Gå til innhold

Te!

hare1365380455

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker best teposer, jeg. Hater å få sånne tebladdrittgreier i kjeften.

Du får ikke det da, om du har skikkelig sil... Og teposer er ikke helt tette de heller, de kan godt lekke litt.

Hater du bunnfall i vin så mye at du ikke drikker gammel vin også, lissom?

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

23

• annegunn

13

• mariaflyfly

9

• Persille1365381127

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du får ikke det da, om du har skikkelig sil... Og teposer er ikke helt tette de heller, de kan godt lekke litt.

Hater du bunnfall i vin så mye at du ikke drikker gammel vin også, lissom?

Det kommer an på om den lukter gymsokk eller ikke.

Skrevet

Diskriminering av tedrikkere. Vi blir avspist med litt varmt vann og en tepose.

Du kan jo gjette i hvilken grad jeg har argumentert for vannkoker på jobben. Men får jeg det? Neeeiiii....

Skrevet

Det kommer an på om den lukter gymsokk eller ikke.

La oss nå si en ammis fra 91?

Skrevet

La oss nå si en ammis fra 91?

Den kommer ikke innunder kategorien "gymsokk". Håper jeg. :)

Skrevet

Du kan jo gjette i hvilken grad jeg har argumentert for vannkoker på jobben. Men får jeg det? Neeeiiii....

Får du ikke vannkoker en gang?

Og så har du disse lettere uvitende folkene som tror det går helt fint å bruke samme kanne til både te og kaffe. (Ikke samtidig, men likevel, det smaker jo kaffe av teen.) Håpløst.

Men jeg tror vi tedrikkere er en voksende gruppe, jeg har i alle fall "oppdratt" familien til å servere te i tillegg til kaffe. Med god hjelp av et par andre te-drikkende familiemedlemmer.

Skrevet

Jeg liker best teposer, jeg. Hater å få sånne tebladdrittgreier i kjeften.

Skaff deg en skikkelig tesil. Og ikke drikk opp alt i koppen, det er i bunnen tebladene samler seg.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Lipton Earl Grey Collection. med persisk-, russisk-, engelsk- og vanlig Earl Grey i. Alle fire sortene med teposer er veldig gode:-)

Skrevet

Den kommer ikke innunder kategorien "gymsokk". Håper jeg. :)

Det håper for all del jeg også :-) (Men jeg sa ikke noe om årgang, sant?)

Skrevet

Det håper for all del jeg også :-) (Men jeg sa ikke noe om årgang, sant?)

Det husker jeg ikke.

Skrevet

Får du ikke vannkoker en gang?

Og så har du disse lettere uvitende folkene som tror det går helt fint å bruke samme kanne til både te og kaffe. (Ikke samtidig, men likevel, det smaker jo kaffe av teen.) Håpløst.

Men jeg tror vi tedrikkere er en voksende gruppe, jeg har i alle fall "oppdratt" familien til å servere te i tillegg til kaffe. Med god hjelp av et par andre te-drikkende familiemedlemmer.

Nei.... Brannforskrifter....

Kantina blander vann- og kaffekannene også, men jeg har lært meg til å plukke ut de som ikke er i gråsonen.

Skrevet

Er de dyre? Sammenlignet med annen te, mener jeg. Synes ofte ting blir veldig dyrt hvis jeg kjøper det på helsekost.

Jo litt dyrere er den. Mener jeg betalte 37,- sist. Har "miljøgodkjent"(eller hva det nå heter) matbutikk her der de også selger noen typer Yogi-te, der jeg mener den koster sånn 30-35.

Uansett, for min del er det verdt det. Synes de smaker kjempegodt. Blitt sånn at butikk-teen smaker crap nå!

Skrevet

Hva da?

:-)

Gleder meg til jeg skal smake blindt og stadfeste at det antagelig vel er en '91 årgang? Eller '92? *smatte smatte* Nei, '91 var jo et ennå bedre år, ja, jeg kjenner den igjen nå.

:D

Skrevet

Gleder meg til jeg skal smake blindt og stadfeste at det antagelig vel er en '91 årgang? Eller '92? *smatte smatte* Nei, '91 var jo et ennå bedre år, ja, jeg kjenner den igjen nå.

:D

Hehe, jeg tror kanskje vi skal sjekke om 91 faktisk er et godt år...

Skrevet

Hehe, jeg tror kanskje vi skal sjekke om 91 faktisk er et godt år...

Kanskje lurt, ja. :) Jeg kan uansett stadfeste at det er en fra tidlig 90-tall. Det høres kanskje litt mer troverdig ut? ;)

Skrevet

Kanskje lurt, ja. :) Jeg kan uansett stadfeste at det er en fra tidlig 90-tall. Det høres kanskje litt mer troverdig ut? ;)

Denne er ganske brun i kanten, og er nok ganske gammel, ja. Kanskje første halvdel av 90-tallet?

Hvordan smaker egentlig en gammel ammis? *gleder meg*

Skrevet

Denne er ganske brun i kanten, og er nok ganske gammel, ja. Kanskje første halvdel av 90-tallet?

Hvordan smaker egentlig en gammel ammis? *gleder meg*

Aner ikke. Men jeg gleder meg til å finne det ut. :D

Skrevet

Aner ikke. Men jeg gleder meg til å finne det ut. :D

Jah :-)

Og så ser det ut til å bli carpaccio av okse til forrett, og gakkgakkbryst til hovedrett. Og årgangsportvin til desserten (du så ikke det heller, sant?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...