Gå til innhold

angrer på diamantkjøp

Anbefalte innlegg

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

Har kjøpt en diamantring som jeg hentet i går.. den er ganske stor 0,8 karat, og er egentlig ganske så fin... "ganske",, men den har en liten feil.. jeg ser en liten sort prikk hver gang jeg kikker på den,, og det irrirterer meg voldsomt...

Nå har jeg lyst til å heve kjøpet.. kan jeg dette???? jeg tok på meg ringen i butikken,, hentet den i går, men ha nettopp tatt den av meg....... hva tror dere...

jeg kan ikke glede meg helt over ringen,, da den har denne feilen som jeg ser så tydelig........

Gjest Høstløvet
Skrevet

Gå i butikken i morgen og hør hva de sier der. Det er forsøket verdt:-)

Skrevet

De fleste butikker gir pengene tilbake hvis man har kvittering. Uansett er det vel ikke meningen at det skal være en svart prikk der, så jeg vil tro du har krav å en ny ring i hvert fall.

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

Bor ikke i Norge,, så jeg vet ikke hvordan de gjør det her Strobritania....

Men jeg skal da prøve ivhertfall

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

De fleste butikker gir pengene tilbake hvis man har kvittering. Uansett er det vel ikke meningen at det skal være en svart prikk der, så jeg vil tro du har krav å en ny ring i hvert fall.

ingen diamant er like,, noen har små flekker,,som man bare kan se under en lupe.. jeg kikket selv, men fant ingen,, nå kan jeg se det med det blåtte øye.... jeg måtte ta inn ringen,, kan de ha byttet den om???? jeg har jo serfitikat på den.

Skrevet

ingen diamant er like,, noen har små flekker,,som man bare kan se under en lupe.. jeg kikket selv, men fant ingen,, nå kan jeg se det med det blåtte øye.... jeg måtte ta inn ringen,, kan de ha byttet den om???? jeg har jo serfitikat på den.

Jeg ville i hvert fall prøvd å klage, på en pen måte.

Gjest Høstløvet
Skrevet

En sånn flekk skulle det vært opplyst om før du kjøpte, evt til en meget god pris.

Skrevet

Du kan bytte diamanter hvis de har feil og er av de fine slagene som det ikke skal være feil i. Det er som å kjøpe en klokke som ikke går eller en bukse med hull i baken. Skjekket du det ikke, jeg har mange diamanter men jeg ser da ingen feil i dem selv om de er av litt ymse kvalitet

Skrevet

Det er klart man skal få bytte når man kjøper en diamant i 10 000 krs klassen.

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

Du kan bytte diamanter hvis de har feil og er av de fine slagene som det ikke skal være feil i. Det er som å kjøpe en klokke som ikke går eller en bukse med hull i baken. Skjekket du det ikke, jeg har mange diamanter men jeg ser da ingen feil i dem selv om de er av litt ymse kvalitet

jeg kikket i lupen , så det ikke.. har sertifikat på den og det står jo der hvilken cut den har, + + +

Nå er jo denne ringen nesten 1 karat,, så det er sikkert lettere å se når det er en fei...

Betalte 22 000 mkr for den,, noe som er billig her.. det er en outlet som selger disse ringene.....

jeg får gå og sjekke dette i morgen,..

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

Det er klart man skal få bytte når man kjøper en diamant i 10 000 krs klassen.

22 000,-

Skrevet

22 000,-

Da må du bare gå tilbake, ingen som betaler så mye for en diamant med feil. Jeg vet det er feil i den ene jeg har, jeg ser det ikke og den betalte jeg 4000 kr for pga feilen. Nå er det en stund siden jeg handlet diamanter så jeg er ikke helt oppdatert på prisene.

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

Da må du bare gå tilbake, ingen som betaler så mye for en diamant med feil. Jeg vet det er feil i den ene jeg har, jeg ser det ikke og den betalte jeg 4000 kr for pga feilen. Nå er det en stund siden jeg handlet diamanter så jeg er ikke helt oppdatert på prisene.

man har vel angrerett også i england har man ikke???

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

fant dette under hjemmesiden deres...

