Hushjelpen Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Har malt vinduskarmen, men brukte oljemalingen som vi brukte på vinduskarmene ute i sommer... Denne lukter ILLE!!! Jeg skulle brukt sånn vannbasert maling som tørker på 123, denne oljemalingen bruker jo 24 timer på å tørke, i tillegg til at den stinker... Kan jeg velge vannbasert maling på 2 og 3 strøket oppå oljemalingen?? 0 Siter
adelie Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Innendørs er vann- oppå olje- OK. (Ikke omvendt) Vinduer pleier man å bruke erkstra 'sterk' maling på. Det skal være -olje- Hvis ikke alt er innendørs, og vinduene slår innover, da går det sikkert med vann-. 0 Siter
Soulshine Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg ville ikke valgt vannbasert på lister - vinduskarmer ol. Det blir sjeldent særlig pent. Det flyter ikke ut og gir et matt utseende. Ikke særlig lett og holde rent heller. Men jeg er ingen maler - så ring en eller forretning som vet og kan er mitt forslag 0 Siter
Gjest papez Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Innendørs er vann- oppå olje- OK. (Ikke omvendt) Vinduer pleier man å bruke erkstra 'sterk' maling på. Det skal være -olje- Hvis ikke alt er innendørs, og vinduene slår innover, da går det sikkert med vann-. ''Innendørs er vann- oppå olje- OK. (Ikke omvendt)'' Er du sikker? Jeg mener å ha hørt at det er omvendt :-) 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 ''Innendørs er vann- oppå olje- OK. (Ikke omvendt)'' Er du sikker? Jeg mener å ha hørt at det er omvendt :-) Jeg stusset litt også, for jeg trodde også det var omvendt. 0 Siter
calendula Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Vannmaling opp på oljemaling går galt! Hvis du absolutt må, kan du slipe skikkelig, og ta et strøk heftgrunning før du maler med vannbasert maling. Vi har innendørsoljemaling på vinduskarmene, Det er nok mye mer slitesterkt enn vannbasert maling. 0 Siter
adelie Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 ''Innendørs er vann- oppå olje- OK. (Ikke omvendt)'' Er du sikker? Jeg mener å ha hørt at det er omvendt :-) Ja. vannbasert kan brukes oppå oljebasert. ikek omvendt, det hevdet iallfall en maler jeg jobbet med 0 Siter
adelie Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Vannmaling opp på oljemaling går galt! Hvis du absolutt må, kan du slipe skikkelig, og ta et strøk heftgrunning før du maler med vannbasert maling. Vi har innendørsoljemaling på vinduskarmene, Det er nok mye mer slitesterkt enn vannbasert maling. Enig med deg ang. at vinduer bør ha oljemaling. Men vann på olje går bra. For eks. hadde jeg oljelakkert trapp, som jeg senere lakkert med matt vannbasert lakk, som er kjempe-slitesterk. No prob. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.