willow Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Den 29.september i år kjøpte jeg et par støvletter på Skopunkten. Jeg visste at da at jeg ikke kjøpte superkvalitet, men forventet at støvlettene skulle holde ut vintersesongen. For noen dager siden fikk jeg meg et sjokk. Den nederste delen av sålen, ved hælen, er så og si totalt ødelagt. Sålen er helt borte, og man ser klart noen "vegger" og hull som går inn i skoa. Det ene hullet går langt inn. Det setter seg fast snø, steiner og alt mulig der. Jeg har kvittering, og ønsker ikke å få tilgodelapp. Jeg nekter å kjøpe fler sko på den butikken. Har jeg noen sjanse? Om jeg ikke får pengene, skal de iallefall få lov til å slenge dem i søppelkassa si. 0 Siter
willow Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 TV2 hjelper deg? Hehe, kanskje det. Men da må de være sure og fæle når jeg kommer med skoene i morra. 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Hehe, kanskje det. Men da må de være sure og fæle når jeg kommer med skoene i morra. Du har kjøpsloven på din side. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 ta de med til skobutikken og krev et par nye sko, eller (noe av) pengene tilbake. hvis de er vanskelige ville jeg latt de få kaste støvlene og gi klar beskjed om hva du mener om kvaliteten. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Jeg klaget over et par "cherrox" sønnen min fikk i fjor høst. Etter en måned eller to var sålen så tynnslitt at vannet gikk gjennom. Møtte ei sur kjerring i butikken som mente det var "normal slitasje", men etter å ha kjørt saken til kundesenter sentralt i Skoringen, fikk jeg svar at jeg selvfølgelig skulle få et nytt par sko. Det tok riktignok to-tre måneder, men jeg stod på mitt :-) Lykke til! 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Jeg klaget over et par "cherrox" sønnen min fikk i fjor høst. Etter en måned eller to var sålen så tynnslitt at vannet gikk gjennom. Møtte ei sur kjerring i butikken som mente det var "normal slitasje", men etter å ha kjørt saken til kundesenter sentralt i Skoringen, fikk jeg svar at jeg selvfølgelig skulle få et nytt par sko. Det tok riktignok to-tre måneder, men jeg stod på mitt :-) Lykke til! Tror du man kan gjøre det med badeender også? Dersom det er normal slitasje vel å merke. 0 Siter
Gjest den gode servicen :) Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Kjøpte meg støvletter ifjor høst jeg, ikke ordentlige vinterstøvletter, men jeg brukte de endel ifjor før snøen kom, også når det var snø, i høst da jeg fant de frem igjen, gikk sømmen bak på hælkappen, jeg var tilfeldigvis innom butikken en dag jeg hadde de på meg, så jeg klaget. Innehaveren hadde ikke disse støvlettene i år, men hun visste om butikker som hadde tatt de inn, hun ringte og skaffet meg helt nye støvletter uten at det kostet meg en krone Dette er egentlig en klesbutikk, som selger sko i tillegg. Jeg blei så glad for 0 Siter
willow Skrevet 28. november 2007 Forfatter Skrevet 28. november 2007 ta de med til skobutikken og krev et par nye sko, eller (noe av) pengene tilbake. hvis de er vanskelige ville jeg latt de få kaste støvlene og gi klar beskjed om hva du mener om kvaliteten. krever nok aller helst noe av pengene tilbake. jeg kommer til å investere i litt dyrere og bedre sko istedet. tar ikke sjansen på å få nye som går i stykker midt i julerushet. 0 Siter
Orio Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Dette er reklamasjon, og du har rett til å få pengene tilbake eller nye støvletter (samme type). Tilgodelapp trenger du ikke nøye deg med. 0 Siter
Orio Skrevet 28. november 2007 Skrevet 28. november 2007 Jeg klaget over et par "cherrox" sønnen min fikk i fjor høst. Etter en måned eller to var sålen så tynnslitt at vannet gikk gjennom. Møtte ei sur kjerring i butikken som mente det var "normal slitasje", men etter å ha kjørt saken til kundesenter sentralt i Skoringen, fikk jeg svar at jeg selvfølgelig skulle få et nytt par sko. Det tok riktignok to-tre måneder, men jeg stod på mitt :-) Lykke til! Du skulle prøve å få tilbake penger etter at noen har misbrukt bankkortet ditt. Det tar tid, og det kan fort være snakk om noen tusen. 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 I følge forbrukerkjøpsloven §32 kan du heve kjøpet. Ta med det kvittering, skoene og evt. utskrift av loven. Som oftest er de så kundevennlige i slike kjedebutikker at det går med et smil, men hos Elkjøp har jeg flere ganger måtte ta med loven da de tydeligvis ikke har peiling. Du har loven på din side 0 Siter
willow Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 I følge forbrukerkjøpsloven §32 kan du heve kjøpet. Ta med det kvittering, skoene og evt. utskrift av loven. Som oftest er de så kundevennlige i slike kjedebutikker at det går med et smil, men hos Elkjøp har jeg flere ganger måtte ta med loven da de tydeligvis ikke har peiling. Du har loven på din side jepp jeg fikk pengene tilbake. *GLAD* nå har jeg nye støvletter, som jeg vet er bedre. phew! fikk veldig fin service der forresten. ingen krangling. jobber i kundeservice og tar imot klager sjøl, så jeg visste at jeg skulle være grei og klar. så det gikk så fint så . weee 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.