Gå til innhold

Tror dere paa engler?

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25
Skrevet

Nei ikke som jeg kan komme på i farta. Men man hører jo om uhell der de sier man skulle tro de hadde englevakt. Hva mener du da? Tror du på engler og har opplevd noe?

Ja jeg tror paa dem slik bibelen beskriver dem, at de kommer med budskap. Men de er beskyttere ogsaa tror jeg, sendt fra Gud.

Jeg har opplevd veldig mye overnaturlige ting egentlig. Jeg _tror_ jeg har sett og folt engler, i form av lys, baade som beveger seg, som smaa prikker eller litt storre. Enkelte ganger har lysene en form av noe slag...

De er ikke beskrevet slik i bibelen (jeg er kristen...), men jeg foler dem som noe veldig godt og behagelig noe. Sostra mi, som ogsaa er kristen, ser det samme som meg, men hun har ved et par anledninger sett en engel ganske konkret. Den var over 2m lang:-) Hun saa den som en menneskeskikkelse altsaa!

Hun reagerte med aa begynne aa grine, fordi det var saa overveldende, og hun som _aldri_ griner!!

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

5

• Lillemus

3

• morsan

2

• Luska

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg vet de er der for jeg har sett snurten av en av dem mange ganger, han har alltid vært der. :o) En liten spilloppmaker tror jeg. Ifølge en venninne som kan litt om sånt har jeg også to eldre, kvinnelige beskyttere,

''Jeg vet de er der for jeg har sett snurten av en av dem mange ganger, han har alltid vært der. :o)''

ojj:-) Er det en manns skikkelse du har sett? Kan du forklare litt?

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg klamret meg i mange år til tanken om at utfordringene jeg ble utdelt skulle lære meg noe og at det skulle berike meg som menneske.

Men nå begynner jeg å miste troen. Det kan ikke være meningen at et menneske som gjør alt i beste mening, som klamrer seg fast uansett, som ikke finnes egoist, som lever etter "ærlighet varer lengst" og som trår over seg selv til gode for andre og som forguder barna sine skal måtte gjennom utfordring etter utfordring som jeg har måttet.

Jeg føler ikke beskyttelsen på den måten i dag som jeg har gjort i oppvekst og i ungdomsår, og ikke aner jeg hvordan jeg skal få min beskytter tilbake til meg igjen.

Men hvordan opplevde du "han" naar den var der?

Skrevet

Ja jeg tror paa dem slik bibelen beskriver dem, at de kommer med budskap. Men de er beskyttere ogsaa tror jeg, sendt fra Gud.

Jeg har opplevd veldig mye overnaturlige ting egentlig. Jeg _tror_ jeg har sett og folt engler, i form av lys, baade som beveger seg, som smaa prikker eller litt storre. Enkelte ganger har lysene en form av noe slag...

De er ikke beskrevet slik i bibelen (jeg er kristen...), men jeg foler dem som noe veldig godt og behagelig noe. Sostra mi, som ogsaa er kristen, ser det samme som meg, men hun har ved et par anledninger sett en engel ganske konkret. Den var over 2m lang:-) Hun saa den som en menneskeskikkelse altsaa!

Hun reagerte med aa begynne aa grine, fordi det var saa overveldende, og hun som _aldri_ griner!!

''Jeg _tror_ jeg har sett og folt engler, i form av lys, baade som beveger seg, som smaa prikker eller litt storre. Enkelte ganger har lysene en form av noe slag... ''

Har du sett et program

på kanal FEM som handler om spøkelser? Der ser man stadig slike småglimt av lys som beveger seg. Og de føler nærheten. Jeg benker meg foran tv hver torsdag kveld, tror at det begynner kl 22.

Gjest D*lilith
Skrevet

:-) Har du "opplevd" dem?

Har opplevd dem i form av lysopplevelser,og det er så vakkert : )

Gjest Angela25
Skrevet

''Jeg _tror_ jeg har sett og folt engler, i form av lys, baade som beveger seg, som smaa prikker eller litt storre. Enkelte ganger har lysene en form av noe slag... ''

Har du sett et program

på kanal FEM som handler om spøkelser? Der ser man stadig slike småglimt av lys som beveger seg. Og de føler nærheten. Jeg benker meg foran tv hver torsdag kveld, tror at det begynner kl 22.

Nei det har jeg ikke...Jeg har ingen norske kanaler...:-(

Men spokelser? Der stiller jeg meg tvilsom til:-) Lysene som jeg opplever foler jeg som noe annet enn avdode mennesker.

Naar det er sagt da, saa trodde jeg at jeg hadde gjenferd/spokelser hjemme hos meg en gang... Det var skikkelig uhyggelig og nifst. Jeg tilkalte alle troende jeg visste om, og vi ba om at det skulle forsvinne, og det gjorde det... Mange kristne mener det var demoner/onde aander...Men jeg har ikke peiling altsaa...

