Gå til innhold

Te!

hare1365380455

Anbefalte innlegg

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

23

• annegunn

13

• mariaflyfly

9

• Persille1365381127

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det må enten være Twining's Earl Grey med sukketter og melk (alternativt honning på ekte mormor-vis), eller Yogi black chai.

Min kollega fra Nepal lager nyyyydelig chai-te! Denne er litt sterkere enn de utgavene vi får tak i her i Norge. :)

Twining's med eple, kanel og rosin er også ganske god.

Skrevet

Nå fikk jeg høre om mange ukjente sorter. ;)

Hehe, dessuten finnes det en nydelig lemonte på innvandrerforretningen her som minstemann elsker.

hare1365380455
Skrevet

Den store pakka med fruktte fra helsekost.

Å, nå kom jeg på en frukt-te moren min kjøpte før. Det var en flat pakke med terninger i. Noen som kjenner til den?

hare1365380455
Skrevet

Det må enten være Twining's Earl Grey med sukketter og melk (alternativt honning på ekte mormor-vis), eller Yogi black chai.

Min kollega fra Nepal lager nyyyydelig chai-te! Denne er litt sterkere enn de utgavene vi får tak i her i Norge. :)

Twining's med eple, kanel og rosin er også ganske god.

Jeg tror ikke jeg har smakt "chai".

hare1365380455
Skrevet

Yogi har omtrent bare veldig gode teer. Drikker bare disse.

Hvor kjøper du det merket?

hare1365380455
Skrevet

Chaite med melk og honning. Er ikke noe temenneske, men denne er god - krydret og rund på smak.

Jeg har ikke smakt den sorten. :)

hare1365380455
Skrevet

Lipton´s standard gul posete ;)

Jeg har en eske lipton i skapet, men det er ikke det samme som earl grey... :)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i kanelsmaken, men den andre er favoritt. ;)

Da trenger du ikke å prøve Yogi teene. Drakk mye Yogi te i svangerskapet - tåler ikke engang lukten på avstand lenger.

Skrevet

Twinings "Green Tea Selection" med med 2ts. Aleluya honning.

(hverdags te)

Khoisan Tea "Rooibos Tea" eller Hampstead "Organic, Darjeeling", hvis eg skal være fin på det.

Skrevet

Jeg har en eske lipton i skapet, men det er ikke det samme som earl grey... :)

Bare tulla, jeg :) Ble så avansert dette med tetyper at jeg begynte å savne Lipton....

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Tyrkisk eplete.

Jeg var i Tyrkia for første gang da jeg var 14 og jeg husker at over alt der vi var innom å kikket i basarene så måtte vi komme inn og drikke te. Masse god te! Kjøpte med oss hjem, men den ble ikke like god her. Fikk vite i ettertid at man må bruke kjøpevann for å få den god.

Skrevet

Har kun de siste mnd fått smaken på te, men til gjengjeld går det nå 2-3 kopper om dagen. Men foreløpig stort sett Blackcurrant. Har også dristet meg til en grønn eple-te, og begynner å like den nå.

Endelig forstår jeg den forferdelige velvære-klisjéen i ukebladene - "krøll deg sammen i stolen under et deilig pledd og med en kopp varm te" ;-P

Skrevet

Her går det mest i Twinings Lady Grey evt Earl Grey, eller Earl Grey fra Ottards. Men det viktigste er nesten at det er skikkelig løsvekt-te trukket i kanne, teposer er nødløsning.

Merkelig det der, kaffe skal lages på skikkelig vis, mens te-elskerene må finne seg i å drikke posete....

Skrevet

Her går det mest i Twinings Lady Grey evt Earl Grey, eller Earl Grey fra Ottards. Men det viktigste er nesten at det er skikkelig løsvekt-te trukket i kanne, teposer er nødløsning.

Merkelig det der, kaffe skal lages på skikkelig vis, mens te-elskerene må finne seg i å drikke posete....

Diskriminering av tedrikkere. Vi blir avspist med litt varmt vann og en tepose.

Skrevet

Jeg liker best teposer, jeg. Hater å få sånne tebladdrittgreier i kjeften.

Skrevet

Fortrinnsvis på helsekost. :-)

Er de dyre? Sammenlignet med annen te, mener jeg. Synes ofte ting blir veldig dyrt hvis jeg kjøper det på helsekost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...