Gjest kristiansen90 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei! Jeg er en gutt på 17 år, snart 18. Jeg driver med orientering og det har jeg gjort siden jeg var 12 år. Fra jeg begynte har jeg hatt problemer med hold. Det har vært der i alle år. Jeg kjenner ikke alltid noe til det. Men de dagene jeg har hold, så setter det ned evnen til å prestere og jeg får ikke stort ut av treningen. Det minker også motivasjonen min til å trene og utvikle meg videre. Når jeg løper høyintensitet er det av og til må jeg bryte treningen eller konkurranse helt, på grunn av at jeg får problemer med og puste samtidig som det gjør veldig vondt. Noen ganger er det vondt på høyre side, andre ganger på venstre eller oppe under ribbeina på begge sider, andre ganger kan det til og med verke veldig i kragebeinet samtidig som magen. Eneste som hjelper da er og stoppe helt opp å stå stille. Hvis jeg går videre da vil det heller ikke gi seg. Som oftest er det på treninger jeg får det verst. På konkurranser er det mer sjelden jeg kjenner noe til hold. Men det hender. Jeg er veldig obs på å ikke spise for nærme trening, spesielt melkeprodukter. Jeg har også lest andre innlegg her i forumet som har det samme tema. Der har jeg lest at det går og trene det av seg. Men nå har jeg slitt med dette i snart 6 år. Hva kan problemet være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hold skyldes i de aller fleste tilfellene at blod samler seg opp under mellomgulv-muskelen (diafragma) ved fysisk aktivitet. Så vidt jeg har forstått har du prøvd "alt". Jeg foreslår at du får en grundig undersøkelse hos en idrettsmedisiner, også med en tredemøllebelastning for å vurdere hva som virkelig skjer. Etter så mye problemer over så lang tid, forstår jeg godt at det går på motivasjonen løst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.