Returns21 DAY MONEY BACK PROMISE

Under the Distance Selling Regulations you have a “cooling off period” of seven days giving you the right to return goods for a full refund. This does not include items which have been especially made for you or have some associated hygiene requirement such as earrings or body jewellery.

We offer our customers the opportunity to return items within a twenty one day cooling off period after the item has been despatched by us.

Items returned for a refund must be returned in good condition, unused, with original packaging and paperwork. The items must arrive at our offices within 21 days of our despatch date to you.

Our earrings and body jewellery will be supplied in sealed packets. You may only return earrings or body jewellery for a refund during this 21 day period if the sealed package has not been tampered with.

Returns will not be accepted outside the 21 day period which will be clearly shown on your delivery note and other documents.

______

nå er det sånn at jeg har hatt den på en dag,, den er i Platinum, så det skal ikke ha kommet riper i den,,,

Men - jeg har jo tatt inn størrelsen.. det står jo noe om dette... da må jeg vel betale for hva det kostet da???

Skrevet

man har vel angrerett også i england har man ikke???

Det aner ikke men på slike kjøp vil jeg anta at du har angrerett.

Skrevet

fant dette under hjemmesiden deres...

Returns21 DAY MONEY BACK PROMISE

Under the Distance Selling Regulations you have a “cooling off period” of seven days giving you the right to return goods for a full refund. This does not include items which have been especially made for you or have some associated hygiene requirement such as earrings or body jewellery.

We offer our customers the opportunity to return items within a twenty one day cooling off period after the item has been despatched by us.

Items returned for a refund must be returned in good condition, unused, with original packaging and paperwork. The items must arrive at our offices within 21 days of our despatch date to you.

Our earrings and body jewellery will be supplied in sealed packets. You may only return earrings or body jewellery for a refund during this 21 day period if the sealed package has not been tampered with.

Returns will not be accepted outside the 21 day period which will be clearly shown on your delivery note and other documents.

______

nå er det sånn at jeg har hatt den på en dag,, den er i Platinum, så det skal ikke ha kommet riper i den,,,

Men - jeg har jo tatt inn størrelsen.. det står jo noe om dette... da må jeg vel betale for hva det kostet da???

Jeg vet virkelig ikke men jeg synes det er logisk at du får byttet en diamant med feil.

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

Jeg vet virkelig ikke men jeg synes det er logisk at du får byttet en diamant med feil.

men siden man har fått med sertifikat,,, kan de ikke da si... du vet hvilken kvalitet du har kjøpt..

men de i butikken skrøt denne ringen opp i skyene og sa hvor de beundret denne spesielle ringen.... ikke vet jeg.. skulle ha vært morsomt å få sjekket den i norge... men jeg skal se hva de sier i morgen først

Skrevet

Jeg tror jeg hadde gått til en gullsmed og spurt en "nøytral" person om dette. De tar noen få hundrelapper for å takstere den. Jeg synes nesten prisen hørtes veldig lav ut. Har selv en i grei kvalitet som jeg mener er 1,2 karat. Den ble takstert til 98.000,-.

Gjest angrer på kjøpet
Skrevet

Jeg tror jeg hadde gått til en gullsmed og spurt en "nøytral" person om dette. De tar noen få hundrelapper for å takstere den. Jeg synes nesten prisen hørtes veldig lav ut. Har selv en i grei kvalitet som jeg mener er 1,2 karat. Den ble takstert til 98.000,-.

Ringen er kjøpt på et outlet senter.. dvs at de selger merkevarer til en mye billigere pris-..- bet £ 2000 for ringen.. jeg kan nok tenke meg at den er verdt mer enn dette.. det som er irriterende er jo den lille sorte prikken.....

Din ring har ingen synlige feil.??

Jeg reiser hjem til Norge i dag.. og jeg må få snakket med de i butikken før jeg reiser.. om jeg bestemmer meg for å beholde ringen.. så får jeg igjen 292 £ på duty free....

her ser du linken til butikken

http://www.chapelle.co.uk/

Persille1365381127
Skrevet

Av ren nysgjerrighet - gikk du og kjøpte en diamant til nesten 100.000?

Jeg har også en som verdt mye - men den har jeg arvet, første forlovelsesringen til mormor :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...