Chezka Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg har verdens kjedeligste jobb!! Iallefall føles det sånn. Jeg jobber som sekretær på et lite kontor med under 10 ansatte, og det er utrolig stille dager her! Jeg har jobbet her i ett år, kom fra en hektisk mellomlederstilling i helsevesenet. Jeg mislikte sterkt å være leder, og det var en veldig hektisk og krevende jobb. I begynnelsen koste jeg meg i den nye jobben min siden det var lite eller ingenting å gjøre, men nå... Tror jeg dauer av kjedsomhet!! Problemet er at jeg tjener ganske godt her, bedre enn i andre tilsvarende stillinger, så økonomisk er det ikke lurt å finne en annen jobb. Dessuten vil jeg ikke jobbe på kontor (klage, klage) Det er dødskjedelige arbeidsoppgaver; svare telefon, skrive brev, arkivere, kopiere....flytte papir... Å være leder med personalansvar som jeg var før vil jeg iallefall ikke være - det ble jeg helt utslitt av. Man hører jo stadig om folk som stortrives i jobben sin, har spennende og utfordrende oppgaver osv osv. Jeg vet ikke helt hvilken jobb jeg skulle hatt hvor jeg hadde følt det. Prøver å vri hjernen min for å finne ut hva jeg virkelig har lyst til å jobbe med, men greier ikke å komme på en eneste jobb hvor jeg tror jeg ville trivdes kjempegodt med arbeidsoppgavene. Det nærmeste jeg kommer er barnehage, men som assistent tjener man veldig mye mindre enn hva jeg gjør i dag. Å utdanne seg til førskolelærer har jeg ikke råd til. Dessuten er jeg jo "gammel", 39 år... Det jeg har aller mest lyst til er å være hjemmeværende superhusmor! Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å være hjemme, ta alt av husarbeid og matlaging mens mannen min er på jobb. Men det er jo ikke mulig, verken mht til penger eller pensjonspoeng *SUKK* Kan du med hånden på hjertet si at du virkelig trives med arbeidsoppgavene dine? Og hva jobber du i så fall med?? 0 Siter
miia Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg er førskolelærer og jobber i barnehage på 11. året... Må innrømme at jeg begynner å bli litt mettet nå... Kunne faktisk gjerne tenkt meg en jobb som din jeg da - tror jeg kunne trives med det... Bytte...?! 0 Siter
villee Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Kan du ikke høre om de har andre arbeidsopppgaver til deg så du får mer å gjøre? På de fleste arbeidsplasser er det jo mer enn nok å gjøre så kan jo hende du kan gjøre andre ting som ikke direkte går i sekretærstillingen, men som trengs å bli gjort? 0 Siter
Chezka Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Jeg er førskolelærer og jobber i barnehage på 11. året... Må innrømme at jeg begynner å bli litt mettet nå... Kunne faktisk gjerne tenkt meg en jobb som din jeg da - tror jeg kunne trives med det... Bytte...?! La oss bytte!! ) Det er vel gjerne sånn at man går litt lei uansett hva man jobber med, men jeg føler likevel at sekretærjobb er så usannsynlig kjedelig, det gir meg absolutt ingenting. Man flytter på andres papirer, skal hele tiden gjøre ting man blir bedt om, og skal være en slags barnepike for voksne folk. Jeg hadde nok blitt lei av å jobbe i barnehage også etterhvert, men der ville jeg tross alt føle at jeg fikk noe igjen, at jobben føltes mer meningsfylt. Som sagt: jeg bytter gjerne! 0 Siter
miia Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 La oss bytte!! ) Det er vel gjerne sånn at man går litt lei uansett hva man jobber med, men jeg føler likevel at sekretærjobb er så usannsynlig kjedelig, det gir meg absolutt ingenting. Man flytter på andres papirer, skal hele tiden gjøre ting man blir bedt om, og skal være en slags barnepike for voksne folk. Jeg hadde nok blitt lei av å jobbe i barnehage også etterhvert, men der ville jeg tross alt føle at jeg fikk noe igjen, at jobben føltes mer meningsfylt. Som sagt: jeg bytter gjerne! Å jobbe med barn er spennende, givende og utfordrende... Slitsomt, men de gir så masse igjen... Er bare litt "tom" for tiden - kunne tenkt meg å gjøre noe med mindre ansvar... Hvor jeg kan gå hjem fra jobb og ikke tenke mer på den før neste dag... Klart man blir lei innimellom i alle jobber, men det er jo kjempeviktig at man har en grunnleggende trivsel i jobben sin... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Tror de aller fleste jobber består av både kjedelige og interessante oppgaver. Så lenge det en gjør føles meningsfylt, skal det mye til at det bare er kjedelig. Jeg jobber også "på kontor", men antakelig i en mer selvstendig stilling enn du har (ønsker ikke å gå mer i detalj her). Trives godt, har litt for mye å gjøre, men allikevel kan det være litt kjedelig i mellom. Det må da kunne finnes mer interessante kontorjobber du kan få? Om du altså ikke ønsker noe helt annet... 0 Siter
