Gå til innhold

Hvordan kan vi unngå å svare troll?

Anbefalte innlegg

Ja, siden det har blitt avslørt ett troll her inne, igjen, hvordan skal vi vite hvem tråder som ikke er troll?

Er jo veldig dumt att nye medlemmer kanskje ikke får svar på seriøse spørsmål for att vi kanskje mistenker att det står ett troll bak nicket?

Web-master mener jo att trollet trenger oppmersomhet og vil bli sett, og kutter vi ut med å svare og gi oppmerksomhet, så slutter h*n å trolle.

Noen som har noen tips, så ikke andre får ris for å spørre om ting?

Fortsetter under...

Gjest Moderator

For det første er det en fordel om du lar være å stille spørsmål av personfokuserende karakter, ala det innlegget jeg slettet for noen dager siden. De som stiller svært mange spørsmål om troll, er gjerne selv en ekstrautgave av trollet - selv om det selvfølgelig ikke alltid er tilfelle.

Det er ikke annet å gjøre enn å bruke sunn fornuft, og vurdere troverdigheten i det som det spørres om.

Om slutte å svare de nickene som er avslørt. Det sukker opp nye nick hver dag nå, og 80% tilhører sikkert samme figur.

For det første er det en fordel om du lar være å stille spørsmål av personfokuserende karakter, ala det innlegget jeg slettet for noen dager siden. De som stiller svært mange spørsmål om troll, er gjerne selv en ekstrautgave av trollet - selv om det selvfølgelig ikke alltid er tilfelle.

Skjønner jo att man kan tro det, men forstår ikke dere att det er frustrerende? Kanskje man faktisk gir litt av seg selv når man svarer noen, for så å finne ut att det man faktisk svarte seriøst på bare var tull???

Jeg liker å svare de jeg tror jeg kan komme med noe fornuftig til, men jeg liker ikke å bli lurt.. Kanskje man bare på holde seg vekke en stund, og ikke bry seg om det.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196286999' post='3733066]

Det er ikke annet å gjøre enn å bruke sunn fornuft, og vurdere troverdigheten i det som det spørres om.

Om slutte å svare de nickene som er avslørt. Det sukker opp nye nick hver dag nå, og 80% tilhører sikkert samme figur.

Det er nettopp det som er så frustrerende. Mange nye nick, også vil man jo prøve å hjelpe viss man kan, men jeg gidder ikke svare på tulleinnlegg.. Synd man ikke vet hva som er tull og hva som er reelt.

Annonse

Persille1365381127

Det er nettopp det som er så frustrerende. Mange nye nick, også vil man jo prøve å hjelpe viss man kan, men jeg gidder ikke svare på tulleinnlegg.. Synd man ikke vet hva som er tull og hva som er reelt.

Du får gjøre som oss andre - kun svare på de du kjenner, og la resten ligge.

Kjipt for nye - men det er konsekvensen. Spesielt når man får tilsnakk for å avsløre de som bruker flere nick også...

Kjipt for nye - men det er konsekvensen. Spesielt når man får tilsnakk for å avsløre de som bruker flere nick også...

Ja det er jo nesten så man blir tatt for å være troll selv når man åpner kjeften her inne! Jupp.. Nå skal jeg bare svare gamle nick, og det jeg kjenner igjen fra det andre forumet. Trist, men sant!

Ha en fin kveld :-)

Det er det som gjør forumet så trist å være på, man vet ikke hva som er tull. Men hvis vi alltid svarer i god tro, så har vi gjort det rette. Lukter det trollinnlegg så la være å svare. Desverre kan det gå utover uskyldige seriøse brukere, men samtidig så må jeg si at det er svært sjeldent at jeg ser innlegg som ikke får svar. På åpent forum vel å merke, det er helst her det skjer.....

Det virker som at det trollete kommer frem med en gang man svarer - så da er det jo bare å overse tråden. Det er dumt å ikke svare ukjente nikk synes nå jeg. Iallfall hvis du ikke fatter mistanke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...