pekkaline Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Da forventer man jo å få hjelp fra første bil vel? Jeg hadde ikke klart å bare kjøre forbi en kollisjon mellom to biler. Hva er det med folk? Eller er det kun i/på Kløfta sånt gjøres? Har ikke vi private plikt tiil å stoppe da? http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article121911.ece 0 Siter
tiliti Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jo. Vegtrafikklovens §12: "§ 12. Plikter ved trafikkuhell. Enhver som med eller uten skyld er innblandet i trafikkuhell, skal straks stanse og hjelpe personer og dyr som er kommet til skade, og for øvrig delta i de tiltak som uhellet gir grunn til. Denne plikt har, om det er nødvendig, også andre som er i nærheten eller som kommer til stede." 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. november 2007 Forfatter Skrevet 27. november 2007 Jo. Vegtrafikklovens §12: "§ 12. Plikter ved trafikkuhell. Enhver som med eller uten skyld er innblandet i trafikkuhell, skal straks stanse og hjelpe personer og dyr som er kommet til skade, og for øvrig delta i de tiltak som uhellet gir grunn til. Denne plikt har, om det er nødvendig, også andre som er i nærheten eller som kommer til stede." Riktig som jeg trodde. Takk! 0 Siter
Gjest papez Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg ville ha stoppet, og mener vi som sjåfører er pliktige til å hjelpe. Min søster derimot påstår at hun ville ha kjørt videre om hun hadde kommet først til skadestedet... Selvfølgelig hadde hun ringt etter hjelp, men hun ville ikke ha taklet evt. personskader. Da måtte de ha sent ambulanse etter henne også... 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Jeg tror det har blitt sånn i dag at man tenker at alle har jo mobil og kan ringe etter hjelp selv. Men i et slikt tilfelle er det soleklart at man skal stoppe! Står det en bil i grøfte eller veikanten med nødblinken på så stopper jeg faktisk ikke. Tør ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.