adelie Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Som villee under her skriver - og i tillegg: spørre om du kan ta kurs som vil kvalifisere deg mer. Du kan jo ta nettkurs, som du kan sitte med i stille perioder. Lære deg PowerPoint eller helt andre ting, jeg vet ikke hva du kan fra før . Men noe de har bruk for på det kontoret. Da vil du kunne få arbeidsoppgaver som du styrer selv også. Skal se du blir forfremmet etterhvert, og at de ansetter en annen til å dekke noen av de funksjonene du har i dag? 0 Siter
Chezka Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Tror de aller fleste jobber består av både kjedelige og interessante oppgaver. Så lenge det en gjør føles meningsfylt, skal det mye til at det bare er kjedelig. Jeg jobber også "på kontor", men antakelig i en mer selvstendig stilling enn du har (ønsker ikke å gå mer i detalj her). Trives godt, har litt for mye å gjøre, men allikevel kan det være litt kjedelig i mellom. Det må da kunne finnes mer interessante kontorjobber du kan få? Om du altså ikke ønsker noe helt annet... Det er akkurat det med meningsfylt....denne jobben gir meg ingenting (annet enn lønn da). Jeg tror nok at det finnes kontorjobber som er mer spennnede enn denne, men så lenge jeg vet at jeg egentlig ikke vil trives med kontorjobb så blir det litt "dårlig gjort" mot en tenkt arbeidsgiver å søke en annen jobb. Skjønner? Det finnes ingen andre arbeidsoppgaver her på kontoret jeg kan gjøre, det er ingenting mer jeg kan lære meg som angår jobben, og det er ikke mulig med "forfremmelse". Hvis det hadde vært travlere dager så hadde det vært mye bedre. 0 Siter
mrxx Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Men er det ikke andre oppgaver du kan gjøre i tillegg til det du gjør i dag da på jobben din? Kanskje kan det være noe praktisk arbeid du kan ha som tilleggsoppgaver? 0 Siter
Chezka Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Som villee under her skriver - og i tillegg: spørre om du kan ta kurs som vil kvalifisere deg mer. Du kan jo ta nettkurs, som du kan sitte med i stille perioder. Lære deg PowerPoint eller helt andre ting, jeg vet ikke hva du kan fra før . Men noe de har bruk for på det kontoret. Da vil du kunne få arbeidsoppgaver som du styrer selv også. Skal se du blir forfremmet etterhvert, og at de ansetter en annen til å dekke noen av de funksjonene du har i dag? Nei, jeg blir nok ikke forfremmet, det er faktisk ikke mulig her på kontoret ) Jeg kan alle disse programmene som power point osv. Det er ingenting mer som trenges for denne jobben. Kanskje jeg rett og slett må begynne å "kurse" meg selv på fritiden, kanskje noe som kan gi jobbmuligheter i helt andre yrker i fremtiden ) 0 Siter
Chezka Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Men er det ikke andre oppgaver du kan gjøre i tillegg til det du gjør i dag da på jobben din? Kanskje kan det være noe praktisk arbeid du kan ha som tilleggsoppgaver? Huff, nei, det er nok dessverre ikke det. Det er utrolig lite å gjøre på kontoret, selv om jeg vrir hjernen for å finne noen arbeidsoppgaver, greier jeg ikke å komme på noe. Og bare for å ha sagt det; jeg gjør allerede andre ting som vaske kjøleskap, rydde på lager etc etc. Dessuten er jo slik oppgaver forferdelig kjedelige, og bare noe jeg gjør for at tiden skal gå litt fortere, det gjør jo ikke jobben noe mer spennende ( 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg jobber i barnehage. Trives bra, men kan bli litt mettet i perioder. Spesielt om vinteren da det er på og av med kjeledresser, votter, regnklær osv hver eneste dag...Priviligert om sommeren da. Kan være ute i finværet hele dagen i stedet for å sitte inne på et varmt kontor. 0 Siter
Chezka Skrevet 29. november 2007 Forfatter Skrevet 29. november 2007 Jeg jobber i barnehage. Trives bra, men kan bli litt mettet i perioder. Spesielt om vinteren da det er på og av med kjeledresser, votter, regnklær osv hver eneste dag...Priviligert om sommeren da. Kan være ute i finværet hele dagen i stedet for å sitte inne på et varmt kontor. Ja strø bare salt i såret du (tji-hi) Akkurat nå tenker jeg at du er meeeget heldig!! 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Ja strø bare salt i såret du (tji-hi) Akkurat nå tenker jeg at du er meeeget heldig!! Ja, jeg vet.. Det er aldri en dag som er lik den neste i barnehagen, så man rekker ikke kjede seg. I hvertfall ikke på en småbarnsavdeling :-) 0 Siter
