villee Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hva er forskjellen på Visa og Mastercard? Begge er kredittkort, så er det forskjellige leverandører eller hva? Takknemlig for svar. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Visa bruker det som er på kontoen din i øyeblikket, Mastercard får du regning på i etterkant? Bruker bare visa, har aldri brukt mastercardet så jeg er ikke sikker. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 De er forskjellige leverandører, ja. Mener å ha hørt at MasterCard er mye tryggere å bruke - i større grad enn Visa tar MasterCard ansvar om kortet ditt blir misbrukt. Jeg bruker nesten bare MasterCard på reiser, bortsett fra om jeg tar ut penger på minibank i utlandet, da bruker jeg Visa'en på mitt vanlige bankkort. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 De er forskjellige leverandører, ja. Mener å ha hørt at MasterCard er mye tryggere å bruke - i større grad enn Visa tar MasterCard ansvar om kortet ditt blir misbrukt. Jeg bruker nesten bare MasterCard på reiser, bortsett fra om jeg tar ut penger på minibank i utlandet, da bruker jeg Visa'en på mitt vanlige bankkort. Det er ikke forskjellige leverandører - jeg har et bankkort med visa og et Mastercard fra samme bank jeg, Mastercardet er visst tryggere i utlandet eller noe sånt? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Det er ikke forskjellige leverandører - jeg har et bankkort med visa og et Mastercard fra samme bank jeg, Mastercardet er visst tryggere i utlandet eller noe sånt? Mange banker selger både Visa og MasterCard, men Visa og MasterCard er to ulike institusjoner. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Det er ikke forskjellige leverandører - jeg har et bankkort med visa og et Mastercard fra samme bank jeg, Mastercardet er visst tryggere i utlandet eller noe sånt? Glemte dette spørsmålet: ''Mastercardet er visst tryggere i utlandet eller noe sånt?'' Ja, kfr. mitt svar over. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Visa er ikke kredittkort, men det er mastercard. Visa brukes til lønnskontoen. Mastercard er et reservekort som bare brukes i spesielle tilfeller. Mitt har en kredittgreinse på 30.000, men dette kan man velge selv. Det er ikke penger man har, men er å betrakte som et lån. Det kan f.eks være greit å ha med to kort på utenlandsferier. Regningene kommer i ettertid. Ganske små beløp, men du kan bestemme beløpet selv og betale ned raskere. Ingen renter, hvis man passer på å betale regningene før forfall. Anbefales nok ikke hvis man har en rotete økonomi. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Visa er ikke kredittkort, men det er mastercard. Visa brukes til lønnskontoen. Mastercard er et reservekort som bare brukes i spesielle tilfeller. Mitt har en kredittgreinse på 30.000, men dette kan man velge selv. Det er ikke penger man har, men er å betrakte som et lån. Det kan f.eks være greit å ha med to kort på utenlandsferier. Regningene kommer i ettertid. Ganske små beløp, men du kan bestemme beløpet selv og betale ned raskere. Ingen renter, hvis man passer på å betale regningene før forfall. Anbefales nok ikke hvis man har en rotete økonomi. Enig med deg, men vær klar over at man også kan få kreditt på Visa'en. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Visa kan også fåes som kredittkort, jeg har det, gebyrfri visa kredittkort. I banken vår har vi visa på vanlige kontoene, pengene trekkes fra konto. Og mastercard, da bruker vi penger, og får regning etterpå. Er vel to ulike leverandører da, må være? 0 Siter
AAA Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Forskjellen er rett og slett at de er forskjellige merkenavn på kort som brukes til å betale varer og tjenester. De er konkurrenter. Akkurat som Lewis og Wrangler på jeans. Det stemmer ikke at forskjellen er at det ene er batalingskort og det andre kredittkort. Her i Norge er det riktignok sånn at de fleste banker har knyttet Visa opp til betalingskortene sine, men det har ikke noe med Visa som sådan å gjøre. Det er mange visakort-varianter som er kredittkort, og noen banker kjører Mastercard på betalingskortene sine, og ikke Visa. 