Gå til innhold

FU: Bruker du refleks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ferd med å finne frem div. vinterjakker, og synder stadig fordi jeg har glemt å legge i refleksen. Men stort sett er jeg flink - særlig fordi jeg kjører en del på vinteren, og vet hvor UMULIG det kan være å se folk uten rekfleks. Særlig på vei til jobb en tidlig morgen stusser jeg over hvordan folk kan skrå rett over gaten utenfor fotgjengerfelt og regne som en selvfølge at man ser dem i tussmørket. Skummelt!

Barna har refleksvest på vei til skole og barnehage.

Ja, selv om man både er voksen og selv kjører bil, så glemmer mange dessverre hvor lite synlig man er uten refleks. Selv om det skulle være gatebelysning der!

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• pekkaline

4

• Dorthe

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Husker det av og til, men glemmer det som regel. Men når jeg ikke har refleks er jeg veldig bevisst på at jeg er bortimot usynlig for biler der det ikke er gatelys, og tar forholdsregler deretter.

Det er bra, men husk at selv der det er gatelys synes man ikke så godt som man tror.

Skrevet

Jeg er sløv og glemmer det.

Da får du notere dette på "to do"-lista!! :-D

Skrevet

Nei, jeg er HÅPLØS til å huske slik! Selv om det ligger i stort sett alle lommer, så glemmer jeg å ta den ut. Derfor er løsningen for meg påsydde reflekser.

Synd det bare ikke finnes på fine ullkåper og slikt...

Synd og synd, fru Blom! ;-) Hadde ikke akkurat sett vakkert ut med påsydde refleksbånd på en ullkåpe! ;-)

Skrevet

Ja! Etter at jeg kjørte opp for ca 10 år siden, har jeg virkelig skjønt nytten av det...!! Kjempe viktig.

Ja, man får seg gjerne en vekker når man får lappen!

Men dessverre har vel de fleste av 'mørkegjengerne' førerkort, så det gir tydeligvis ikke noen varig effekt for alle....;-)

Skrevet

Ja, jeg bruker refleks. Bare en riktignok, jeg burde vel hatt en på hver side. Den ligger fast i jakkelomma mi nå i mørketiden.

Skrevet

Synd og synd, fru Blom! ;-) Hadde ikke akkurat sett vakkert ut med påsydde refleksbånd på en ullkåpe! ;-)

Jeg vet, jeg vet... Men jeg er så dårlig til å huske refleks, at hvis jeg ikke skal bli statistikk virker det som om dette er eneste alternativ...

Skrevet

Ja, har refleks i alle jakkelommene. Tør ikke gå ute i mørkret uten, heldigvis.

Skrevet

Ja, spesielt viktig på stranden i juli :P

Men jeg har både foran og bak og jeg gidder ikke ta dem av. Ikke er jeg på stranda noe særlig heller, den eneste stranda her for meg er Malmøya og der har de jo dumpet alt giftutslippet så der vil jeg ikke dra.

Men jeg har en rosa katt og en smiley og de er veldig søte :oD

Skrevet

Ja, selv om man både er voksen og selv kjører bil, så glemmer mange dessverre hvor lite synlig man er uten refleks. Selv om det skulle være gatebelysning der!

Ja, det er på mange måter sunt å veksle mellom å gå, sykle og kjøre i byen - når en gjør en av de tre irriterer man seg bestandig over de to andre :P

Skrevet

Gatelys minsker behovet for refleks _noe_, men ikke nok! :-) Kanskje kommer bilene i stor fart og du har mørke klær på deg?

Ja, jeg vet.. Men det er oversiktlig der jeg krysser veien, og jeg er ei skikkelig pingle som aldri "satser" på at en bil skal rekke å bremse. Men ja - du har rett, skal bli flinkere å bruke den refleksen! Bodde ved en veldig trafikkert riksveg tidligere, og det sjokkerte meg stadig hvor mange som gikk langs den veien midt på svarte kvelden uten refleks av noe slag. Skjønner ikke at de tør. Det er høy innsats de gambler med.

Skrevet

ja bruker refleks, har en i lomma på jakka og en fast på veska.

Finnes jo endel varianter av refleks for tiden så det finnes til dem som ikke vil gå med de store stygge gule også;) Selv om dem viser best

Skrevet

''Jeg har reflekser i jakke-/kåpelomma på alle jakker/kåper jeg bruker, og stort sett også i _begge_ lommene.''

Og eg har reflekser i alle skuffer og skap, og i kneskålene. :)

Det er like effektivt som å ha de i lommene.

Skrevet

Da er det på tide å begynne! :-)

går ikke så mye langs veien jeg. bare på fortau.. :)

Skrevet

Men enkelte parkeringsplasser utenfor butikker, svømmehaller osv, kan være veldig mørke. Og det er lett for sjåføren å bli distrahert av at man skal finne en ledig parkeringsplass osv.

Det er sant det. Jeg skal finne frem reflekser :) Jeg har en full bærepose med reflekser. Min datter hadde en oppgave på skolen om å samle sammen alt man hadde av reflekser. Vi kom opp i 17 totalt! (med vester)

Skrevet

Jentungen har ihvertfall refleksklistremerker på alle vinterjakkene sine, både foran og bak.

(Hun hadde ikke det for ti minutter siden, men ikke si det til noen. Og takk for påminnelsen!)

Skrevet

Jeg har en refleks-blomst klistret på vesken jeg alltid har på/med meg ute. mangler på andre siden.

Skrevet

Jeg er egentlig superflink til å bruke refleks, men har ikke kommet helt i gang i år....

Brukes refleksvest når jeg går ut om kvelden, men har ikke festet refleksbrikke i lomma på jakka som jeg bruker til og fra jobb ennå.

Skal gjøre det NÅ :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...