Lotte :o) Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Hva synes dere om denne saken? Sjefene: man trenger ikke annet enn å se på bildene av dem, for å se at dette er kyniske personer som kun er ute etter å mele sin egen kake. Jeg riktig fryder meg over at de ikke fikk med seg de vanvittige 500 millionene. Jeg håper de blir straffeforfulgt, all den tid det virker som om de er en pengegrisk mafia. Saken har ufattelige dimensjoner, og politikerne i de berørte kommunene kan neppe være særlig skarpe. *er det mulig* 0 Siter
Orio Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 ''Sjefene: man trenger ikke annet enn å se på bildene av dem, for å se at dette er kyniske personer som kun er ute etter å mele sin egen kake.'' Hvordan kan du se det? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg for min del synes kommunene burde vært tatt langt hardere enn Terra! Enhver idiot skjønner at man kan tape penger man satser, enten det er i aksjer, obligasjoner eller poker. Og det er noe som tilsier at når noe ser ut som om det er for godt til å være sant - så er det gjerne det... Det kan godt hende Terra ikke har opplyst om alt, men hvor langt skal man gå i opplysningsplikten da? Enig i at de burde sagt noe mer, men ikke så langt som media strekker det nå. Og så synes jeg faktisk det er helt urimelig at 70 mennesker skal miste jobben pga noe to ansatte har gjort. Jeg synes ikke kreditt-tilsynet kan rettferdiggjøre den avgjørelsen der. Noen i ledelsen må ha visst noe, men jeg tror ikke de har vært klar over hvor langt meglerne deres strakk det. En ting er å straffe Terra i form av bøter eller som ville rammet selskapet, men dette rammer bare de ansatte - det blir feil i mine øyne. Og - jeg synes det er rett og rimelig at ledere skal tjene gode penger! De har ofret mye og jobbet hardt for å komme dit de er, det er ingen grunn til at de skal holde seg på lav-lønn i solidaritet med kommune-Norge eller hvem det nå skal være. 0 Siter
Gjest nonap Skrevet 30. november 2007 Skrevet 30. november 2007 Det er jo velgerne i de kommunene som er idiotene i denne saken. Stemmer en frem arbeiderpartiet i en kommune så sier en jo også at sådanne skal styre økonomien. Sosialistene er ikke akkurat kjent for å være spesielt begavete når det gjelder bruk av penger og effektive investeringer. Jeg lærte på barneskolen at handel med verdipapir innebærer en risiko. Desto høyere mulighet for gevinst, desto høyere risiko. Sosialstene fikk nok ikke med seg denslags lærdom. Terra er jo selgerne her - og en kan jo ikke skylde på en selger når kjøperne opptrer som rene idioter? Dersom jeg satser 100 kroner på en pokerhånd blir det jo litt naivt å skylde på andre om jeg taper - og kose meg med gevinsten om jeg vinner? Nei, få bort sosialistene fra posisjoner som krever en viss form for økonomisk innsikt og forståelse. Hvordan kan vi egentlig stemme på arbeiderpartiet i 2007 når markedsøkonomien er så sentralt i styresettet? Var noe annet for 50 år siden..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.