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Visa er ikke kredittkort, men det er mastercard. Visa brukes til lønnskontoen. Mastercard er et reservekort som bare brukes i spesielle tilfeller. Mitt har en kredittgreinse på 30.000, men dette kan man velge selv. Det er ikke penger man har, men er å betrakte som et lån. Det kan f.eks være greit å ha med to kort på utenlandsferier. Regningene kommer i ettertid. Ganske små beløp, men du kan bestemme beløpet selv og betale ned raskere. Ingen renter, hvis man passer på å betale regningene før forfall. Anbefales nok ikke hvis man har en rotete økonomi. Visa er også kredittkort og ikke bare debetkort. Jeg har nemlig et Visa kredittkort men tenkte det var kjekt å ha et Mastercard også. Da jeg var på ferie kræsja hele Visa så fikk verken brukt kreditt- eller debetkortet da Visa "serveren" var nede, og dermed er det kjekt ha Mastercard i tillegg tilfelle det skjer igjen. Men takk for svar 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Visa er også kredittkort og ikke bare debetkort. Jeg har nemlig et Visa kredittkort men tenkte det var kjekt å ha et Mastercard også. Da jeg var på ferie kræsja hele Visa så fikk verken brukt kreditt- eller debetkortet da Visa "serveren" var nede, og dermed er det kjekt ha Mastercard i tillegg tilfelle det skjer igjen. Men takk for svar Ok, det visste jeg ikke:) 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Visa bruker det som er på kontoen din i øyeblikket, Mastercard får du regning på i etterkant? Bruker bare visa, har aldri brukt mastercardet så jeg er ikke sikker. Svarer det samme til deg som til Wita: Visa er også kredittkort og ikke bare debetkort. Jeg har nemlig et Visa kredittkort men tenkte det var kjekt å ha et Mastercard også. Da jeg var på ferie kræsja hele Visa så fikk verken brukt kreditt- eller debetkortet da Visa "serveren" var nede, og dermed er det kjekt ha Mastercard i tillegg tilfelle det skjer igjen. Men takk for svar 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Enig med deg, men vær klar over at man også kan få kreditt på Visa'en. Visste ikke det jeg, men det holder med mastercardet for meg:) 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Forskjellen er rett og slett at de er forskjellige merkenavn på kort som brukes til å betale varer og tjenester. De er konkurrenter. Akkurat som Lewis og Wrangler på jeans. Det stemmer ikke at forskjellen er at det ene er batalingskort og det andre kredittkort. Her i Norge er det riktignok sånn at de fleste banker har knyttet Visa opp til betalingskortene sine, men det har ikke noe med Visa som sådan å gjøre. Det er mange visakort-varianter som er kredittkort, og noen banker kjører Mastercard på betalingskortene sine, og ikke Visa. Ok, det var det jeg trodde, men var ikke sikker. Som jeg har svart til noen andre her så kræsja Visa "serveren" når vi var på ferie og alle hadde Visakort, så tenkte det var greit ha Mastercard også, men kun hvis det var to forskjellige leverandører. Det vil jo si at Mastercard ikke hadde blitt rammet av Visa "krisen". Takk for svar 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Visste ikke det jeg, men det holder med mastercardet for meg:) Hvilket Mastercard har du og er du fornøyd? Det er så mange å velge mellom... 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1196327885' post='3733436] Visa kan også fåes som kredittkort, jeg har det, gebyrfri visa kredittkort. I banken vår har vi visa på vanlige kontoene, pengene trekkes fra konto. Og mastercard, da bruker vi penger, og får regning etterpå. Er vel to ulike leverandører da, må være? Jeg har også gebyrfri visa og er veldig fornøyd, hvilket mastercard har du? trenger tips da det er så mange å velge mellom... 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 De er forskjellige leverandører, ja. Mener å ha hørt at MasterCard er mye tryggere å bruke - i større grad enn Visa tar MasterCard ansvar om kortet ditt blir misbrukt. Jeg bruker nesten bare MasterCard på reiser, bortsett fra om jeg tar ut penger på minibank i utlandet, da bruker jeg Visa'en på mitt vanlige bankkort. Er Mastercard tryggere i utlandet? Jeg bruker kun Visa kredittkortet mitt i utlandet (unntakk hvis jeg tar ut cash i minibank, da bruker jeg debetkortet). På den måten kan du jo selv ta vare på kvitteringer og vite at det du blir trukket på kredittkortet stemmer. Men Visa og Mastercard er vel like på det området? Hvilket Mastercard har du? Trenger tips for er så mange å velge mellom 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Er Mastercard tryggere i utlandet? Jeg bruker kun Visa kredittkortet mitt i utlandet (unntakk hvis jeg tar ut cash i minibank, da bruker jeg debetkortet). På den måten kan du jo selv ta vare på kvitteringer og vite at det du blir trukket på kredittkortet stemmer. Men Visa og Mastercard er vel like på det området? Hvilket Mastercard har du? Trenger tips for er så mange å velge mellom MasterCard har et bedre apparat i forbindelse med misbruk. Husker ikke detaljene her, men har både lest om det og jeg har venner som direkte har erfart det. Selv har jeg MasterCard Gold. 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 MasterCard har et bedre apparat i forbindelse med misbruk. Husker ikke detaljene her, men har både lest om det og jeg har venner som direkte har erfart det. Selv har jeg MasterCard Gold. Ok, takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.