Gjest Angela25
Skrevet

Har opplevd dem i form av lysopplevelser,og det er så vakkert : )

Likedan slik som jeg opplever dem:-)

Skrevet

''Jeg vet de er der for jeg har sett snurten av en av dem mange ganger, han har alltid vært der. :o)''

ojj:-) Er det en manns skikkelse du har sett? Kan du forklare litt?

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg vet det er en mann, men det er det. :o) Klarer ikke forklare hvordan jeg har sett ham heller, men særlig i tenårene så jeg ofte en skygge i øyekroken som forsvant med noe jeg vil kalle et lattermildt uttrykk om jeg prøvde å få bedre øye på den. Jeg får ikke til å forklare det, det har bare alltid vært sånn. :o)

Har ikke sett ham så ofte de siste årene, men er helt sikker på at han er der fremdeles. Har dessuten fått hjelp til å finne ting jeg har forlagt flere ganger. Har da lukket øynene, stått rett opp og ned og sagt:"Hjelp meg nå å finne den tingen da, vær så snill!" og flere ganger har jeg da fått et helt klart syn på hvor tingen ligger og har funnet den der. :o)

Gjest Livet er sannelig ikke lett
Skrevet

Men hvordan opplevde du "han" naar den var der?

Vanskelig å forklare, det har kjentes på et vis.

Jeg har vært igjennom prøvelse etter prøvelse siden jeg var bare barnet, jeg har vokst opp med prøvelser heldigvis ikke så mange får kjennskap til i livet, og jeg har hatt prøvelser gjennom hele livet, men alikavel, der det kunne gått veldig galt så har jeg kommet meg ut av det på en heldigere måte, jeg har endt opp meg å klare meg bra, beholde vett og forstand og bli et normalt menneske og en god mor.

Mange som er i like situasjoner som mine er ikke like heldige. Jeg er helt sikker på at min hjelper har guidet meg og tatt vare på meg, det har jeg følt.

Men nå de siste årene så har jeg ikke følt dette, jeg føler bare tunge prøvelser, jeg får ikke slik hjelp lenger nå, jeg føler ikke nærværet.

Jeg ønsker bare å beholde nogenlunde god helse og få leve i fred og ro, glede meg over livet og elske barna mine. Synes ikke det er mye forlangt, vanskelig å beholde motet oppe år etter år når en slik "rimelig" drøm stading slår sprekker.

Samtidig har jeg vært veldig flink selv til å hjelpe til, tatt avstand og avsluttet forhold med mennesker, også nære, som har voldt meg vondt, jeg har begynt å trene, sluttet å røyke, lever i det hele tatt et ganske greit liv. Higer ikke etter de store rikdommer, ser ikke "langt" frem på dyre veger. Døpte meg som voksen.

Tror det var etter dåpen jeg følte ting begynte å bli ekstra vanskelige. Kanskje har jeg sviktet da jeg ikke har blitt et flinkere menneske etter dåpen, kanskje det er derfor jeg har blitt forlatt.

Skrevet

Nei, det gjør jeg nok ikke.

Hvorfor? Fordi jeg ikke tror på fenomener som ikke kan bevises. Det betyr ikke at jeg avviser de finnes, bare at jeg ikke forholder meg til de. Jeg er agnostiker.

Skrevet

Jeg tror på engler, men er ellers ikke kristen. Min bestemor så engler flere ganger i sitt liv, men hun var nok litt mer "var" enn folk flest. Heldigvis har jeg ikke arvet det, ville ikke like å fange opp signaler herfra og derfra..grøss..

Skrevet

Nei det har jeg ikke...Jeg har ingen norske kanaler...:-(

Men spokelser? Der stiller jeg meg tvilsom til:-) Lysene som jeg opplever foler jeg som noe annet enn avdode mennesker.

Naar det er sagt da, saa trodde jeg at jeg hadde gjenferd/spokelser hjemme hos meg en gang... Det var skikkelig uhyggelig og nifst. Jeg tilkalte alle troende jeg visste om, og vi ba om at det skulle forsvinne, og det gjorde det... Mange kristne mener det var demoner/onde aander...Men jeg har ikke peiling altsaa...

''Lysene som jeg opplever foler jeg som noe annet enn avdode mennesker. ''

Hva er engler da? Engler og hjelpere sies å være det samme. Hjelpere har jeg hørt at kan være både fra livet nå og fra tidligere liv.

Skrevet

Nei. Ikke på Julenissen eller Tannfeen heller. Samme kategori...

Gjest Angela25
Skrevet

''Lysene som jeg opplever foler jeg som noe annet enn avdode mennesker. ''

Hva er engler da? Engler og hjelpere sies å være det samme. Hjelpere har jeg hørt at kan være både fra livet nå og fra tidligere liv.

Hmm...jeg tror ikke avdode mennesker kan vaere engler. De er bare engler de...Men engler og hjelpere kan godt vaere de samme. Men hvem har egentlig fasitsvar? Interessant er det i allfall!

Gjest Angela25
Skrevet

Vanskelig å forklare, det har kjentes på et vis.

