Gå til innhold

Har en krav på fri for å gå på foreldrekonf.?

Anbefalte innlegg

Gjest noen som aner det
Skrevet

foreldrekonferanse i arbeidstiden? Har fått avtale halvni på morgenen til min datter. Selv begynner jeg kl åtte på jobb.

Gjest bytt/avspaser
Skrevet

Du får prøve å endre, eller du kan avspasere fra jobb.

Skrevet

Du har ikke fri til dette i utgangspunktet. Får du fri så er det en avtale din arbeidsgiver har inngått, kommune eller stat har ofte slike ordninger. Spør din arbeidsgiver hvordan det er der du jobber.

Skrevet

Tror ikke du har noe "krav" på fri.(med lønn)

Men de fleste arbeidsgivere er ganske fleksible mht at småbarnsforeldre av og til må bruke litt av arbeidstiden til å følge opp ting som angår barna.

Hvis du har fleksitid eller avspaseringsordninger, burde det jo ikke være noe problem, bare du gir beskjed om at du kommer senere..

Skrevet

Jeg har alltid brukt avspaseringsordning til slikt.

Skrevet

Syntes å huske før at mine foreldre gikk på konfr.time på kveldene?

Er ikke det vanlig lengre det?

Skrevet

Jeg gikk også alltid på foreldremøte om kvelden.

Er det ikke sånn nå at lærerenes arbeidstid mer skal tilpasses "vanlige folks" arbeidstid. Men de har fortsatt lang sommerferie og fri i romjula m.m.

Skrevet

Jeg gikk også alltid på foreldremøte om kvelden.

Er det ikke sånn nå at lærerenes arbeidstid mer skal tilpasses "vanlige folks" arbeidstid. Men de har fortsatt lang sommerferie og fri i romjula m.m.

De fleste lærere har konferansetimer både på dagtid og om kvelden. Ingen av de lærerne jeg kjenner er helt fri for kveldsjobbing.

Skrevet

Veslas skole tilbyr ingenting utenom arbeidstid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...