adelie Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Nei, jeg blir nok ikke forfremmet, det er faktisk ikke mulig her på kontoret ) Jeg kan alle disse programmene som power point osv. Det er ingenting mer som trenges for denne jobben. Kanskje jeg rett og slett må begynne å "kurse" meg selv på fritiden, kanskje noe som kan gi jobbmuligheter i helt andre yrker i fremtiden ) Det kan du gjøre. Du har jo solid erfaring som kan komme godt med i kombinasjon med andre ting. Og om du får fersk, ny kunnskap om noe annet du er interessert i, vil det bli verdsatt i en jobbsøkersituasjon. Lykke til !! 0 Siter
adelie Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Det er akkurat det med meningsfylt....denne jobben gir meg ingenting (annet enn lønn da). Jeg tror nok at det finnes kontorjobber som er mer spennnede enn denne, men så lenge jeg vet at jeg egentlig ikke vil trives med kontorjobb så blir det litt "dårlig gjort" mot en tenkt arbeidsgiver å søke en annen jobb. Skjønner? Det finnes ingen andre arbeidsoppgaver her på kontoret jeg kan gjøre, det er ingenting mer jeg kan lære meg som angår jobben, og det er ikke mulig med "forfremmelse". Hvis det hadde vært travlere dager så hadde det vært mye bedre. ''vet at jeg egentlig ikke vil trives med kontorjobb så blir det litt "dårlig gjort" mot en tenkt arbeidsgiver å søke en annen jobb. Skjønner? '' Du kan søke andre jobber. Da får du trening i å gjøre det, og det er en verdifull prosses - litt slitsomt, men.. Og kanskje får du er tilsvarende jobb, men der det er mer å gjøre, slik at du føler deg verdsatt på en anne måte, eller at du iallfall ikke har død-tid slik som nå. Og det er IKKE dårlig gjort. Slik må du bare ikke tenke, det er misfortsått samvittighet. I dag må man faktisk tenke på seg selv. Og er det noen som virkelig gjør det, så er det de som ansetter folk. Som jobbsøker må du nesten være litt kynisk på dette feltet. 0 Siter
Gjest jullas Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg jobber som vernepleier på sykehus. Er lei tunge løft og turnusjobbing. Ønsker meg noe annet som er mindre stressende. 0 Siter
Gjest Det er meg det i dag Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Siden arbeidsplass og lønn i seg selv er bra så ville jeg vurdert å gjøre arbeidsdagen min litt mer spennende selv. Er det noe du kan gjøre av programmer etc. på pc for å få mer orden i lister, papirer el? Små regnskapsprogrammer, kalenderprogrammer el. Andre måter å arkivere på som gjøre ting ryddigere og penere? Andre ting som kan gjøre dagen litt mer spennende og hyller og reoler mer ryddige å se på og smidige å bruke? Jeg trives i jobben min og tjener greit. Jeg trives med selvstendigheten og ansvaret jeg har med faste og egne arbeidsoppgaver og eget kontor, samtidig så er vi et knyttet og koselig kontorlandskap. Det kan noen ganger være litt for hekisk men jeg klarer heldigvis å jobbe under press og i stress. Jeg jobber med regnskap i en stor bedrift. 0 Siter
mrxx Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Huff, nei, det er nok dessverre ikke det. Det er utrolig lite å gjøre på kontoret, selv om jeg vrir hjernen for å finne noen arbeidsoppgaver, greier jeg ikke å komme på noe. Og bare for å ha sagt det; jeg gjør allerede andre ting som vaske kjøleskap, rydde på lager etc etc. Dessuten er jo slik oppgaver forferdelig kjedelige, og bare noe jeg gjør for at tiden skal gå litt fortere, det gjør jo ikke jobben noe mer spennende ( Synd det er sånn, det er forferdelig kjedelig å ha det slik. Dette vil jo prege en ganske mye etter hvert. Det spørs nok om du kommer til å skifte jobb etterhvert, selv om det skulle være dårligere betalt også. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Å jobbe med barn er spennende, givende og utfordrende... Slitsomt, men de gir så masse igjen... Er bare litt "tom" for tiden - kunne tenkt meg å gjøre noe med mindre ansvar... Hvor jeg kan gå hjem fra jobb og ikke tenke mer på den før neste dag... Klart man blir lei innimellom i alle jobber, men det er jo kjempeviktig at man har en grunnleggende trivsel i jobben sin... ''- kunne tenkt meg å gjøre noe med mindre ansvar... Hvor jeg kan gå hjem fra jobb og ikke tenke mer på den før neste dag... '' Det er faktisk umulig i alle jobber hvor man har med mennesker å gjøre, altså der mennesket er arbeidsoppgaven din (barn, eldre, skole) - det er hvertfall min erfaring 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.