Chezka Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Jeg har verdens kjedeligste jobb!! Iallefall føles det sånn. Jeg jobber som sekretær på et lite kontor med under 10 ansatte, og det er utrolig stille dager her! Jeg har jobbet her i ett år, kom fra en hektisk mellomlederstilling i helsevesenet. Jeg mislikte sterkt å være leder, og det var en veldig hektisk og krevende jobb. I begynnelsen koste jeg meg i den nye jobben min siden det var lite eller ingenting å gjøre, men nå... Tror jeg dauer av kjedsomhet!! Problemet er at jeg tjener ganske godt her, bedre enn i andre tilsvarende stillinger, så økonomisk er det ikke lurt å finne en annen jobb. Dessuten vil jeg ikke jobbe på kontor (klage, klage) Det er dødskjedelige arbeidsoppgaver; svare telefon, skrive brev, arkivere, kopiere....flytte papir... Å være leder med personalansvar som jeg var før vil jeg iallefall ikke være - det ble jeg helt utslitt av. Man hører jo stadig om folk som stortrives i jobben sin, har spennende og utfordrende oppgaver osv osv. Jeg vet ikke helt hvilken jobb jeg skulle hatt hvor jeg hadde følt det. Prøver å vri hjernen min for å finne ut hva jeg virkelig har lyst til å jobbe med, men greier ikke å komme på en eneste jobb hvor jeg tror jeg ville trivdes kjempegodt med arbeidsoppgavene. Det nærmeste jeg kommer er barnehage, men som assistent tjener man veldig mye mindre enn hva jeg gjør i dag. Å utdanne seg til førskolelærer har jeg ikke råd til. Dessuten er jeg jo "gammel", 39 år... Det jeg har aller mest lyst til er å være hjemmeværende superhusmor! Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å være hjemme, ta alt av husarbeid og matlaging mens mannen min er på jobb. Men det er jo ikke mulig, verken mht til penger eller pensjonspoeng *SUKK* Kan du med hånden på hjertet si at du virkelig trives med arbeidsoppgavene dine? Og hva jobber du i så fall med?? 0 Siter