Jeg har vært igjennom prøvelse etter prøvelse siden jeg var bare barnet, jeg har vokst opp med prøvelser heldigvis ikke så mange får kjennskap til i livet, og jeg har hatt prøvelser gjennom hele livet, men alikavel, der det kunne gått veldig galt så har jeg kommet meg ut av det på en heldigere måte, jeg har endt opp meg å klare meg bra, beholde vett og forstand og bli et normalt menneske og en god mor.

Mange som er i like situasjoner som mine er ikke like heldige. Jeg er helt sikker på at min hjelper har guidet meg og tatt vare på meg, det har jeg følt.

Men nå de siste årene så har jeg ikke følt dette, jeg føler bare tunge prøvelser, jeg får ikke slik hjelp lenger nå, jeg føler ikke nærværet.

Jeg ønsker bare å beholde nogenlunde god helse og få leve i fred og ro, glede meg over livet og elske barna mine. Synes ikke det er mye forlangt, vanskelig å beholde motet oppe år etter år når en slik "rimelig" drøm stading slår sprekker.

Samtidig har jeg vært veldig flink selv til å hjelpe til, tatt avstand og avsluttet forhold med mennesker, også nære, som har voldt meg vondt, jeg har begynt å trene, sluttet å røyke, lever i det hele tatt et ganske greit liv. Higer ikke etter de store rikdommer, ser ikke "langt" frem på dyre veger. Døpte meg som voksen.

Tror det var etter dåpen jeg følte ting begynte å bli ekstra vanskelige. Kanskje har jeg sviktet da jeg ikke har blitt et flinkere menneske etter dåpen, kanskje det er derfor jeg har blitt forlatt.

''Tror det var etter dåpen jeg følte ting begynte å bli ekstra vanskelige. Kanskje har jeg sviktet da jeg ikke har blitt et flinkere menneske etter dåpen, kanskje det er derfor jeg har blitt forlatt.''

Jeg tror dette er bare sammentreff jeg. Gud elsker alle, det handler ikke om hvor flink man bor vaere...Da ville alle falt...

Har du bedt?

Skrevet

Ja, jeg tror på engler, eller hva det nå er. Har mange ganger opplevd spesielt en i nærheten av meg. Dette skjer når det er noe forferdelig som skjer, jeg blir redd osv. Da er hun der for å roe meg ned. Jeg er sikker på det er noe mellom himmel og jord som vi ikke skal skjønne helt. Religion har jeg ikke noe spesielt forhold til, annet enn historisk sett. Men det jeg har opplevd, det tror jeg på.

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg tror på engler, men er ellers ikke kristen. Min bestemor så engler flere ganger i sitt liv, men hun var nok litt mer "var" enn folk flest. Heldigvis har jeg ikke arvet det, ville ikke like å fange opp signaler herfra og derfra..grøss..

Ja, det er skikkelig ekkelt hvis man opplever ting som skremmer...Men opplevelsen av engler er ikke skremmende:-)

Skrevet

Hmm...jeg tror ikke avdode mennesker kan vaere engler. De er bare engler de...Men engler og hjelpere kan godt vaere de samme. Men hvem har egentlig fasitsvar? Interessant er det i allfall!

Ja veldig! :)

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg vet det er en mann, men det er det. :o) Klarer ikke forklare hvordan jeg har sett ham heller, men særlig i tenårene så jeg ofte en skygge i øyekroken som forsvant med noe jeg vil kalle et lattermildt uttrykk om jeg prøvde å få bedre øye på den. Jeg får ikke til å forklare det, det har bare alltid vært sånn. :o)

Har ikke sett ham så ofte de siste årene, men er helt sikker på at han er der fremdeles. Har dessuten fått hjelp til å finne ting jeg har forlagt flere ganger. Har da lukket øynene, stått rett opp og ned og sagt:"Hjelp meg nå å finne den tingen da, vær så snill!" og flere ganger har jeg da fått et helt klart syn på hvor tingen ligger og har funnet den der. :o)

Hehe:-) Jeg har folt noe av det samme, altsaa at det er noen rundt meg, men jeg kan ikke se det da. Men det kan jo vaere innbilning ogsaa...Men de lysene jeg ser, er ikke det:-)

Jeg har aldri provd aa finne igjen ting, men kan heller merke meg folk, personligheten deres, hvordan de er... Det beskytter meg liksom. Da kan jeg fole "rodt lys" eller "advarsel" for folk jeg bor holde meg unna...Men det kan vel vaere intuisjonen ogsaa som kommer inn.

Likedan kan jeg fole hvis noe spesifikt er i ferd med aa skje, og det har berget meg fra ulykker. Kanskje var det en engel som hvisket meg i oeret?:-)

Gjest anonym for anledningen
Skrevet

Ja, jeg tror på engler. Bestemoren min har sett en. Stefaren min har hatt engle vakt. Han kræsjet i 80 km/t uten bilbelte i et gammelt vrak uten airbag og kom fra det uten en skramme. Bilen var totalvrak.

Jeg har hatt en lærer på skolen som var litt alternativ av seg. Han hadde noen "pinner" som kunne finne ut hvor folks "hjelpere" stod. Veldig interessant å se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...