Gjest Angela25 Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Noen som har ei god oppskrift paa hjemmelagde kjottkaker? Og evt. kaalstuing? 0 Siter
Hønemoren Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Har lett for å slumpe jeg da og bruker alltid karbonadedeig pga fettinnholdet er mindre. Rører først i salt, ca. 3ts. deretter litt pepper og om du vil mere krydder: f.eks.muskat og ingefær. 2 1/2 sp.skjeer hv.mel og 2 1/2 sp.skjeer potetmel og et par -tre egg. Av væske kan du bruke vann, melk eller fløte. Når jeg lager karbonader bruker jeg gjerne fløte og lager jeg dem som kjøttkaker bruker jeg melk/vann. Hakk gjerne en løk fint opp og ha i også. Væske kan du ha i til du synes deigen virker passe fast. (Ca. 4-5dl.) Dette er til ca. 1 kg. deig. Får mye skryt for disse karbonadene/kjøttkakene. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Har lett for å slumpe jeg da og bruker alltid karbonadedeig pga fettinnholdet er mindre. Rører først i salt, ca. 3ts. deretter litt pepper og om du vil mere krydder: f.eks.muskat og ingefær. 2 1/2 sp.skjeer hv.mel og 2 1/2 sp.skjeer potetmel og et par -tre egg. Av væske kan du bruke vann, melk eller fløte. Når jeg lager karbonader bruker jeg gjerne fløte og lager jeg dem som kjøttkaker bruker jeg melk/vann. Hakk gjerne en løk fint opp og ha i også. Væske kan du ha i til du synes deigen virker passe fast. (Ca. 4-5dl.) Dette er til ca. 1 kg. deig. Får mye skryt for disse karbonadene/kjøttkakene. Tusen takk skal du ha! :-) Savner god norsk mat skjonner du, og hva er vel bedre enn "mors kjottkaker"!! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.