Gå til innhold

Hardanger stålbestikk, pusses?

Anbefalte innlegg

Jeg har mye bestikk i Ramona fra Hardanger Bestikk, de eldste delene er snart 20 år. Noen deler begynner å bli litt stygge. Er det noen som pleier å pusse dem, i tilfelle med hva?

Tidligere ble alt bestikket vasket i oppvaskmaskinen. Nå virker ikke den lenger, men bestikket er ikke blitt finere, snarere tvert om!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292290-hardanger-st%C3%A5lbestikk-pusses/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du kan slikke på bestikket og pusse det med en tørr klut.

Det virker faktisk med spytt, men jeg tror ikke jeg har nok spytt til alle (minst 60 skeier/gafler/kniver).

Jeg bruker faktisk spytt noen ganger når jeg skal få noe rent - vasker selvfølgelig skikkelig etterpå!

Det virker faktisk med spytt, men jeg tror ikke jeg har nok spytt til alle (minst 60 skeier/gafler/kniver).

Jeg bruker faktisk spytt noen ganger når jeg skal få noe rent - vasker selvfølgelig skikkelig etterpå!

Jeg bruker også spytt og klut når jeg vasker. Synes det virker best. Særlig på toalettsetet.

Og sølvpusseklut virker på stål også?

Jeg kjøper den ialle tilfeller, for jeg har noen få sølvskeier også.

Nå har ikke jeg hatt bruk for kluten til Hardangerbestikket for det er så nytt at det er like fint enda.

Sølvskjeene mine pusser jeg med kluten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...