Gjest pærebrus875 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hvis man med engler tenker på disse man stadig hører om i forbindelse med f eks ulykker, som en historie jeg hørte: Var en buss som gikk utenfor veien og ned i ei grøft, mørkt, snø osv.. Så kommer en bil til forbi, ser en liten gutt i veibanen og stopper, han viste dem til bussen, de fikk ringt til hjelp og reddet ut mange barn.. siste mann de bar ut var kledd helt likt guttungen som møtte dem i veikanten, men han var omkommet.. og guttungen de møtte ba de sitte på en stein og vente mens de hjalp de andre, og han var borte.. Jeg tror mer enn gjerne på dette, det er mye vi ikke forstår. Englene til Märtha vet jeg ikke helt om jeg tror på ;-). Har selv opplevd rare ting, med personer som har dukket opp med rett ting i rett tid, og forsvunnet. Og denne tingen på rett tid har da endret hele livet mitt. Så vet ikke helt jeg.. noe er det der ute.. 0 Siter
Gjest Livet er sannelig ikke lett. Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Tror det var etter dåpen jeg følte ting begynte å bli ekstra vanskelige. Kanskje har jeg sviktet da jeg ikke har blitt et flinkere menneske etter dåpen, kanskje det er derfor jeg har blitt forlatt.'' Jeg tror dette er bare sammentreff jeg. Gud elsker alle, det handler ikke om hvor flink man bor vaere...Da ville alle falt... Har du bedt? Jeg har ikke vært flink til å gå i kirken. Ting som har skjedd i livet har gjort at jeg ikke så veldig gjerne knytter meg til mennesker, og jeg stikker ikke gjerne opp. Kirken blir litt intim for meg, jeg har litt problemer med mennesker så intimt rundt om meg. Problemer med så intime/personlige ting. Er ikke så flink til å be. Dvs. jeg ber svært sjelden om noe, føler ikke han bør belemres med småting, det har han ikke tid til og vi er blitt levert å ordne opp i en del ting selv. Men takker inni meg, når jeg er glad, for de flotte ungene min osv. Men det er vanskeligere og vanskeligere å beholde troen. Jeg vet det bare er et fåtall utvalgte som får komme til Ham, og jeg er ikke en av dem. Jeg kommer aldri til han andre heller, men vil forsvinne i intet. Det er greit, jeg har godtatt dette. Men jeg ønsker alikavel å få litt ro i sjelen og få leve sånn nogenlunde godt de årene jeg har her på jorden. Jeg ønske å leve såpass mange år at jeg får støttet mine elskede barn et godt stykke på vegen. Og jeg ønsker at jeg får lov å leve et typisk kjedelig norsk liv, med ro i sjel og liv, uten for mye problemer og utfordringer. Jeg har trodd min beskytter skulle hjelpe meg med det en gang, men jeg blir så styggelig redd for at så ikke vil skje for elendigheten ser ikke ut til å stoppe og jeg begynner å bli voksen og sliten nå. 0 Siter
morsan Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Nei. Ikke på Julenissen eller Tannfeen heller. Samme kategori... Hva???!!! Finnes ikke julenissen?! *sjokklesning nå like før jul* ;-) 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Nei, jeg tror nok ikke på engler... 0 Siter
Luska Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hva???!!! Finnes ikke julenissen?! *sjokklesning nå like før jul* ;-) *hehe* Beklager hvis jeg har ødelagt jula for deg! ;o) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Nei, jeg tror ikke på engler, og ikke på noen annen form for 'hjelp" fra det hisidige heller. Jeg tror på mennesket. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Nei, jeg tror ikke på engler, men det blir vel litt som med min manglende tro på spøkelser. Hvis noen sier det spøker i et hus ville jeg aldri oppholdt meg der alene. 0 Siter
Gjest selvsagt ja Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Ja, jeg tror på engler. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Tror dere paa engler?'' Nei, det gjør jeg ikke. ''Og har dere opplevd dem, foelt/sett dem?'' Nei, ville jo vært rart ettersom jeg ikke tror på dem. :-) ''Kanskje har noen her opplevd og hatt englevakt?'' I den vanlige betydningen av ordet, så ja, det har jeg hatt et par ganger jeg har vært utsatt for ulykker. 0 Siter
Jølsen Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Ja, jeg tror på engler. Jeg tror de hjelper oss når vi har det vanskelig. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg har ikke vært flink til å gå i kirken. Ting som har skjedd i livet har gjort at jeg ikke så veldig gjerne knytter meg til mennesker, og jeg stikker ikke gjerne opp. Kirken blir litt intim for meg, jeg har litt problemer med mennesker så intimt rundt om meg. Problemer med så intime/personlige ting. Er ikke så flink til å be. Dvs. jeg ber svært sjelden om noe, føler ikke han bør belemres med småting, det har han ikke tid til og vi er blitt levert å ordne opp i en del ting selv. Men takker inni meg, når jeg er glad, for de flotte ungene min osv. Men det er vanskeligere og vanskeligere å beholde troen. Jeg vet det bare er et fåtall utvalgte som får komme til Ham, og jeg er ikke en av dem. Jeg kommer aldri til han andre heller, men vil forsvinne i intet. Det er greit, jeg har godtatt dette. Men jeg ønsker alikavel å få litt ro i sjelen og få leve sånn nogenlunde godt de årene jeg har her på jorden. Jeg ønske å leve såpass mange år at jeg får støttet mine elskede barn et godt stykke på vegen. Og jeg ønsker at jeg får lov å leve et typisk kjedelig norsk liv, med ro i sjel og liv, uten for mye problemer og utfordringer. Jeg har trodd min beskytter skulle hjelpe meg med det en gang, men jeg blir så styggelig redd for at så ikke vil skje for elendigheten ser ikke ut til å stoppe og jeg begynner å bli voksen og sliten nå. ''Er ikke så flink til å be. Dvs. jeg ber svært sjelden om noe, føler ikke han bør belemres med småting, det har han ikke tid til og vi er blitt levert å ordne opp i en del ting selv. Men takker inni meg, når jeg er glad, for de flotte ungene min osv.'' Han, Gud er intet menneske, og Han er allmektig. Alle ting som er viktig for deg, er viktig for Han. Du sier du takker inni deg, det er vel minst like viktig som aa be:-) Dessuten handler ikke troen om hvor ofte man gaar i kirken. Det handler om hva som finnes i hjertet ditt. ''Men det er vanskeligere og vanskeligere å beholde troen. Jeg vet det bare er et fåtall utvalgte som får komme til Ham, og jeg er ikke en av dem.'' De utvalgte er alle de som tror paa Han og Jesus i foelge bibelen, Det nye Testamentet. 0 Siter
cathlin Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Nei. Jeg tror man må passe på seg selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.