Gå til innhold

Herreklokke

Anbefalte innlegg

Gjest umaker light
Skrevet

Jeg sier ikke at han er opptatt av merke_klær_, han er generelt glad i merker. Dvs at han vil ha alt fra Zalo fremfor Fisherprice Oppvaskmiddel til Perser fremfor gårdskatt, hvis han får velge. Og siden jeg ikke kan noe om klokker, så spør jeg om det er noen som vet hvilke merker jeg bør satse på innen klokke for at han skal kunne bære den med stolthet. Så, noen tips?

som sagt ville jeg styrt unna motemerkene. det er ofte merker som er på markedet noen få år, for så å bli erstattet av andre.

hvis noe skulle gå istykker for eksempel, kan det være vanskelig å erstatte akkurat DEN lille delen, fordi den ikke er å oppdrive.. Har hatt glass som er buet på en spesiell måte, eller det er noe inni klokken som er defekt og som det er mye styr for å få reparert.

Moteklokkene bruker nesten alltid billige urverk av dårlig kvalitet.

Urverkene i dyre moteklokker trenger ikke være bedre enn i billige barneklokker til et par hundre kroner for å si det slik..

jeg ville ha satset på de tradisjonelle merkevarer som har vært på markedet lenge og som du vet vil vare.

Eks.: Breitling, Swatch, Raymond Weil, Citizen, Certina, Candida, Casio.

Kjøp klokka hos en urmaker. Da vet du at han vil tilpasse lenken til håndleddet til mannen din hvis det er nødvendig. Tror de fleste gjør dette gratis, mot å fremvise garantilappen f.eks.. Om klokken har skinnreim trengs jo ikke det da selvsagt..

Gjest urmaker light
Skrevet

Det er jo det jeg gjør. Jeg kunne godt kjøpt nytt gulv i gangen, men han ønsker seg en klokke. Videre beskriver at han ikke er noen dykker e.l, så den _må_ ikke være vantett og alt det der, men om den tilfeldigvis er det, så synes han sikkert at det er ok.

kjøp certina. har flere modeller om er litt sportslig og tåler 20 atm. (dvs dusj og badetett, men ikke til profesjonell dykking)

solid, dobbel støtsikkert (tåler slag, støt,risting).

Skrevet

Tusen takk, dette var kjempehjelpsomt! Han er også generelt glad i Armani, vet du hvordan de er på klokker?

Og jeg må si jeg er litt skeptisk til å kjøpe over seas på nettet ja.. Hvor mye tror du det er å spare når man legger til frakt og ev. toll osv?

Armaniklokker er vel stort sett mer "pynteklokker" om du skjønner hva jeg mener. Dessuten har de leste herremodellene fra Armani rem, og det er ikke spesielt populært blant gutta, de fleste foretrekker ledd.

Når det gjelder å handle over nettet, tror jeg du har mye å spare mtp norske butikkpriser, såfremt du handler fra en side hvor du ikke risikerer toll, som fra Ebay. Tipper du har en +-1000 kr å spare på å bestille derfra nå mtp dollarkurs og lignende:)

Skrevet

Armaniklokker er vel stort sett mer "pynteklokker" om du skjønner hva jeg mener. Dessuten har de leste herremodellene fra Armani rem, og det er ikke spesielt populært blant gutta, de fleste foretrekker ledd.

Når det gjelder å handle over nettet, tror jeg du har mye å spare mtp norske butikkpriser, såfremt du handler fra en side hvor du ikke risikerer toll, som fra Ebay. Tipper du har en +-1000 kr å spare på å bestille derfra nå mtp dollarkurs og lignende:)

Ok, tusen takk for masse nyttig hjelp! =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...