Gå til innhold

Lettvint mat å servere til 10 stk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får besøk av 10 gamle venninner ifm med min bursdag i morgen. Han lovt å servere noe spiselig. Problemet er bare at jeg skal jobbe til kl 17 og de kommer kl 19. Det jeg skal servere bør derfor være så enkelt som mulig. Hadde tenkt å servere taco, men syns til og med DET blir for stress. Noen gode forslag? Ikke så nøye med pris, men å bestille mat blir allikevel i det dyreste laget.

Fortsetter under...

Skrevet

en eller annen kjapp gryterett med ris og loff? Eller kjøpe ferdig tapas på butikken? meny her har iallefall en hylle med ferdig anrettede tapasretter.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Gratulerer så mye med dagen!!

Har ikke noen gode forslag til mat, men taco er jo både godt og lettvint da:-)

Gjest høres det barnslig ut?
Skrevet

Hvorfor ikke servere pølse i brød/lompe og potetstappe? Kjøp gjerne noen anderledes pølser med smak av hvitløk, ost eller lign. også og stek i panne.

Noen vil kanskje synes det er barnebursdag mat, men det er da faktisk himla godt! Og super lettvindt! Litt god salat ved siden av og alle blir mette.

Annonse

Gjest Shira :o)
Skrevet

Gratulerer med dagen! :o)

Ost og kjeks er godt. Kjøp litt diverse kjeks og oster, druer og litt annen frukt.

Salat. Kjøp ferdig kuttet skinke og kylling. Fetaost. Salat i flere typer, brødkrutonger, spekeskinke, agurk og annet du synes er godt. Kok pasta.

Ha alt i skåler så kan de forsyne seg selv. God dressing til, kan kjøpe ferdig tzaltziki (nå har jeg garantert stavet det feil *rødme*) potetsalat.

Reker og godt brød, majones, sitron og brød til.

Ellers er gode rundstykker, eller halvstekte brød, og godt pålegg til en knallgod klassiker. Kok egg, ha skinke, spekekinke, en god ost, ja det du synes er godt av pålegg, og godt smør.

Skrevet

Gratulerer med dagen!! :) Måtte sola skinne på deg i dag hehe.

Helt enkelt kan du handle inn en del baguetter, noe kjøttdeig,løk, tomat, paprika,ost og en pizzasaus. Fyll baguettene og sett dem inn i ovnen til osten har smeltet. Det er raskere enn taco.....

Skrevet

Kyllingsuppe;

Italiensk kycklingsoppa

4 port

2 kycklingfiléer, ca 250 g

50 g rökt fläsk

2 gula lökar

2 morötter

1 bit rotselleri, ca 100 g

smör

8 dl hönsbuljong

1 1/2 dl röda linser

2 tsk basilika

1/2 tsk svartpeppar

1/2 dl hackad persilja

1 msk vetemjöl

2 1/2 dl matlagningsgrädde

ev 1/2 tsk salt

Gör så här:

Skär kyckling och rökt fläsk i tärningar. Skala lök, morötter och selleri. Skär allt i småbitar. Fräs kyckling och fläsk i smör i en gryta. Rör ner grönsakerna. Häll på buljongen och låt det koka upp. Lägg i linserna och krydda med basilika och peppar. Låt soppan koka ca 10 min. Vispa ut mjölet i grädden och rör ner den och persiljan. Låt koka 3 min. Smaka av med salt. Servera med bröd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...