter på seks sagt at jeg "utøvde vold" mot henne i morges, da jeg tok tak i henne litt hardt i armene og trakk henne ut på badet, etter gjentatte ganger å ha bedt henne kle seg. Hun hadde da sittet i ti minutter uten å gidde å begynne med påkledningen, jeg snakket fint til henne flere ganger, ingen reaksjon, til slutt ropte jeg høyt "NÅ!" - hun løp ut på rommet og hylte, jeg gikk etter og trakk henne opp fra senga og leide henne bestemt ut på badet igen. Datteren min sa jeg slo henne da jeg gredde håret hennes (det var flokete og hun er "hårskjær"). Jeg gjorde det forsiktig og med balsamspray, men hun opplevde det vondt. . 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Datteren min sa jeg slo henne da jeg gredde håret hennes (det var flokete og hun er "hårskjær"). Jeg gjorde det forsiktig og med balsamspray, men hun opplevde det vondt. . Ja - det kunne jenta mi fint ha sagt også. Vi har kamper om påkledning, om hårgreiing, om å gå ut når vi skal ut, og komme inn når vi skal inn... ofte blir det til at jeg tar et fast grep om håndleddet hennes og "forflytter" henne dit hun skal. Og når påkledning har blitt nektet tilstrekkelig lenge, tar jeg henne på fanget og kler på henne med harde, forte bevegelser, som sikkert oppleves noe vonde.... Blir fortvilet over at dette fortsetter år etter år, selv om det er mye bedre nå enn for et år eller to siden. Men nå har minstejenta begynt å ta etter storesøster......! 0 Siter
laban Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg tror som Orio. Den som er nødt til å takle kampene i dagliglivet, er mest i faresonen for å komme til å gå over streken. Den som holder seg i bakgrunnen fordi alle disse daglige, trivielle konfliktene ikke angår ham (jada, jeg vet at svært mange fedre ikke er sånn), kommer heller ikke i skade for å løse dem på feil måte. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Det tror nok jeg og. Trolig ville min datter på seks sagt at jeg "utøvde vold" mot henne i morges, da jeg tok tak i henne litt hardt i armene og trakk henne ut på badet, etter gjentatte ganger å ha bedt henne kle seg. Hun hadde da sittet i ti minutter uten å gidde å begynne med påkledningen, jeg snakket fint til henne flere ganger, ingen reaksjon, til slutt ropte jeg høyt "NÅ!" - hun løp ut på rommet og hylte, jeg gikk etter og trakk henne opp fra senga og leide henne bestemt ut på badet igen. Apropos dette med hva barna sier: Jentungen (2) hater å sitte i bilstol, og det blir noen kamper for å få henne inn i den og spenne henne fast. Nå har hun begynt å gå rundt og si "mamma binder meg fast". Jeg håper ikke det høres av noen som får feil ideer. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Enig med Orio. Jeg tror mor ofte er mer "presset" fordi hun har så mye å tenke på og ha ansvar for, og at ungene også ofte er hennes hovedansvar. Det er derfor raskere at hun mister fatningen. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Det tror nok jeg og. Trolig ville min datter på seks sagt at jeg "utøvde vold" mot henne i morges, da jeg tok tak i henne litt hardt i armene og trakk henne ut på badet, etter gjentatte ganger å ha bedt henne kle seg. Hun hadde da sittet i ti minutter uten å gidde å begynne med påkledningen, jeg snakket fint til henne flere ganger, ingen reaksjon, til slutt ropte jeg høyt "NÅ!" - hun løp ut på rommet og hylte, jeg gikk etter og trakk henne opp fra senga og leide henne bestemt ut på badet igen. Det er godt mulig hun ville ment det, men av og til må det sterke midler til. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Det tror nok jeg og. Trolig ville min datter på seks sagt at jeg "utøvde vold" mot henne i morges, da jeg tok tak i henne litt hardt i armene og trakk henne ut på badet, etter gjentatte ganger å ha bedt henne kle seg. Hun hadde da sittet i ti minutter uten å gidde å begynne med påkledningen, jeg snakket fint til henne flere ganger, ingen reaksjon, til slutt ropte jeg høyt "NÅ!" - hun løp ut på rommet og hylte, jeg gikk etter og trakk henne opp fra senga og leide henne bestemt ut på badet igen. Ikke at jeg mener du utøvde vold mot henne, bare så det er sagt. :-) Med sterkere midler mener jeg ikke vold. 0 Siter
Mistera Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Hva er det snakk om her da egentlig? Er det snakk om klask på rumpa til mere alvorlige overgrep? Som å skikkelig misshandle barnet sitt? For om det er snakk om en klask så ble jo jeg mishandlet både her og der når jeg var barn, tviler på at jeg er alene om det her, alt fra lærere til tanter og onkler for å si det sånn. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Apropos dette med hva barna sier: Jentungen (2) hater å sitte i bilstol, og det blir noen kamper for å få henne inn i den og spenne henne fast. Nå har hun begynt å gå rundt og si "mamma binder meg fast". Jeg håper ikke det høres av noen som får feil ideer. Kjenner meg igjen. Parkeringsgarasjen, tre viltre unger, jeg snur meg brått om etter å ha brekt minsta på plass i barnesetet. Jeg ser ikke at mellomsten står rett bak meg, og måker til ham med veska (tung og full av rot). Guttungen hyyyyler "mamma slutt å SLÅ meg!" Ekkoet runger i hele parkeringsanlegget, og vi er ikke alene... *sukk* OMG, hva tror de andre Unnskylder meg overfor ungen, og småsvetter i det jeg får lempa gutten inn i bilen, jeg selv spenner på meg selene. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Grov vold mot barna i det ene øyeblikket og nærhet og kos i det neste....jeg blir kvalm!!!!!! ''Grov vold mot barna i det ene øyeblikket og nærhet og kos i det neste....'' Det du beskriver der er Psykopati i et nøtteskal! :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.